Re: Hellboy Beetle MKII
Snyggt Sören!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hellboy Beetle MKII
Collapse
X
-
Hur ser det ut bakom sätena/skuffen i den här krabaten nu?
Leave a comment:
-
Med hjälp av Nonne har jag nu dörrsidor utan massa hål.
Tack!
Dessa ska iofs någon gång i vinter göras om ytterligare. Har inte bestämt exakt vad än, men har några stycken alternativ som kan bli bra. Tänkte besiktiga Hellboy innan jag ställer av bilen för vintern.
Leave a comment:
-
Vänster halvljus hade dött på bilen. Såg riktigt tight och bökigt ut att byta. Kollade i handboken. Måste utföras av auktoriserad verkstad...
Googlade på det. Kostar tydligen 150 dollar att få lampa bytt i USA. Sen hittade jag en Youtubelänk
Tryck ner en knapp, dra i en spak, dra ut hela lampsatsen och lossa strömkontakten. Byt lampa och gör de andra stegen fast givetvis då i omvänd ordning. Var lite meckigt att få en spärr att gå i rätt spår så man kunde dra tillbaka spaken annars gick allt smärtfritt. Tog ca 10min. Skulle jag göra om det så klarar jag nog det på halva tiden. Så om det är någon som vill ha hjälp att byta en lampa på en New Beetle så fixar jag det för 500kr 
Leave a comment:
-
Ser mycket bra ut
Bara att kämpa vidare mot 2014 då
Leave a comment:
-
Var ett tungt beslut att ta, men beslutade att inte deltaga på sm-finalen trots att jag är inkvalad. Efter 2 finaler i rad med ej färdigbyggd bil så kändes det fel med ytterligare en. 2014 som gäller helt enkelt. Och det beslutet togs väl egentligen redan i början på sommaren då jag var utan bilen såpass länge.
Jobbet, idrotten och husrenoveringar tar för mycket tid från Hellboy.
Men det står inte helt still iallafall.
Hade lite tyg kvar så hittade lite mer jag kunde klä om.

Leave a comment:
-
Efter lite dividerande och lite olika förslag så blev designen på basgallret bestämt. Och det kom ett paket från Kuhlin med Posten i fredags.

Leave a comment:
-
De små trekantiga tygbitarna är till gallret till originaldiskanterna i a-stolparna.
Växelspaksdamasken gjorde jag större än original för att få den lite mer fluffig.
Var lite mörkt när jag tog några av bilderna så blixten gjorde att det kan se lite rosa ut. Men färgen ligger lite mellan klarröd och vinröd.

Leave a comment:
-
Ibland tar även en superhjälte ledigt från att rädda världen och pysslar lite med handarbete.

Leave a comment:
-
2 fotbollsmatcher har styckat upp helgen, men har hunnit med lite grann iallafall.
Tror jag har hittat vinklarna på diskanterna nu så har skruvat fast dem. Tagit lite mer kort för dokumentationen och färgkodat färdigt under plattorna på i-brädan.
Inget direkt roligt att visa på bild.
Leave a comment:

Leave a comment: