Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fräddan
    replied
    Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

Originally posted by Mica View Post
    Får jag ställa en dum fråga tro? Har du tillverkat distanserna själv eller har du köpt dom och moddat dom? i sånna fall vad har du använt? ^^
    Originally posted by Frippe_L View Post
    Typ såna här rör skulle jag gissa det är han kapat till.
    http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Ro...lvharda-86986/
    Tack Frippe, är exakt sånna jag använt!

Leave a comment:

• Bantou
    replied

Jag hade nog försökt få samma vinkel på stegen som filtrena.
    I övrigt: Kämpa på, kommer bli kanon!

Leave a comment:

• Mica
    replied

Ah thank you ^^

Leave a comment:

• Frippe_L
    replied

Originally posted by Mica View Post
    Får jag ställa en dum fråga tro? Har du tillverkat distanserna själv eller har du köpt dom och moddat dom? i sånna fall vad har du använt? ^^
    "Fortsatte med samma design jag använde för säkringshållaren genom att förhöja stegen med kopparrören som spacers och blev ännu mer kreativ med filtren som jag ville ha lite vinkel framåt på.
    Var tvungen att använda blompinnar som passade i kopparrören för att jag skulle kunna skruva fast dem i något, som ja limmade fast i andra änden mot MDF"

Typ såna här rör skulle jag gissa det är han kapat till.
    http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Ro...lvharda-86986/

Leave a comment:

• Mica
    replied

Leave a comment:

• Skapligt
    replied

Såg jävligt bra ut dedär! Tummar upp!

Leave a comment:

• jimmy s
    replied

Riktigt snyggt med rätt enkla medel.

Om du inte redan fixat det så skulle det vara enkelt att lägga in lite belysning under prylarna.

Leave a comment:

• AndreasB
    replied

Grymt med genomföringarna!

Leave a comment:

• Fräddan
    replied

Vidare till slutstegsplattan som för enkelhetens skull fick ligga ovanpå reservhjulet. Gick i tankar om plexi & LED's men är glad att jag inte tog det dit i mitt första bygge, skulle inte varit färdig än idag är jag rädd för!
    Använde en "kurvlinjal" för att få fram formerna någolunda och gjorde en mall av papp.

Prövade ett antal upplägg för stegen och filter, även fast stegen är relativt små är filtrena som ni ser massiva så det lämnade inte så många olika möjligheter att lösa det på.
    Bestämde mig till slut, hade då i åtanke för vilka sidor jag hade ström och signalkablar för att minska risken för störningar.

Fortsatte med samma design jag använde för säkringshållaren genom att förhöja stegen med kopparrören som spacers och blev ännu mer kreativ med filtren som jag ville ha lite vinkel framåt på.
    Var tvungen att använda blompinnar som passade i kopparrören för att jag skulle kunna skruva fast dem i något, som ja limmade fast i andra änden mot MDF.

Efter att alla hål var borrade la jag några lager med klarlack och folierade skivan med 3M Scotchprint i mattsvart. Skruvade fast allt och limmade dit örontunnlarna för genomgångar.

Leave a comment:

• Fräddan
    replied

Originally posted by Hewi View Post
    Håller med föregående , gissar på att dörrarna spelar riktigt gott!
    Originally posted by ChriZtoffer View Post
    Snyggt! Enkelt och stilrent, gillar lösningen för kabelgenomföringarna.
    Tack ska ni ha! Genomgångarna är jag absolut nöjd med, relativt billigt och finns ju tusentals varianter i alla olika storlekar. Hade inte sett detta använt i mitt syfte innan men sett några som börjat efter min tråd blev utlagd på DIYMA, kul att ge tillbaks inspiration liksom!
    Dörrarna spelade bra, men inte fått testa dem än med rätt delning så jag kan spela dem ännu högre med nya 80PRS'n ja köpt, så ser fram emot de till våren när den ska ut ur vinterdvalan igen!

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Håller med föregående , gissar på att dörrarna spelar riktigt gott!

Leave a comment:

• ChriZtoffer
    replied

Snyggt! Enkelt och stilrent, gillar lösningen för kabelgenomföringarna.

Leave a comment:

• Fräddan
    replied

Originally posted by racer-putte View Post
    RIKTIGT SUPERNICE
    Tack! Mera kommer troligtvis imorgon...

Leave a comment:

• racer-putte
    replied

RIKTIGT SUPERNICE

Leave a comment:

• Fräddan
    replied

Eftersom jag skulle i med en egen baslåda betydde det att originalbaslådan blev obetydlig. Det friade upp ett fint litet utrymme som sitter backom en lucka till höger i skuffen och planen var att använda detta utrymme för säkringshållaren.

Först var tanken endast att såga ut en kontur i MDF och låta det vara snabbt och enkelt avklarat...

Men med bara detta skulle man se massa naken plåt från hjulhus/chassi vilket jag inte kunde leva med. Mer plastning plus många timmars spackel & slipande innan den tog formen jag ville ha.
    Här fick jag bevis på att jag inte har stor erfarenhet med glasfiber, som synes med ett antal större luftbubblor.. Köpte en roller som användes hädanefter!
    Använde samma fästpunkter som baslådan med hjälp av hålband som bockades till.

Sen ville jag ha några snygga genomgångar för kablarna som skulle in. Jag hade en bild i huvudet hur jag ville det skulle se ut och tog mig lååång tid innan jag fann en passande lösning.. Nämligen öronpiercings!
    Kallas även tunnlar och var perfekt då de fanns i alla storlekar för mina kablar och varierande utseende. Just dessa köptes via Ebay och kom från kina, väldigt billigt jämfört med svenska sidor och såklart återspeglas det i kvaliten men för mina ändamål spelade det ingen roll!
    Då var det bara att försänka baksidan och lite smältlim för att hålla dem på plats.

För hållaren skaffade jag kromat kopparrör från Biltema som jag använde som spacers för att lyfta upp den en aning från MDF'en.

Målade den mattsvart och för att snygga till den ännu lite till ritade jag upp en "Audison Connection" logga i illustrator som jag fick skuret som klistermärke hos en designfirma i närheten.

I sista minut bestämde jag mig för att behålla slutsteget som sitter monterat på baslådan original och driver bakdörrarna. Hade alltså tänkt låta bak vara dött men kan va fint när man har passagerare med, när jag är själv fade'ar jag bort dom ändå.
    Eftersom jag inte planlagt för detta blev placeringen lite lustig och kunde säkerligen blivit löst snyggare, men den syns aldrig som den sitter nu.

Leave a comment:

Working...
X