Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo S60 T5 SQL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Volvo S60 T5 SQL

    Originally posted by pinnen666 View Post
    har ju en herts hx300D liggandes för tillfället, körde den sluten från början och distinkt spelvänlig och ändå mos för min del så det räckte till, testade portad nu i v70:n men gillar inte alls karaktären som blev, möjligt att jag har en lite för stor låda men den distinkta snabba suben blev klart sämre.
    Så om du vill ha portad låda hade jag nog valt en annan enligt min erfarenhet om det nu inte finns någon här som har annan erfarenhet och laborerat mer än mig?
    Dina erfarenheter matchar precis vad jag plockat upp oxå.

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • Re: Volvo S60 T5 SQL

      Blir nog gladen som gäller om jag får sålt skiten jag har.
      Måste lösa bromsproblemet först innan jag börja tömma bilen och såga sönder lådan.


      100000poängs fråga..
      varför blir aldrig ens bil klar?

      Comment


      • Re: Volvo S60 T5 SQL

        Originally posted by jimmaiy View Post
        Blir nog gladen som gäller om jag får sålt skiten jag har.
        Måste lösa bromsproblemet först innan jag börja tömma bilen och såga sönder lådan.


        100000poängs fråga..
        varför blir aldrig ens bil klar?
        För att... man merparten av tiden "bygger för att bygga" och extremt liten del av tiden "bygger för att göra klart"

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • Re: Volvo S60 T5 SQL

          Originally posted by zrken View Post
          För att... man merparten av tiden "bygger för att bygga" och extremt liten del av tiden "bygger för att göra klart"
          Haha, det där var nog huvudet på spiken! Hade ju tänkt köra en väldigt basic anläggning själv, men det har på nåt vis ramlat in ett par produkter extra på vägen, och då har jag ju egentligen inte börjat bygga än.

          Det svåra verkar vara att hitta rätt höjd på ribban.

          Comment


          • Re: Volvo S60 T5 SQL

            Originally posted by zrken View Post
            För att... man merparten av tiden "bygger för att bygga" och extremt liten del av tiden "bygger för att göra klart"
            ja det kan man ju lygnt säga haha.
            Men hade ju varit skönt att åtminstonde i 10min luta sig tbx och bara lyssna på nån låt och känna sig nöjd och njuta.
            vägen fram är målet!

            Comment


            • Re: Volvo S60 T5 SQL

              Originally posted by Phear View Post
              Haha, det där var nog huvudet på spiken! Hade ju tänkt köra en väldigt basic anläggning själv, men det har på nåt vis ramlat in ett par produkter extra på vägen, och då har jag ju egentligen inte börjat bygga än.

              Det svåra verkar vara att hitta rätt höjd på ribban.
              Ribban hamnar alltid över personbästa vid vart bygge :-)

              Comment


              • Re: Volvo S60 T5 SQL

                esx qe1222 e trevliga =)

                Comment


                • Re: Volvo S60 T5 SQL

                  Textupdate!

                  Ljudet är ute ur bilen nu baktill.
                  Är endast lådan kvar som måste sågas sönder i bilen då den byggdes i bilen mycket större än bagageöppningen.

                  Såg också att filterna va satta på -2db på diskanten vilket jag inte kom ihåg nu när jag skruva ur dom.
                  Blir väl tillbaka mer åt sq än spl igen och spara så mycket vikt jag kan.

                  Comment


                  • Re: Volvo S60 T5 SQL

                    Tjena

                    har hänt en hel del saker sen sist.


                    tillbehör till lådan






                    kabel! ska försöka dra om det bättre för att se om jag slipper bruset jag haft i vissa låtar från 8khz och uppåt.


                    återställt till original, bilen höjdes 3,5cm efter allt var uttaget (då är det ändå styvare fjädrar än original på)


                    Omdraget kablage


                    Såhär ser det ut i dagsläget i väntan på ny setup gällande bas och ny mer diskret layout.
                    Last edited by jimmaiy; June 27, 2015, 15:20.

                    Comment


                    • Re: Volvo S60 T5 SQL

                      ska bli intressant att se vad du hittar på nu
                      / Jimmy

                      Comment


                      • Re: Volvo S60 T5 SQL

                        Textupdate,bilder kmr när tid ges.

                        Skiten är igång igen nu och spelar, blev klar vid midnatt igårkväll.
                        (dock utan sub nu)

                        Kablage är omdraget mer seriöst och separerat för att minska påverkan, steget för stolparna körs endast på 2kanaler istället för bryggat som tidigare och passiva filterna körs flat nu.

                        Trotts dessa åtgärder så har jag kvar bruset vid vissa frekvenser och låter även ansträngt på högre volym nu.
                        Jag tror det är elementen som fått stryk och inte stegens/kabeldragningens fel att ljudet är som det är.

                        Midbasbygget blev inte helt lyckat heller det är bara att konstatera.
                        Saknas tryck från 80hz och ner. Känns nästan som utsläckning.
                        De slår något fruktansvärt utan att ge ifrån sig något vidare slagkraftigt ljud.
                        Otroligt nog så har jag även resonanser i dörrsidorna som gör sig påminda nu när man spelar utan sub.

                        Jag är rätt less på skiten och frågan är om man inte ska rensa skiten och göra om framsystemet igen från scratch.
                        Snackar några 100h i tid som jag egentligen inte har.
                        Det är den största haken som gör att jag drar mig från att göra det.

                        Det gör att det inte kommer va roligt öht att bygga om det utan en pers där man bara längtar efter att komma i mål.

                        Så ska det inte kännas för då blir det aldrig bra.

                        Så enklast blir nog att hitta ersättare 3" + diskanter med bra passiva filter.
                        Försöka leva med att midarna inte tillför något vidare när man har subben inkopplad och satsa på en musikalisk rapp låda som går att dela högt eventuellt av sluten typ.

                        Comment


                        • Re: Volvo S60 T5 SQL

                          Originally posted by jimmaiy View Post
                          Textupdate,bilder kmr när tid ges.

                          Skiten är igång igen nu och spelar, blev klar vid midnatt igårkväll.
                          (dock utan sub nu)

                          Kablage är omdraget mer seriöst och separerat för att minska påverkan, steget för stolparna körs endast på 2kanaler istället för bryggat som tidigare och passiva filterna körs flat nu.

                          Trotts dessa åtgärder så har jag kvar bruset vid vissa frekvenser och låter även ansträngt på högre volym nu.
                          Jag tror det är elementen som fått stryk och inte stegens/kabeldragningens fel att ljudet är som det är.

                          Midbasbygget blev inte helt lyckat heller det är bara att konstatera.
                          Saknas tryck från 80hz och ner. Känns nästan som utsläckning.
                          De slår något fruktansvärt utan att ge ifrån sig något vidare slagkraftigt ljud.
                          Otroligt nog så har jag även resonanser i dörrsidorna som gör sig påminda nu när man spelar utan sub.

                          Jag är rätt less på skiten och frågan är om man inte ska rensa skiten och göra om framsystemet igen från scratch.
                          Snackar några 100h i tid som jag egentligen inte har.
                          Det är den största haken som gör att jag drar mig från att göra det.

                          Det gör att det inte kommer va roligt öht att bygga om det utan en pers där man bara längtar efter att komma i mål.

                          Så ska det inte kännas för då blir det aldrig bra.

                          Så enklast blir nog att hitta ersättare 3" + diskanter med bra passiva filter.
                          Försöka leva med att midarna inte tillför något vidare när man har subben inkopplad och satsa på en musikalisk rapp låda som går att dela högt eventuellt av sluten typ.
                          dayton har ju fått bra kritik o filter finns att köpa till oxå. och deras middar kanske skulle kunna vara något oxå? du hade 8'' va?
                          Dayton Audio RS225-4
                          Ground Zero GZMW 200NEO
                          Rainbow W200Xplain
                          är alternativ som verkar gå djupare

                          Comment


                          • Re: Volvo S60 T5 SQL

                            men ser att de hertz middarna ska klara av djupare än 80 hz oxå

                            Comment


                            • Re: Volvo S60 T5 SQL

                              Originally posted by ville91 View Post
                              men ser att de hertz middarna ska klara av djupare än 80 hz oxå
                              Man ser du bytar å säljer prylar som vi andra bytar kalsonger.
                              Allt hänger inte på elementen, är montage och tweek också som utgör större faktor än högtalaren inom samma prisnivå.

                              Jag valde hertzen av en anledning och kommer inte byta ut dom då det inte är det som är bekymmert.

                              Comment


                              • Re: Volvo S60 T5 SQL

                                Originally posted by jimmaiy View Post
                                Man ser du bytar å säljer prylar som vi andra bytar kalsonger.
                                Allt hänger inte på elementen, är montage och tweek också som utgör större faktor än högtalaren inom samma prisnivå.

                                Jag valde hertzen av en anledning och kommer inte byta ut dom då det inte är det som är bekymmert.
                                Nja har haft mina grejjer ett tag!jo vet att montage e A och o! Har bra montage i min bil så

                                Comment

                                Working...
                                X