Förra helgen gick åt till att höja bilen och göra "klart" lådan
Att höja o sänka torsionsfjädring är ju ganska "lämpligt" då man inte behöver byta några grejor. Men satan i gatan va det kan sitta.
Och sen gjorde jag det 2 gånger också. Vart för lågt första gången. Vart för högt andra gången. Så jag ska göra det en 3e gång nästa helg.
Dags o banka torsionsstavar!!
Lite FÖR hög är den kanske nu. Samt att den i princip är STUM så den rör sig inte mycket trots att man stoppar dit 400kg i bagaget. Så jag ska sänka den lite, vilket också resulterar i mjukare fjädring.
Ett problem nu när den är så hög är att däcken ligger i mot sidokjolen. Och som sagt så är den så pass stum att det inte gör så mycket med massa extra vikt där bak Blir till att sänka den lite, men inte för mycket. Sjukt svårt o veta hur mycket!
Lådan lite på plats iaf. Gör klart resten av lådan på plats då den är TUNG!
Basar o kablar ska dit, lock ska på, den ska också få lite kläder. (Den kommer lite längre bak än på denna bild)
Blev ju lite tight Som det ska vara!
Nästa helg spelar jag.
Tog ca 9 timmar att sänka första gången. Nu ändrar man höjden på ca 45 min. Grejorna sitter inte riktigt lika hårt nu
Comment