Announcement

Collapse
No announcement yet.

Street B Corsa preppad med GroundZero

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Street B Corsa preppad med GroundZero

Originally posted by Andyah View Post
    så hur verkar det där funka i taket nudå? stumt o fint?
    Har inte hunnit så långt med dämpningen än. Har haft fullt upp med annat men slutet av denna vecka så borde ja kunna tala om hur det verkar vara.

Comment

Originally posted by _Wisby_ View Post
      Du kunde snurrat bilen ett halv varv och hällt i Glada pastan =)
      Hade diskussion med ett åkeri hemma om att utföra detta men då man inte kunna lägga pastan i tjocka lager utan att det spricker osv så sket det sig.
      Men tanken har funnits där. :P

Comment

Originally posted by Nymans View Post
        Hade diskussion med ett åkeri hemma om att utföra detta men då man inte kunna lägga pastan i tjocka lager utan att det spricker osv så sket det sig.
        Men tanken har funnits där. :P
        Ja det är tanken som räknas, sa han som körde soppatorsk.
        Peugeot 307 1,6HDi
        Huvudenhet: Pioneer P80PRS
        Framsystem: DLS UP4
        Sub: DLS RW12i
        Slutsteg: DLS Ultimate A5+ CA23
        Ström: Optima Yellow 75Ah

Comment

Har haft bekymmer med att min Aero-Stone har spruckit och släppt ifrån taket 3 gånger så jag har varit lite bekymrad ett tag och funderat och pratat med folk om vad det kan vara för fel. Vi misstänker att det kan ha varit att bilen blev för kall under härdtiden. I värsta fall utsattes den för några minusgrader och värmefläkten i bilen orkade inte hålla värmen uppe.

Men nu har man börjat dämpa taket igen och denna gången får den stå i värmen under hela härdtiden så får vi hoppas att det inte spricker sen.
          Stort tack till Woxna Åkeri för att jag får låna en plats så jag kan få klart det innan Elmia.

På grund av att det släppt på vissa ställen så är det nu fem lager längst bak, två lager i mitten och tre lager längst fram i taket. Det börjar bli styvt och fint längst bak måste jag säga!

Comment

Jaha då blev det så dumt så att mina två andra hinkar med Aero-Stone blev restade så jag får vänta med att dämpa vidare till efter Elmia nåt tag.
            Jag har nu börjat att montera tillbaka allt.
            Innertaket kom in igen igår och idag ska jag fixa till lådan så att den blir spelklar också.
            Jag hoppas kunna få bilen spelklar i helgen så man kan göra några småtester innan det är dags att rulla på torsdag morgon.

Comment

Då så spelar bilen igen men som vanligt för min del så har inte dämpningen av taket hjälpt mig en enda tiondel uppåt. Sen är taket fortfarande lite för slappt med 6 lager längst bak. Jag ökar fortfarande på att hålla emot taket lite.
              Sen var det dags att ta reda på allt skit som jag fått tagit ner från taket osv så bilen ser vettig ut invändigt igen.
              Rev ut stolarna och tog fram dammsugaren, sen var det bara att nöta på.
              Det blev väl hyfsat till slut och nu ska det bara dit några dekaler sen får den duga.

Gjorde några provsmällar och det vibrerade i alla fall bort lite skit under bilen. :P

Men tyvärr så verkar det inte vilja bli några 155+ repor längre så efter elmia blir det att riva ur och justera lite.

Comment

Db-jaktens harregösses!

Surt med dämpningen. Må erkänna jag är en smula tacksam jag inte gick på Aerostone själv.

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Helt okej att jobba med det annars tycker jag och det blir ju grymt hårt och fint när det väl sitter.
                  Bara jag fick värme åt bilen så var det ju bara att kleta på.

Det tar lång tid pga att det måste härda men man behöver bara lägga 40 minuter per dag för att applicera det.

Ska ju upp 10kg till bara leveransen dyker upp så får man väl se om det hjälper något den gången då. :P

Comment

En tanke, limma fast ett plåtlager innan du lägger mer dämpning, tror det kan styva upp en hel del. Knacka på taket på Patrik Skogholms blå BMW nån gång så förstår du vad jag menar.
                    Mitt projekt: Volvo V60
                    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                      En tanke, limma fast ett plåtlager innan du lägger mer dämpning, tror det kan styva upp en hel del. Knacka på taket på Patrik Skogholms blå BMW nån gång så förstår du vad jag menar.
                      Får inte förstärka bilen.
                      Får bara använda ljuddämpningsmaterial för att få bort vibrationer.
                      Annars hade det funnits rätt många alternativ för att få taket stumt.

Comment

En arbetsdag kvar sen rullar jag mot Elmia!
                        Idag har jag satt dit ett par dekaler på bilen bara och i morgon väntar oljebyte sen får den duga.

Ska bli så grymt roligt att träffa alla igen med nya byggen, idéer och förhoppningsvis kommer det bli grymma resultat och tuffa fighter.
                        Ses i Jönköping alla som ska dit!

Comment

Skönt att va klar i tid eller hur? Vi ses på Elmia. Vi lär kanske mötas i topdog eller bassrace oxå
                          Street stock 2K 2014...

sigpic

Comment

Originally posted by Anders View Post
                            Skönt att va klar i tid eller hur? Vi ses på Elmia. Vi lär kanske mötas i topdog eller bassrace oxå
                            Ja det känns rätt bra faktiskt.
                            Det kommer vi säkert att göra.

Comment

Årets första tävlingar är avklarade!
                              Det var full fart i fyra dagar nere på Custom Motorshow vid Elmiahallen.

Det blev totalt fem 1:a platser och två 2:a platser denna helg och toppnotering i Street blev 154,8 dB.

Tack till alla som var med och gjorde denna helg fantastisk och jag hoppas att vi blir mycket folk på samtliga tävlingar i sommar.

Nästa tävling för min del blir 1:a maj i Bollnäs sen blir det nog Seastream efter det.
                              Ses där gott folk!

Comment

Slänger upp nån bild med. Ska tvätta den och ta lite mer bilder på själva bilen nu i veckan också tänkte jag.

Helgens skörd men det saknas en 1:a plats i Street från fredagen.

Fick hem min andra laddning med Aero-Stone med idag så efter 1:a maj ska jag göra klart taket.

Comment

Working...
                                X