Announcement
Collapse
No announcement yet.
Street B Corsa preppad med GroundZero
Collapse
X
-
Re: Street B Corsa preppad med GroundZero
hojjhojj, fort gåre uppåt! madness!
Comment
-
Händer inte så mycket i bilen för tillfället men nu har jag i alla fall beställt 20kg Aero-Stone till taket så jag hoppas hinna med att få det på plats innan Elmia i alla fall.
Kommer väl upp ett par bilder på jobbet för att få steget på plats så jag kan fälla sätet osv också. Det var rätt tight att få det på plats.
Comment
-
Då kommer det ett par bilder igen.
Jag har äntligen beställt 20kg Aero-Stone så nu är bilen tom på prylar och idag ska jag limma takbalkarna som släppt och sen invänta att det dyker upp lite massa sen är det bara att sätta igång att kladda.
Sen tyckte jag att basarna inte fick andas ordentligt så ja började riva bort lite nät på dom också. :P

Det är lite trångt i bagaget. Fick även slipa i lådan så den gick 1cm över plastlisten mot bagageluckan annars fick inte steget plats. :P

Mycket fint på golvet hemma i baren nu.

Nu får dom andas lite bättre.

Originaldämpningen satt lite halvtaskigt. :P
Så ser det ut i dagsläget i alla fall.
Hoppas dämpningen dyker upp nu i veckan så man kan börja lite lätt i helgen.
Kommer någon bild på limning av takbalkar ikväll kanske.
Comment
-
Jag tror att luftflödet blir bättre så jag inbillar mig att det hjälper.
Tittar man på några specialdesignade basar för dB så är dom rätt så öppen mellan spider och motor.
Man vet ju inte förän man testat så att säga.
Comment
-
Det är väl egentligen aldrig önskvärt att ha saker i vägen som kan störa luften, saker som styr luften i rätt riktning däremot är en annan sak. Känns inte som att det där gallret skyddar så mycket mot saker som kan komma in heller, såg lite grovmaskigt ut för att stoppa saker från att komma in mellan magnet och spole.
Comment
-
Ju öppnare desto bättre inbillar man ju sig men man vet ju aldrig.Originally posted by ChriZtoffer View PostDet är väl egentligen aldrig önskvärt att ha saker i vägen som kan störa luften, saker som styr luften i rätt riktning däremot är en annan sak. Känns inte som att det där gallret skyddar så mycket mot saker som kan komma in heller, såg lite grovmaskigt ut för att stoppa saker från att komma in mellan magnet och spole.
Ja det är ju inget dammskydd direkt om man säger så. :P
Tittar man t.ex på DD så har ju dom rätt öppet också på deras större serier nu mer så det kan ju finnas en tanke med det.
Comment
-
Limmade lite takbalkar igår och värmde även bort gamla takdämpningen.

Två hinkar Aero-Stone blev skickade igår så dom borde dyka upp imorgon eller på fredag så man kan börja lite lätt nästa vecka.
Håller även på med ett sidoprojekt just nu som tar en hel del tid.
Det är första gången ja plastar former med filt osv så det blir inte skitbra och det går absolut inte snabbt men man får ju lära sig något nytt i alla fall.

Så ser det ut.
Fortsättning på platsprojektet ikväll efter jobbet så det kanske kommer upp någon bild på det.
Comment
-
Då har man börjat lägga lite Aero-Stone i bilen.
Haft lite bekymmer med en sektion av taket där det bara vill släppa för mig men har fått lite tips angående detta så blir att åtgärda det ikväll.
Sen har lådan till en kund fått lite mera spackel på sig också. Formerna börjar komma fram nu i alla fall.

Lite bilder från dämpningen.

Fegt att skydda inredningen tycker jag. :P
Comment

Comment