Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blue eMotion by heWi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Blue eMotion by heWi

    Originally posted by Fluff View Post
    Hej Hewi,

    Hoppas du har gott om tid att visa och dema samt förklara bygget om du dyker upp på Seastreams maj träff.

    Med vänlig hälsning

    Fluff

    Jag hoppas det, dock skall jag dömma installation så det är lite beroende på hur många bilar det blir för mig att dömma.....
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • Re: Blue eMotion by heWi

      Originally posted by Hewi View Post

      Jag hoppas det, dock skall jag dömma installation så det är lite beroende på hur många bilar det blir för mig att dömma.....
      Min installation går fort att döma ^_^
      Tar det längre tid än 2 minuter, är det en fråga om att kryssa långsamt på pappret :P

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • Re: Blue eMotion by heWi

        Hej Hewi,

        Hur tätade du runt Nordica basens kant, enligt Peter F på DLS så skall den för att låta bra vara så tät att det knappt går att trycka in konen mer än några mm med båda händerna. Har tätat och tätat, och det verkar pysa runt basen i sig.

        Mvh

        Fluff
        sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
        Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

        God bless the Amp Doctor !

        Comment


        • Re: Blue eMotion by heWi

          Originally posted by Fluff View Post
          Hej Hewi,

          Hur tätade du runt Nordica basens kant, enligt Peter F på DLS så skall den för att låta bra vara så tät att det knappt går att trycka in konen mer än några mm med båda händerna. Har tätat och tätat, och det verkar pysa runt basen i sig.

          Mvh

          Fluff

          Jag har tätat med två varv av denna:http://www.hifikit.se/tillbehor/tatningslist
          kan verkligen rekomendera denna
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • Re: Blue eMotion by heWi

            Kan säkert finnas någon tacksam tätningslist till dörrar/fönster/liknande som är både platt och tillräckligt svampig för att fungera fint

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment


            • Re: Blue eMotion by heWi

              Tack för provlyssningen igår Hewi, ljudet motsvarade förväntningarna och det säger en del.

              Comment


              • Re: Blue eMotion by heWi

                Originally posted by Hewi View Post

                Jag har tätat med två varv av denna:http://www.hifikit.se/tillbehor/tatningslist
                kan verkligen rekomendera denna
                Åker förbi institutionen Hifikit på måndag och inhandlar : )

                Fluff
                sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
                Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

                God bless the Amp Doctor !

                Comment


                • Re: Blue eMotion by heWi

                  Originally posted by zrken View Post
                  Kan säkert finnas någon tacksam tätningslist till dörrar/fönster/liknande som är både platt och tillräckligt svampig för att fungera fint
                  Har testat, men inte fått till det, kanske lite dåligt med lister på Coop bygg

                  Mvh

                  Fluff
                  sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
                  Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

                  God bless the Amp Doctor !

                  Comment


                  • Re: Blue eMotion by heWi

                    Originally posted by Perb67 View Post
                    Tack för provlyssningen igår Hewi, ljudet motsvarade förväntningarna och det säger en del.
                    Hej! Kul att du tyckte så!
                    "Sound by Hewi"

                    Blue eMotion by heWi

                    Comment


                    • Re: Blue eMotion by heWi

                      Grymt snyggt mannen.. Och hört att den spelar bra.. Väntar på rena och ordentliga regler innan jag börjar bygga.. Tycket det suger att inga raka regler finns för oem..

                      Comment


                      • Re: Blue eMotion by heWi

                        Originally posted by porsklint View Post
                        Grymt snyggt mannen.. Och hört att den spelar bra.. Väntar på rena och ordentliga regler innan jag börjar bygga.. Tycket det suger att inga raka regler finns för oem..
                        Vill inte sabba Hewis tråd med Porsklint...

                        Reglerna är solklara och eventuella frågetecken löste vi tidigare i diskussionen på FB.

                        Och Hewi har satt ribban GALET högt.
                        Roger Edvinsson
                        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                        helst på saker av kolfiber :-)

                        Comment


                        • Re: Blue eMotion by heWi

                          Originally posted by Hewi View Post
                          Då fortsätter vi med monteringen av Ipad och även Ruxen:

                          Hållarna till Ipad + Ifi delarna monterade:


                          Jag satt och kollade igenom lite bilder på ipad-montaget, och det slog mig att det sticker ut två stycken lightning-kontakter på bilden. Är de "i drift" bägge två, eller är det en kul grej bara?

                          Comment


                          • Re: Blue eMotion by heWi

                            Originally posted by bingonisse View Post
                            Jag satt och kollade igenom lite bilder på ipad-montaget, och det slog mig att det sticker ut två stycken lightning-kontakter på bilden. Är de "i drift" bägge två, eller är det en kul grej bara?
                            Den ena är lightning till usb adapter för Ifi:n och används 99% av tiden och den ändra är till en laddare om jag skulle få batteritorsk.
                            "Sound by Hewi"

                            Blue eMotion by heWi

                            Comment


                            • Re: Blue eMotion by heWi

                              fasen helt galet härligt bygge hewi detta gillas verkligen ....

                              Comment


                              • Re: Blue eMotion by heWi

                                Jäklar vad stilrent å snyggt bygge helt i min smak

                                Comment

                                Working...
                                X