Re: Volvo S40 Seröst ljudbygge (GROUNDZERO)
Halloj! Ja det har inte hänt så mycket med bilen på den senaste tiden. Det enda som har hänt är att det har gjorts en täckplåt över hålet där porten ska sitta, en tillsvidare grej bara. Sen har jag tvättat bilen rejält utvändigt och invändigt i fredags.
Gjorde som sagt ett täckplåt över hålet för porten. Vet inte om jag ska montera porten eller om jag ska lacka täckplåten blanksvart och sen sätta dit en spl-usa klibba. Värför jag inte har monterat porten är för att jag måste skära bort lite plåt i dörren. Och precis där hålet till porten ska vara går kabelhärvan in via en gummituta och går antagligen in till centrallåsboxen? Så därför har jag gjort en tillfällig lösning med täckplåten. Vi får se hur jag löser det med porten senare.

Sen i fredags så fick det bli att tvätta bilen rejält (vilket det inte har gjorts utav tidigare ägare)

Nu ser den ju hyfsat fräsch ut

2st nytvättade v70is

Sen fick det bli att göra rent inuti bilen också
Innan:

Efter:

Sen så fick det bli att dammsuga och tvätta alla mattor

Det var helt dött på stan så jag och en polare åkte till en ö som ligger lite utanför stan. Påväg dit så va jag bara tvungen att väga bilen
1.8 ton väger bilen i nuläget. 220kg bilstereo är det nu i bilen 

Vi åkte runt lite på ön och hittade ett riktigt grymt ställe att fota på (om man har en bra handbroms och vågar stå nere i rampen

Denna bilden blev riktigt grym med lite filter

Sen får jag väl bjuda på lite brassemusik också
Sjuk mid i den här låten!
(Bara framsystemet som spelar)
https://www.youtube.com/watch?v=GNNGvmt6Vrs
Det som ska göras med bilen invändigt och utvändigt med bilen är:
Invändigt:
-Skaffa LEDs och montera i bagaget (så det lyser ner mot lådan och slutstegena)
-Flytta på Voltmätaren, usb och aux och sedan lacka om vissa paneler i blanksvart.
-(Eventuellt) byta ut ratt, framstolar och baksäte till vitt/beige helskinn
-Måla om all beige plast i inredningen till svart.
-Sen skulle jag vilja byta ut all belysning till rött. Men den orken/motivationen har jag inte.
Utvändigt:
-Slipa ner, rostlaga och lacka skärmkanterna bak och fixa till lite bubblor under lacken på höger framskärm.
-Coils så bilen blir så låg som möjligt.
-18" fälgar med polerad kant och lackat centrum i någon schyst färg. (Ska börja greja med fälgarna på Måndag eventuellt)
-(Eventuellt) Fulltona bilen (20% ljusinsläpp)
-Laga vingen då den är sprucken.
-Göra om avgassystemet då det är tattarbyggt ala hejsan -.-
-Valsa skärmkanter och bygga om innerskärmarna.
-Montera lite klibbor
osvosv
Halloj! Ja det har inte hänt så mycket med bilen på den senaste tiden. Det enda som har hänt är att det har gjorts en täckplåt över hålet där porten ska sitta, en tillsvidare grej bara. Sen har jag tvättat bilen rejält utvändigt och invändigt i fredags.
Gjorde som sagt ett täckplåt över hålet för porten. Vet inte om jag ska montera porten eller om jag ska lacka täckplåten blanksvart och sen sätta dit en spl-usa klibba. Värför jag inte har monterat porten är för att jag måste skära bort lite plåt i dörren. Och precis där hålet till porten ska vara går kabelhärvan in via en gummituta och går antagligen in till centrallåsboxen? Så därför har jag gjort en tillfällig lösning med täckplåten. Vi får se hur jag löser det med porten senare.

Sen i fredags så fick det bli att tvätta bilen rejält (vilket det inte har gjorts utav tidigare ägare)

Nu ser den ju hyfsat fräsch ut

2st nytvättade v70is

Sen fick det bli att göra rent inuti bilen också

Innan:

Efter:

Sen så fick det bli att dammsuga och tvätta alla mattor

Det var helt dött på stan så jag och en polare åkte till en ö som ligger lite utanför stan. Påväg dit så va jag bara tvungen att väga bilen

Vi åkte runt lite på ön och hittade ett riktigt grymt ställe att fota på (om man har en bra handbroms och vågar stå nere i rampen

Denna bilden blev riktigt grym med lite filter

Sen får jag väl bjuda på lite brassemusik också

(Bara framsystemet som spelar)
https://www.youtube.com/watch?v=GNNGvmt6Vrs
Det som ska göras med bilen invändigt och utvändigt med bilen är:
Invändigt:
-Skaffa LEDs och montera i bagaget (så det lyser ner mot lådan och slutstegena)
-Flytta på Voltmätaren, usb och aux och sedan lacka om vissa paneler i blanksvart.
-(Eventuellt) byta ut ratt, framstolar och baksäte till vitt/beige helskinn
-Måla om all beige plast i inredningen till svart.
-Sen skulle jag vilja byta ut all belysning till rött. Men den orken/motivationen har jag inte.
Utvändigt:
-Slipa ner, rostlaga och lacka skärmkanterna bak och fixa till lite bubblor under lacken på höger framskärm.
-Coils så bilen blir så låg som möjligt.
-18" fälgar med polerad kant och lackat centrum i någon schyst färg. (Ska börja greja med fälgarna på Måndag eventuellt)
-(Eventuellt) Fulltona bilen (20% ljusinsläpp)
-Laga vingen då den är sprucken.
-Göra om avgassystemet då det är tattarbyggt ala hejsan -.-
-Valsa skärmkanter och bygga om innerskärmarna.
-Montera lite klibbor
osvosv
Comment