Re: Hellboy Beetle MKII
Fin fint! Kommer du till sjöbergs...?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hellboy Beetle MKII
Collapse
X
-
Ny motorhuv, riktat och omlackat tak. Kamrem bytt och plastdetaljer vid c-stolparna är monterade. Så nu är den än mer niceOriginally posted by Frippe_L View PostSkönt att se bilen inte dog så kort efter den blev väckt till liv efter den långa dvalan i mitt garage.
Leave a comment:
-
Skönt att se bilen inte dog så kort efter den blev väckt till liv efter den långa dvalan i mitt garage.
Leave a comment:
-
Den svarta strumpan finns hos de flesta välsorterade bilstereohandlare. Jag köpte min hos Ljudbyggaren. Men finns nog även hos t.ex. Elfa.
Den 2 färgade strumpan är Audioquests egen.
Leave a comment:
-
Strumpade diskantens originalkabel.
Sen så löste jag skyddet av tryckkontakterna så här. Audioquestkabeln är riktigt stel och svårjobbad.

Nu även med originalgaller.

Kopplat in ett steg igen provisoriskt så jag kan spela in elementen lite innan tävlingen på lördag.
Har ju bara haft ljud i bilen 2 dagar på snart ett år.....
Leave a comment:
-
Har börjat vänja mig att inte ha ljud i bilen. Hann ju bara njuta i 2 dagar innan jag fick plocka ut det.
Sen har det blivit lite stiltje av lite olika anledningar.
Hann pilla lite idag så borrade upp hålen och tryckte dit islagsmuttrar.
Får se om det blir permanent eller om jag byter till monteringsring senare.

Sen så har jag stagat upp plattan lite.

Leave a comment:
-
Tänkte försöka få lite semester snart och då kommer jag ner en dag eller två.
Då kan vi såga till lite mallar och börja på det.
Leave a comment:
-
Jag är glad för din skull att bilen inte hittade till himmelen utan är kvar i helvetet.
Så nu får vi väl starta upp planen med baslådan igen
Leave a comment:
-
Inte hänt något bilstereorelaterat, men nu är kamremmen bytt + lite allmän service.
Men förhoppningsvis ska det bli lite gjort i helgen.
Leave a comment:
-
Jasså, förädlaOriginally posted by octan View PostFick tillbaka bilen i torsdags. Men den fungerade inte som den skulle så fick lämna tillbaka den till verkstaden.
Så nu har jag hämtat den igen och det verkar ok.
Har grejat lite med poddarna, men väntar in lite delar från Kuhlin innan jag kan montera tillbaka dem igen.
Leave a comment:
-
Fick tillbaka bilen i torsdags. Men den fungerade inte som den skulle så fick lämna tillbaka den till verkstaden.
Så nu har jag hämtat den igen och det verkar ok.
Har grejat lite med poddarna, men väntar in lite delar från Kuhlin innan jag kan montera tillbaka dem igen.
Leave a comment:
-
Passa då på att se över dämpningen, den har ju suttit sådär bra den gamlaOriginally posted by octan View PostVäntar fortfarande på att få tillbaka bilen. Den är nästan helt klar men kunde inte räkna med att få tillbaka den fören i slutet av nästa vecka. Även taket är åtgärdat så nu kommer den bli finare än på många år.
Hittade en skrot som hade lite delar liggandes. Fattades en del plastdetaljer där bak för att bilen skulle vara komplett.
Plus det viktigaste. Snart kommer jag kunna hissa ner och upp sidorutan på förarsidan

Leave a comment:
-
Väntar fortfarande på att få tillbaka bilen. Den är nästan helt klar men kunde inte räkna med att få tillbaka den fören i slutet av nästa vecka. Även taket är åtgärdat så nu kommer den bli finare än på många år.
Hittade en skrot som hade lite delar liggandes. Fattades en del plastdetaljer där bak för att bilen skulle vara komplett.
Plus det viktigaste. Snart kommer jag kunna hissa ner och upp sidorutan på förarsidan
Leave a comment:

Leave a comment: