Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQW: TransFårrden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: SQW: TransFårrden

    Tjena boys..

    Elmia har passerat. Det finns så många fina minnen, trevliga möten och imponerande installtioner. Samtidigt får man en känsla av att man själv sakta men säkert utvecklar förståelsen för hur ljudbilder känns och hörs.

    Nog för att hela mässan är en helt fantastisk samling bilar, men ändå ligger prioriteten stenhårt på stereofolket utanför. Yrade runt lite snabbt och tittade på krom, overklig puts, stora motorer och allt annat märkligt och mer eller mindre osmakligt där inne. Men vips, stereo, det är därför jag var där.

    Det var inte helt enkelt att snärja sig ett par demos då folk var duktigt upptagna överallt.
    Ett par gick hem dock.

    Manges XC70 var nedrans trevlig. En anläggning som verkligen vaknade till liv när volymen kom upp ett par snäpp. Kanske skulle må fint av att labba med lite dämpning till mellanregistren för att mjuka till dem, och kanske öppna lite varmare sound, var slutsatsen där. Som helhet verkade confandet hålla jämn nivå och bilen spelade sammanhållet. Kändes som ett solidt jobb!

    Miwcas kärra var jag inledningsvis en smula skeptisk till. Dels för att jag aldrig upplevt ett par övertygande kickar, och dels för att jag hittils endast lyssnat på Amegas basrör som var allt annat än imponerande. Intrycken sammanfattas med ett förjävla trevligt mellanregister, med fokus, detaljer och sammanhållning i absolut toppklass. Diskanterna gjorde sitt bästa att hänga med. Kände igen mig själv lite i problembilden att lägger man på mer diskant får man känslan av ett skrikigt system, vilket gör att man gärna lägger sig en smula i underkant nivåmässigt, vilket gör att mellanregistret’s mer lyssningsvänliga vibb förefaller vara trevligare att lyssna på. Nu vet jag inte om Miwca varken håller med, eller tänkt liknande, men det är i alla fall vad jag tänker nu när första intrycken hunnit samla sig.
    I ljudbilden var det svårt att sortera ut vad som hände i form av midbass, eller vad som hände i form av basrör. Det föll på plats när vi snackade om det senare, att det sannolikt handlar om att kickarna har rätt låg nivå, vilket gör att basrörets egenskaper överkompenserar i området där kickarna torde excellera. Sammantaget är jag numera övertygad om att basrör kan ha en plats i stereoinstallationer!
    Riktigt lärorikt att lyssna i den här bilen för min del.

    Anders E60 i montern fick sig en lyssning oxå. Det var förstås extra roligt då man följt arbetet noga, och själv körde E60 ner till mässan...
    Först och främst var det kul att se ett par a-stolpar som är byggda med elementen en bit duktigt högt över instrumentbrädan. Tyvärr så var det sådan helvettes ljudvolym i den där hallen det var sjukt svårt att få ngn vettig uppfattning om vad som hände. En grej var iaf att jag blev duktigt psykad av att vänsterkanalen var sjukt mkt mer påträngande än högern. Det kändes som en ren nivåjustering för att lösa det. Diskanterna verkade ha trevlig upplösning, men var svårt att landa i vad som egentligen hände när man endast hörde vänsterkanal i ansiktet. Mer lyckosamt var basen. Harresatan och gösses vad gött den spelade. Djupaste avgrundsvrål och med en tämligen trevlig poundus. Riktigt imponerande. Så imponerande att midbasen i stora drag lös med sin frånvaro. Men även det, är svårt att få till i en så bullrig miljö som på insidan den där hallen.... Sen får man oxå tillägga att passformen på panelerna i skuffen var ännu bättre än de verkade på bild. Kul!

    Jag fick mig en liten tur till Hewis bil, var visserligen ett missförstånd då jag fick för mig han hade kommit med den lille Bmwn, och man nu ksulle få höra på hur det lät i den. Men det visade sig vara EM-bilen, och den... ja alltså... låter ju så harregösses gött man knappt tror sina öron. Det är bokstavligt talat helt sjukt. Bredden i en låt av Avenged Sevenfold var helt magisk... Smetade ut sig nära nog 1-2 decimeter ifrån B-stolpen... Luftigheten och känslan av hur bilen bara ’äter’ allt som inte ’ska vara där’ är helt ofattbart. Ja. En rysligt cool upplevelse. Även om jag vart i den ett par gånger förut, har jag aldrig vart så imponerad som nu.


    Det var kul att se hur de här tokiga Db-bilarna brölade i bandpass konstruktioner (som man vart och räknat på, men i vanlig ordning är det ju ingen som bygger som man säger). Wiechert’s brutala monster... harre djävlar vad det spelade. Fascinerande ren bas/fladder. Framsystemet <bortser jag ifrån>.

    Hade hoppats man hade sett Lorens Caddy lite mer in action, jag fick bara höra hur folk var sjukt imponerade över hur klart och rent framsystemet spelade, hade så gärna velat höra det på mer än ”viskande volym”, då det redan där tycktes ha potential att låta bättre än jag hade hoppats på.

    Sedan var det som vanligt en uppsjö bilar man gärna hade velat lyssna på men som man inte lyckades tima in en demo till.. Nåväl. Det kommer fler gånger. Men samtidigt vet jag oxå – ingenting låter likadant nästa tillfälle. Det är nästan alltid värt att lyckas få till sig en demo. Man lär sig så tokigt mkt. Och för att inte tala om de små trevliga pratstunderna om högt och lågt, lösningar och problem.

    Får återkomma med hur det går med mitt bygge. Man kan väl kort sammanfatta att det har vart så mkt bråk, strul och segheter att energidepåerna var/är i princip sopkörda i botten. Kommer säkerrt inte ens ihåg alla problem som varit om jag ens försöker berätta om dem. Inte ens haft lust att skriva ntg om det här. Det har helt enkelt vart <för mycket> av allt.

    Har nått nivån av att ’jag bryr mig inte’ bara jag får ihop något som spelar alls. Så får man ta det visuella senare.

    Mvh Surk

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • Re: SQW: TransFårrden

      Originally posted by zrken View Post
      Hade hoppats man hade sett Lorens Caddy lite mer in action, jag fick bara höra hur folk var sjukt imponerade över hur klart och rent framsystemet spelade, hade så gärna velat höra det på mer än ”viskande volym”, då det redan där tycktes ha potential att låta bättre än jag hade hoppats på.
      Mvh Surk
      Den var verkligen värd en provlyssning , jag blev sittandes med telefonen spelandes över BT ända tills Lorens var tvungen att rycka ut mig för att åka fram och tävla

      Jag är säker på att tom JonasH skulle stå och skutta lite av glädje om han stått 10-20m bakom den bilen när han spelade Tina Turner eller Gyllene tider!
      "Sound by Hewi"

      Blue eMotion by heWi

      Comment


      • Re: SQW: TransFårrden

        Originally posted by zrken View Post
        Det var kul att se hur de här tokiga Db-bilarna brölade i bandpass konstruktioner (som man vart och räknat på, men i vanlig ordning är det ju ingen som bygger som man säger). Wiechert’s brutala monster... harre djävlar vad det spelade. Fascinerande ren bas/fladder. Framsystemet <bortser jag ifrån>.
        Kul!!!

        Ja, framsystemet lär ju inte någon av er med hörseln kvar gillat. För det gjorde jag inte ens själv. Men nu ska rätt grejer i, jag ska försöka placera ut hornen lite bättre och överväga en port i dörren. Rent musikaliskt basmässigt är jag sjukligt nöjd. Förstår inte själv vad som hände där. Basar för 1190kr styck borde inte spela så snyggt som det gör!

        Det är nog dags för bilträff i örebro(?) så då lovar jag att vara mindre stressad, bakfull och stirrig. Då ska du få dig en ordentlig demo
        Passat 3B: 151.9dB @42hz
        Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
        Golf Mk2: 154.9dB @49hz
        SM 3'a Bassrace 39.9 2013
        SM 3'a Superstreet NW 2013
        Stoffe levererar baby

        Comment


        • Re: SQW: TransFårrden

          Originally posted by Hewi View Post
          Den var verkligen värd en provlyssning , jag blev sittandes med telefonen spelandes över BT ända tills Lorens var tvungen att rycka ut mig för att åka fram och tävla

          Jag är säker på att tom JonasH skulle stå och skutta lite av glädje om han stått 10-20m bakom den bilen när han spelade Tina Turner eller Gyllene tider!
          Nedrans oflyt jag hade då! Jag får försöka hugga honom vid ngt tillfälle..


          Originally posted by Wiechert View Post
          Kul!!!

          Ja, framsystemet lär ju inte någon av er med hörseln kvar gillat. För det gjorde jag inte ens själv. Men nu ska rätt grejer i, jag ska försöka placera ut hornen lite bättre och överväga en port i dörren. Rent musikaliskt basmässigt är jag sjukligt nöjd. Förstår inte själv vad som hände där. Basar för 1190kr styck borde inte spela så snyggt som det gör!

          Det är nog dags för bilträff i örebro(?) så då lovar jag att vara mindre stressad, bakfull och stirrig. Då ska du få dig en ordentlig demo
          Fläskigt! vette fan om varken jag eller öron är byggd för den där på saftig mutter, men lite det är ju helt klart det mest luftflyttande jag sett och det vore ju kul att uppleva det lite närmare, helt klart

          Noterade oxå att de lät redigt rent basmässigt. Blev faktiskt duktigt förvånad över att det lät soppas som det gjorde. 4th orders som landar väl med lämpliga basar är redigt trevliga alltså..
          Hade inte bangat att prova ett par sådanna där basar jag oxå i en mindre version...

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • Re: SQW: TransFårrden

            Mors
            Ska försöka fylla på lite med vad som hänt på ”senare” tid..
            Kom på att jag för en tid sedan gjorde en djävligt spontan video där jag berättar lite om var jag är i inkopplandet och provandet..
            Vette fan riktitg hur jag tänkte när jag fick för mig att göra en video.
            Totalt oplanerat och allmänt förvirrat. Men ger oxå en inblick i felsöknadets vardag.... så här en stund senare är det rätt underhållande..

            https://www.youtube.com/watch?v=-8Jqb9dQe4g

            Man kan i nuläget konstatera att jag insett vad som ligger i görningen och skapar förvirringen som syns tydligt i videon.
            Problemen var alltså att jag kunde komma till bilen at random och se att ibland var BitOne ink DRC igång, trots att den endast var matad med Remote OUT från HU, som i dåläget var avstängd.
            Det borde ju inte gått. Än värre, att det inte alltid startades en BitOne när HU drog igång, utan behövde meckas med manuellt via DRCn.
            Sådanna där typiska fel som får en att bli en smula sur på <vissa> produkter.
            Och som oftast... visar det sig vara skit bakom spakarna och inte produktproblem egentligen.

            Det tog en stund att gå igenom alla kopplingar, lödningar, och kabelmärkningar,
            dubbelkolla med multimeter och förlängda kablar mellan ’mätproberna’ för att säkerställa jag verkligen inte gjort ngra tokiga kopplingar. Till min stora stolthet var faktiskt allt kopplat precis enligt planerna.
            Till min stora olycka – innebar detta att problemen inte var ett enkelt felkopplat misstag som kunde rättas till.
            Isär med stereon, Isär med ISOkablaget och fram med multimetern och börja mäta och härja vilt.
            Då upptäcker jag det magiska, att den kabel som kommer från stereon ’Remote out’ är en blå krabat, som även finns i kablaget som kommer från bilen.
            Magiskt nog visar det sig att denna inte är ’tom’ utan at random lobbar ut sig en +12v signal, och således... ja, ni förstår... startar BitOne utan att HU är igång.
            Så, genom att koppla loss blå enligt bilden, dvs i praktiken se till att bilens härva inte har någon kontakt med blå, så löste sig problemet med den udda bråkande BitOne’s uppstart galant.
            Sedan dess har det inte vart en sekundsbråkande. Då är det alltså kopplat enligt ”rem IN” endast på BitOne, och inga memory eller liknande extra stift.



            Kvar, så här en månad senare, är dock att slutstegen inte hoppar igång före man har motorn igång.
            Slutsatsen jag gissar mig till handlar om att BitOne Rem OUT inte orkar smälla igång relät utan att ha den lilla extra spänningssjussen.
            För det är då sannerligen inte kopplat på ngt annat, och fungerar konsekvent. Det är inget problem för mig i vardagen, om än en smula snöpligt. Nåväl. Här, kanske man kan lasta produkten

            Mvh Surk
            Last edited by zrken; April 22, 2014, 22:43. Reason: Radbrytningar från helvettet

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment


            • Re: SQW: TransFårrden

              Mors,

              Har fått löst dämpning av framdörrar.

              Hade först tänkt ge mig på och prova AeroStone, i linje med den senaste hypen. Det verkade kunna göra vad jag ville – göra sladdriga ytor hårda och vibrationsdämpande.

              Det är rätt viktigt att hålla skallen klar när det diskuteras vilka dämpmattor som är bra, dåliga eller värda sina pengar.
              Jag tycker mycket diskussioner spårar ur rätt duktigt, utan att man diskuterar vad man egentligen vill uppnå.
              Men, ser man till det stora hela verkar förväntningarna på dämpmaterialen ligga en bra bit ifrån vad materialen är avsedda för. Och så får mattor dåligt rykte pga det ena eller det andra.

              Det är ex inte jättekonstigt att man inte blir särskilt imponerad av massor av Silent coat i flera lager, eller STP Black Gold om man har som mål att styva upp en sladdrig yta.
              Lika orimligt som att försöka isolera en dörr ”tätt” utåt mot buller, genom att dränka den i butylmatta, när det finns annat i ex isolator mattor som löser detta betydligt bättre, eller ännu hellre, mass loaded vinyl, MLV.

              Med bakgrund mot den här diskussionen bestämde jag mig för att inte bara häll i massa matta och se hur det blev, utan försöka fundera ut vad som är vettgit egentligen till vad jag eftersöker.

              En kort visit på mina dörrar visar sig de är rätt stora, att krockbalken inte sitter ihop med respektive dörrsida. De ”svetsarna” eller punktlimmade kleten som skule hålla fast har släppt egentligen överallt. Det var samma visa i taket, men då gjorde jag inget åt det.
              Som det blev nu, fixade jag ngnslags sättlim och lobbade ner ett par punkter, för att i alla fall minskafladdret på någotsätt.
              Ironiskt nog, blev det bara på ena dörren och inte båda. Tur den mästa skillnaden inte kom därifrån.

              Smack, ner med rutan typ halvvägs, leta upp bultarna som håller rutramen genom några hål i plåtväggen, lossa lagom, hiva ur rutan, lossa bultar runt om hela plåtväggen, och vips böjja ut sidan.
              Jag orkade inte trassla igenom hela elhärvan som går till fönsterhissar och diverse, så nödje mig med att böjja undan den så här. Det räckte gott.
              I dörren möttes man av en inte helt sexig smet av helvette. Flott från fönsterhissen, och en samling grönakrabater växte friskt.



              Det var dags att beväpna sig. Hinken för varmvatten, den lilla flaskan för att fylla i hinken och ”skvätta” på plats, köksfettlösande spray till helvettet, yes och diskborste för extra skrubande, aceton för slut finish och lite papper. Voila.



              Köksspray var något helt lysande lämpligt!! Bra tips.
              En stund senare, avsevärt kortare än jag hade räknat med:



              Sedan började lager på lagerandet. Har fotat lite tokigt med varannan dörr, men det är likadant i respektive dörr
              Det sitter alltså ungefär 1.5 lager bitumenmatta, och ungefär 1.5 lager STP Black Gold om jag inte minns fel när det var klart. Dvs, inte helt klockrena kompletta täckande lager, men inom denna storleksordning i alla fall.

              Först måste bitumen värmas, då man vlat att göra det här en dag då det inte var hetl varmt ute, och dessutom morgonstund. Det är viktigt att man låter den bli genomvarm ´för att forma sig ordentligt och fästa utan att spricka. En minut eller två med värmepicka räcker ingenstans.
              Idealiskt hade vart att lägga dem i ugnen eller ngt.. Men med knappt ett par plusgrader utomhus och en bra bit till ugnen, är det inte riktigt en option.
              Istället fick kupéfläkten stå och tugga mot en uppställd platta, som jag vände och vredpå ett par varv under tiden jag fäste upp föregående platta i dörren.



              Sedan rakade det på:





              Någonstans här lyckades jag oxå peta in en tredjedels tub sättlim på några punkter bakom balken för att styva upp en smula.

              Detta var en inte helt enkel procedur, man var rätt schleten av allt kapande och bråkande med brännande varm bitumen var fingrar (genom tunna handskar) rätt förstörda i alla fall.
              Men mycket dag fanns ju kvar!
              Inte så mycket att välja på, det var bara att försöka köra ett litet meck till.

              B-stolparna fick sig en omgång av STP Black Gold.
              Det såg ut så här:





              Det var alles för den här gången.

              Hörs!

              PS. Ja hur blev dämpningen i dörrarna då? Alltså... det blev en sådan sjuhelvettes skillnad man kan knappt tro det har hänt. Även om det inte fastnade på bild nu så var jag och lade diverse bitar på båda sidorna av ’plåtväggen’ dessutom. Helhetsintrycket är att dörrarna är avsevärt stabilare än tidigare, då hela dörrsidan fladdrade något helt osannolikt mkt.
              Det finns säkert dörrar som är stabilare, och eller bättre på andra sätt etc, men uppgraderingen det blev av detta är helt enorm. Jag är super-nöjd, och kommer i framtiden aldrig få för mig att dämpa en dörrsida me denbart butyl efter den här upplevelsen! (ta i trä, att allt sitter som det ska etc) .DS

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • Re: SQW: TransFårrden

                Mors!

                I ett par svaga ögonblick under våren här frångick jag min viktigaste princip i bilstereobyggandte hittils.
                - Att inte lägga ner energi eller krut på utseendet på bilen.

                När det var dags för sommardäck ringde jag ner till föräldrarna (där däcke nfanns) och bad farsan kolla till hur det såg ut med mönsterdjup. ”ganska dåligt, men jag är inte säker.. kanske 2-3mm i bästa fall” sa han på telefon. Det tog jag för ett ’fine, då är det dags för nya däck’. Ringde till vanliga firman, och de skulle ha 4lax för att fixa nya däck på respektive fälg. Plus, att det är en tripp på 70mil, som lägger en tusing till i soppa + mat bara på att åka dit och hem igen från mig här uppe i Örebro.
                Således kunde man dra en ca 5.3lax i bara ’cash för att få på sommardäck’. Då tog köpdjävulen i mig fart, och jag började scouta fälgar och däck, på blocket och nytt.
                Utan att ha tänkt en tanke på vad för andra fälgar so mkunde passa på den här bilen, gick jag igenom en hel massor innan det landade. Jag ville spela på det ’matta’ på det ’anspråkslösa’ på frånvaron av mängder av kromdetaljer på bilen. Turen följ på ett par på rea, 235/35R19. 9.6k balanserat, fraktat och med bultar. Inte mer än 4lax mer än att lösa de vanliga _trötta_ orginal 16” som följer med.
                Så här blev resultatet:




                Riktigt nöjd!

                För att balansera upp detta mot hur fronten såg ut letade jag upp ett par fräckare lampor, angel eyes är jag helt såld på sedan BMWn och hoppades deluxe på att de skulle gå att få till något som såg vettigt ut.

                I kombination med dessa vita angel eyes var det läge att lösa dimljus oxå. Jag fick tag på ett par H8 Cree 30W i ca 6000K. Här endast monterat på ena sidan:



                Inte helt nöjd med de orangea blinkerslampan gav jag mig på att byta en sådan till ’krom’. Gösses vilken uppgradering det blev:



                Sen gav jag mig på en Xenonkonverting, till 35w 6500K. Då jag har infattning H1 på både hel och halvljus tänkte jag mig kunna prova hur det går till på att ha vettigt drag även i halvljuset. Eftersom det är linser, tänkte jag man kan få ner bländningsnivån rätt bra och vara nöjd ändå....
                Dessutom blev det en rätt trevlig skillnad i hur det skulle se ut rent färgmässigt med Xenon...!




                Tyvärr visade sig att trots rekomendationer från försäljaren passar itne H1 lamporna i socketen varken till helljus eller halvljus ordentligt.
                På halvvljuset tar lamporna i linsen, vilket gör att ljusskenet blir rätt duktigt knepigt och inte vettigt. På helljuset går det inte ens att få in lamporna. Så man kan väl säga det var ett rätt duktigt fail med Xenonkonverteringen.
                Jag valde dock att låta lamporna sitta kvar, så här långt, då jag inte funnit någon energi att plocka ur och bygga tillbaka.
                Vid tillfälle kanske det kan gå att modda en liten distans till lampan i halvljuset så de inte tar i linsen.. men då måste det även moddas bakom hela strålkastaren då det finns plastdetaljer ivägen där..
                Helt klart – ett senare projekt. Just nu är det bara att lägga på is.



                Så, lite helhetsintryck har jag inte någon spec vettig bild på. Så för er som inte minns föreläget, där vi började så såg det ut så här:




                Må säga det gjorde rejält på sig med de här moddarna. Vart redigt nervös över hur bra det egentligen skulle bli, men det här har tatt bort alla tvivel om det har varit värt


                Mvh Surk

                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                Comment


                • Re: SQW: TransFårrden

                  Det blev helt klart bättre! Fälgarna passade bilen riktigt fint

                  Comment


                  • Re: SQW: TransFårrden

                    Helt klart ett lyft!
                    I framtiden kanske du tom skulle kunna foliera den i nån snygg färg och få ett riktigt shysst stuk

                    Comment


                    • Re: SQW: TransFårrden

                      Men en liten sänkning behövs nog, alla fall fram.

                      Comment


                      • Re: SQW: TransFårrden

                        Originally posted by Namenlos View Post
                        Det blev helt klart bättre! Fälgarna passade bilen riktigt fint
                        Tackar!

                        Originally posted by jimmaiy View Post
                        Helt klart ett lyft!
                        I framtiden kanske du tom skulle kunna foliera den i nån snygg färg och få ett riktigt shysst stuk
                        Foliering ligger långt utanför mina ambitioner.. hehe

                        Originally posted by Grandell79 View Post
                        Men en liten sänkning behövs nog, alla fall fram.
                        Sänkningsatser har jag kikat runt på en smula, eller ptja, coiloverpaket. Men då intresset från några sådanna leverantörer att svara på produktförfrågningar per mail är ungefär sopnoll, är jag mer skeptisk.
                        I praktiken tror jag oxå bilen rätar upp sig en smula till när basväggen åker ut, vilket gör det är svårt att göra ngt vettigt med en enkel sänksats utan en smula ställbarhet är nödvändigt.

                        Av det extremt lilla jag begriper appropå sänkningssatser är det separat fjäder och dämpare bak på dessa. Satser där man kan 'steglöst' ställa en sådan setup har jag inte sett.

                        Bygglogg: SQW: TransFårrden

                        Comment


                        • Re: SQW: TransFårrden

                          Med tanke på allt du ska lassa i där bak så räcker det nog med en uppsättning sänkfjädrar fram, brukar gå att köpa en halvsats om man frågar snällt. Helt klart så ser bilen bra mycke råare ut nu iaf!
                          Mitt projekt: Volvo V60
                          BRL - B2 & Dayton

                          More to come...

                          Comment


                          • Re: SQW: TransFårrden

                            Är det inte typ denna du behöver ?
                            http://www.humanhabit.se/se/xenontil...mphallare.html
                            BilstereoPiraten
                            CDT Fantast

                            Comment


                            • Re: SQW: TransFårrden

                              Mina morföräldrar kör en Ford Fikus till vardags och jag har väl således betraktat dessa bilar som rena pensionärsfordon. Men efter ha sett fälgarna och mods du gjort på bilen så har jag gjort en rejäl vändning. SATTANS så snyggt det blev!!!

                              Comment


                              • Re: SQW: TransFårrden

                                Originally posted by ChriZtoffer View Post
                                Med tanke på allt du ska lassa i där bak så räcker det nog med en uppsättning sänkfjädrar fram, brukar gå att köpa en halvsats om man frågar snällt. Helt klart så ser bilen bra mycke råare ut nu iaf!
                                Allt är egentligen ilassat där bak Det som tillkommer är inte mer än en halv MDF platta, och det är i höjd med baksätets främre kant!

                                Originally posted by henkz View Post
                                Är det inte typ denna du behöver ?
                                http://www.humanhabit.se/se/xenontil...mphallare.html
                                Nej, med en så lång distans hade det inte gått att stänga tätningen bakåt på strålkastaren över huvud taget...
                                Ett par brickor hade nog vart närmare lösningen, för att montera på halvvljussidan.
                                Men för helljussidan måste det borras i socketen runt reflektorn då inte lamphelvettet kommer igenom hålet med 'ledaren' utanpå själva lampan.

                                Originally posted by pepi View Post
                                Mina morföräldrar kör en Ford Fikus till vardags och jag har väl således betraktat dessa bilar som rena pensionärsfordon. Men efter ha sett fälgarna och mods du gjort på bilen så har jag gjort en rejäl vändning. SATTANS så snyggt det blev!!!
                                Sedärja! tackar sig!

                                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                                Comment

                                Working...
                                X