Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lillprojektet Civic ek3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lillprojektet Civic ek3

    Originally posted by Peppe_e View Post
    Mr.scorpion>> Jag syftade iaf på den lilla bilen på din profilbild
    Men en härlig glidar jänk du har! Stenhårda bilar det där.
    Ja, den lilla bilden är faktiskt John Force nitro funny car, kanske runt 11000 hästar.
    Jag har lite mindre i min.
    Jag har alltid gillat Amerika järn, det är något speciellt med dom.

    Jag har också haft Honda Civic, 2 stycken, så jag känner lite vibbar för den bilen. Mina var av äldre modell än din, men den ena av dom var en riktigt rolig bil att köra. Så därför känner jag en liten anknytning till din bil.

    Jag tycker det är obeskrivligt härligt att lyssna på bra ljud i en bil, och ljudbygge i en Civic blir lite roligare när man känner vissa vibbar för bilen också, och jag gillar verkligen jordnära byggen.

    Som sagt, följer ditt bygge, och försöker insupa inspiration .
    -När smaker en blues som bäst?
    -Hvaergang!

    Keep The Devils music alive.

    Alcohol does not make you FAT-it makes you LEAN........against tables, chairs, floors, walls and ugly people.

    Comment


    • #17
      Re: Lillprojektet Civic ek3

      Så kom man iväg till firman å fick lite gjort. Är en inre strid mot den lilla tidsdemonen som tycker att allt bör vara färdigt och redo för provspelning på ungefär 2 timmar
      Har dragit kablar vilket nog inte behöver skrivas någonting om. Inte direkt upphetsande....
      Gav mig även på att göra en slutstegs montering i reservhjulsbaljan för första gången. Tips mottages gärna på om jag glömt något, eller några allmäna tips.

      Här har vi utgångspunkten iaf


      Sågade till en bit plyfa

      Självklara Material valet för en plåtslagare



      Å en 120mm datorfläkt fick offra sig


      Sådär ja. Börjar ta form...

      Comment


      • #18
        Re: Lillprojektet Civic ek3



        Å tillbaka med mattan. Massa jobb för något som inte ens syns

        Comment


        • #19
          Re: Lillprojektet Civic ek3

          Redigt bra jobb! Jag gillar precis det här stuket!

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • #20
            Re: Lillprojektet Civic ek3

            Originally posted by zrken View Post
            Redigt bra jobb! Jag gillar precis det här stuket!
            Finns mycket att finslipa, men tack så mycket


            Fortsatte med att dra ordning på alla kablar och montera steget i racket. Jordkabeln blev på något sätt typ 5cm kort. Så får göras om för att gömma kablaget. Ber om ursäkt för holllywood kablarna. Men är 2 barns far och hade dem liggande i garaget

            Monterade steget med gångjärn för att kunna sköta tweakning lite smidigare. Kommer bli nån enkel lösning för att få det låst i övre läge senare.

            Comment


            • #21
              Re: Lillprojektet Civic ek3

              Ser mkt trevligt ut
              Audi A4 B5 -98
              Pioneer P90 + DEQP90
              Sinfoni amplitude 50.4x
              Sinfoni shadow 100.2
              Sinfoni S165W x4
              Sinfoni S100M
              Sinfoni S25T

              Vw up -12
              På gång..
              New car, hi end old school..

              Comment


              • #22
                Re: Lillprojektet Civic ek3

                Snyggt och enkelt, sånt gillas! Men ett tips ifall du ska tävla nån gång, se till så du kan låsa steget även i nedre läget, annars kommer du få nedslag på det. Vet att det troligen inte kan ta sig nånstans nu heller men det ska sitta fast!
                Mitt projekt: Volvo V60
                BRL - B2 & Dayton

                More to come...

                Comment


                • #23
                  Re: Lillprojektet Civic ek3

                  Originally posted by ChriZtoffer View Post
                  Snyggt och enkelt, sånt gillas! Men ett tips ifall du ska tävla nån gång, se till så du kan låsa steget även i nedre läget, annars kommer du få nedslag på det. Vet att det troligen inte kan ta sig nånstans nu heller men det ska sitta fast!
                  Tackar!
                  Och låsningen är gjord. Fixar bild nästa vända
                  Och känner jag att jag hinner få ihop allt utan att ta massa genvägar så blir det Elmia å Rookie 15k till påsk!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Lillprojektet Civic ek3

                    Jösses säger jag bara. Ville göra det seriöst med kablarna ut i dörrarna. Men fanns inte en chans att komma åt. Om inte........ tadaa:








                    Tog mig 3 timmar att få ut kabeln till ena dörren!!
                    Nästa kanske iofs tar 1 timma. Så går nog snabbare än å borra å sätta gummi genomföringar som på förra Hondan. Plus att det blir kanontätt å bra.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Lillprojektet Civic ek3

                      Själv dragit kablar i 4-5st ek3 - ej9or. Tycker de e smidigare o plocka av dörrarna, än skärmarna. Min nuvarande ej9 sedan va de tajt för 4cm2 kablar genom kontaktstycket pga el hissar fram o bak plus el speglar plus uppvärmning.

                      Ska du köra oem med högtalarna eller bygga om dörrsidorna?
                      Mvh Magnus
                      BronsMedlem

                      Comment


                      • #26
                        Re: Lillprojektet Civic ek3

                        Originally posted by fedtemule View Post
                        Själv dragit kablar i 4-5st ek3 - ej9or. Tycker de e smidigare o plocka av dörrarna, än skärmarna. Min nuvarande ej9 sedan va de tajt för 4cm2 kablar genom kontaktstycket pga el hissar fram o bak plus el speglar plus uppvärmning.

                        Ska du köra oem med högtalarna eller bygga om dörrsidorna?
                        Mvh Magnus
                        Hade jag med gjort om jag hade haft nån polare med! Men nu har jag precis gjort andra sidan å kan säga att jag kommer ta skärmarna igen om jag skaffar en annan ek3. Denna gången tog det strax över timman med demontering skärm/dörrsida dragning av kabel med borrning och montering igen. Det possitiva med att ta skärmen var att man kom åt båda ändar av genomföringen väldigt lätt. Och var sjukt enkelt att demontera skärmarna. Nu när jag vet det blir det ett par nya skärmar till våren
                        Jag ska enligt plan montera 6.5rna oem till att börja med. Nästa steg blir dämpning. Men får vänta ett par veckor. Sen blir det att modda dörrsidorna och plasta ett par bafflar och rikta upp elementen mot motsatt b-stolpe. Har du nån projekttråd på din??

                        Comment


                        • #27
                          Re: Lillprojektet Civic ek3

                          Originally posted by Peppe_e View Post
                          Hade jag med gjort om jag hade haft nån polare med! Men nu har jag precis gjort andra sidan å kan säga att jag kommer ta skärmarna igen om jag skaffar en annan ek3. Denna gången tog det strax över timman med demontering skärm/dörrsida dragning av kabel med borrning och montering igen. Det possitiva med att ta skärmen var att man kom åt båda ändar av genomföringen väldigt lätt. Och var sjukt enkelt att demontera skärmarna. Nu när jag vet det blir det ett par nya skärmar till våren
                          Jag ska enligt plan montera 6.5rna oem till att börja med. Nästa steg blir dämpning. Men får vänta ett par veckor. Sen blir det att modda dörrsidorna och plasta ett par bafflar och rikta upp elementen mot motsatt b-stolpe. Har du nån projekttråd på din??
                          Nej ingen projekttråd finns o inga bilder tog ja heller när ja monteragrejorna.dörrar e dämpade inner o ytter plåt och innerplåten e upp sågad för få plats med midbasarna.
                          Sen svarat till 2 bafflar som e skruvade o plastade i innerplåten.. bakom högtalargallret är plasten som orginalhögtalaren sitter monterad i borta.
                          Enda som inte e oem e diskant monteringen som ja satte uppe i vent på instrumentet. Finns bild i mitt album
                          BronsMedlem

                          Comment


                          • #28
                            Re: Lillprojektet Civic ek3

                            Fedtemule>> Snygg installation på diskanterna!! Fick du till ljudbilden bra med dem monterade där? Justerade du något?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Lillprojektet Civic ek3

                              Har inte byggt något nu på ett par dagar. Men börjat kolla på tidskompet och andra inställningar. Och kan ju säga att jag aldrig mer kommer ha en anläggning utan tidskomp! Nu kör jag med oem högtalarna fram. Ett par gamla pioneer pappers historier, 5.25r. Men jäklar vilken skillnad på fyllighet och närvaro man kan få till med tidskompet. Kul!! Saknar ju helt å hållet midbas osv, men har ju gjort att man blir jäkligt pepp på att få in de riktiga frontarna.
                              Kan erkänna att jag fått till bättre ljudbild med den här skiten än vad jag fått i någon annan bil med högtalare för åtskilliga tusenlappar Får bli en vända på verkstan ikväll!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Lillprojektet Civic ek3

                                Originally posted by Peppe_e View Post
                                Fedtemule>> Snygg installation på diskanterna!! Fick du till ljudbilden bra med dem monterade där? Justerade du något?
                                funkar bra tycker ja iaf!
                                sen har ja turen och ha Nonne på ljudbyggaren runt hörnet.
                                grymt bra produkter o en service som e bäst
                                BronsMedlem

                                Comment

                                Working...
                                X