Re: Hellboy Beetle MKII
Jag saknade din bil i Vallåkra!
Så det kanske blir ny bil alltså!
Det är kul när man har byggsug men inte vill riva ner sin bil.
Det är då man får gedigna vagnparker.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hellboy Beetle MKII
Collapse
X
-
Här har det varit lugnt. Tog semester från bilstereon ett tag.
Varit färdigkvalad för SM ett tag nu, så jag hoppade över Actionmeet och Vallåkra.
Har knappt byggt något sen jag blev klar med frontsubben, så det suger lite i byggtarmen.
Nu smids det planer för fullt för nästa säsong. Anläggning så gott som klar och ligger på hyllan.
Bygga om eller bygga i annan bil? Vi får se.
Leave a comment:
-
Hamnade tyvärr på skräphögen. Och det regnar just nu..
Leave a comment:
-
Vad vill du ha för RF Punch 40i kartongen? Skulle passa i men RF oldschool samling !
Fredrik
Leave a comment:
-
Och nu lite OffTopic.
Håller på att storröja hemma och hittat allt möjligt godis.
Förpackning till RF Punch 40i, Hertz-prylar, Morel Ultimo 10" sub, MDS 8tum, Pyramid Pro Plus 10 tum, mängder med kablar. Har nog slängt över 100 Bilsport, Gatbilar, Street extreme tidningar. 2-3 olika baslådor och de mesta av kablarna hamnade i skräphögen.
Men så hittade jag mitt tävlinsprotokoll från min första tävling.
Hade 0 koll på reglerna. Kom 5a eller 6a av 9 bilar. Tappade 1-2 placeringar för jag stängde och smet ifrån bilen en stund.
Leave a comment:
-
Blev lite kvällspyssel. Bilens batteri har bara haft en provisorisk fastsättning.
Funkat ok, men inte till 100% Fästet har lossnat 2 gånger. På senaste SM-finalen och nu senast i Mariestad. Kapade och svetsade ihop lite plattjärn. Kanske inte jättesnyggt, men blev starkt och bra.

Leave a comment:
-
Eller att kunna ha olika typer av filter per kanal eller sida, eller oändligt med preset för att jämföra, eller ställbara frekvenser per sida eller ställbara Q värden per band eller sida, eller 0,1 db justering ..... listan kan göras låååååångOriginally posted by octan View PostJo. Det suger getpung att inte kunna ändra eq per kanal...
Leave a comment:
-
Det är bara synd på möjligheterna i din spelare
Leave a comment:
-
Har faktsikt inte lagt så mycket tid på just delningar och tidskomp. Nivåer har jag brottats med en del.Originally posted by Fluff View PostHur många timmar har du lagt på inställningar av tidscomp och delningar kontra bygge : )
Däremot lite mer på det tonala. Fast sitter egentligen inte så länge där heller.
Man blir lätt "döv" efter en kort stund. Ändrar lite, sen kör jag med det i ca en vecka och lyssnar på låtar som man hört mååånga gånger. Och sen utvärderar.
Ibland kör man fast, och då nollställer jag eq och börjar om.
De flesta bilar jag har haft, har 1 - 3 problemområden. Och i Hellboy jag 2 frekvenser som jag alltid justerar. Resten får man prova sig fram.
Leave a comment:
-
Hur många timmar har du lagt på inställningar av tidscomp och delningar kontra bygge : )
Leave a comment:

Leave a comment: