Re: VW Golf II GL, DiskBengts skynda-långsamt-tråd
Snuskigt vacker Golf
Snuskigt vacker Golf
Den är kanske inte fullt så fin, men fin är den.

), men möjligtvis arbeta vidare med det som finns. Så nu kommer jag att satsa lite mer på att få till en grund som det går att bygga vidare på.

Hade inte alls reflekterat över resonansen från fläktarna faktiskt, trodde inte att det skulle vara något problem överhuvudtaget. Har en idé jag tänker prova, vi får väl se hur det blir. Oavsett så blir det nog att bygga om "lådan" där bak nästa år då det blir väldigt "ihopslängt" nu, så då får jag möjligheten att åtgärda eventuell resonans.
Och den säger mig bland annat att avlägsningen av varmluften är det absolut viktigaste.

Har också provmonterat på dörren och det var inga bekymmer 

Ingen ska i alla fall få säga att det är dåligt med bilder, så här kommer en liten bildbomb från de tre senaste dagarna 

Upptäckte DOCK att jag missat en sak i det hela och det var skruvhålen på spånskivan - och självklart har plasten letat sig ut där, så nu har jag fullt med fläckar på utsidan. 

Monterade allt och provmonterade ryggstödet igen - pang! Supertajt, men det gick som tur var! 

Tyget du använde från biltema, har du lust att länka till det?
Tyget du använde från biltema, har du lust att länka till det?
Länk
Det tror jag absolut, eller snarare vet. Brukar använda det själv tillsammans med det tyget och har även gjort det den här gången. Och hur ser det ut tycker du? 
Lagom är alltid bra
Hoppas att det blir gött i alla fall
Om inte annat så lagom 
Men nu blir det en liten (välbehövlig) paus och en vända hem till Mora då flickvännen är ledig lördag-tisdag. 

De är från olika ställen, tillverkare och säljare men de ser i princip likadana ut, skiljer sig dock lite på baksidan. 

Den gamla på bakluckan har uppenbart vibrerat en hel del och var orsaken till ett hemskt ljud ett tag. Den fick även dubbla distanser, så nu ska det allt vara slut på vibrationerna.

Well, första intrycket är mycket mer positivt än förra året. Mycket trevligare ljudbild, scenen är ute på huven och trummorna är lite överallt. Middarna är ju helt ospelade men lämnar ändå en snärt som känns i kroppen.
Med lite rattande på inställningarna så kan det nog bli kanon!
Dock känns middarna lite "ihåliga" ibland, men antar att det kommer bli bättre med tiden allteftersom de blir inspelade. Men som det är nu finns det ju inget mjukt i dörrarna heller, funderade på att slänga in lite dämpmatta. Vad tror ni om det?
Over and out!

Comment