Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 206 RC "Blackout"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Show/demo: Peugeot 206 RC "Blackout"

    Tjenahejsan!

    Tänkte att det kanske är dags att lägga upp en projekttråd här då jag redan börjat lite smått

    Offret ifråga är en Peugeot 206 RC av årsmodell 2004. Utsidan har Mh Styling förädlat och det tackar vi för. Kommer dock ändringar på den fronten också. Men det tar vi en annan gång.

    Ljudbygget då.

    Satt tills för några timmar sen ett provisoriskt ljudbygge som jag slängde ihop på en helg, mest för att ha något att lyssna på. Prylarna var Auidiobahn rakt igenom. (För övrigt till salu nu)

    Det är precis i början av bygget just nu så det kommer bli lite spridda uppdateringar i början tyvärr. Men jag vill ha dokumentation på bygget och då kan jag lika gärna dela med mig. Kanske finns nån som vill läsa iaf

    Tanken är då att jag ska stoppa i en hel drös med Massive Audio grejer i denna lilla bil.
    STORT tack till Fredrik på Bilstereohörnan som orkar med mig o mitt velande!!!
    Mer specifikt vad det blir för grejor kommer lite senare.

    En projekttråd utan bilder känns inge vidare så vi börjar på en gång tycker jag!

    Fruktansvärt skitig då jag inte hann tvätta av den innan vinter kom Ber om ursäkt för det! Skäms lite nästan.


    Baken är minst lika skitig, för er som va intresserade


    Har är då gamla provisoriska bygget som jag plockade ut idag. Slängde bara in för att ha nåt att lyssna på.


    Börjar i denna sida av bilen. Allt ska ut!


    Vi börjar med dörrsidorna. Här blir det totalt dämpade dörrar o plastade dörrsidor.


    När dörrsidorna var ute fortsatte vi i bagaget. En polare assisterar.


    Så såg det ut. Saaben till vänster är min vinterbil


    Såhär blev det sen Ljudet ute!


    Sen åkte lite paneler och kablar ut. Såhär såg det ut när jag va tvungen att åka ifrån garaget för idag.


    Blev nog några kilo lättare iaf



    Det som står på schemat nu är först o främst bli klar med Fredrik gällande vad som ska in osv. Hoppas på snart.

    Kan inte göra SÅÅ mycket innan dess så uppdateringarna i början blir lite sega kanske. Försök stå ut med det, kommer ta en jävla fart sen. Det är inte heller omöjligt att jag flikar in med lite uppdateringar om vinterbilen i denna tråd också

    Det jag ska göra med Peugeoten nu är att börja rita/skissa på dörrsidorna då jag är tämligen säker på att det kommer sitta 4x 6,5" kit där. Så jag ska börja mäta o dona lite med dom.

    Resten av grejorna skall ur Peugeoten också. Så jag åker nog tillbaka till garaget om någon dag och fortsätter rivandet.

    Jag hoppas denna tråd kan intressera någon iaf.

    Och snälla, kritik, tips o tricks mottages vänligen men bestämt!

    Tack för mig för denna gång

    //Magnus
    Sponsorer:
    Bilstereohörnan
    Banner Batterier
    Iceled Electro Styling

    Lite länkar:
    MM Audio på Facebook
    Massive Audio
    Min Garagetsida


  • #2
    Re: Peugeot 206 RC "Blackout"

    Nu förstod jag vad du menade med "liknande projekt" som du skrev i min tråd
    Ska bli spännande att se hur det slutar, och Bilstereohörnan börjar nog bli vana med velande efter att jag har varit i farten

    Lite nyfiken på setupen jag. Blir det något vräkigt i bagaget/baksätet?? Du kan ju inte ha färre/mindre basar än innan iallafall
    Sponsor:
    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
    Tudor Batteries - www.tudor.se
    Sonax Bilvård - www.sonax.se

    Comment


    • #3
      Re: Peugeot 206 RC "Blackout"

      Trevlig kärra!

      Ska bli kul att följa med på ytterligare en projekttråd. Keep them posts coming... Och! Framförallt, stort välkommen till forumet

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #4
        Re: Peugeot 206 RC "Blackout"

        Originally posted by ppk View Post
        Nu förstod jag vad du menade med "liknande projekt" som du skrev i min tråd
        Ska bli spännande att se hur det slutar, och Bilstereohörnan börjar nog bli vana med velande efter att jag har varit i farten

        Lite nyfiken på setupen jag. Blir det något vräkigt i bagaget/baksätet?? Du kan ju inte ha färre/mindre basar än innan iallafall
        Hehe ja precis

        Vill inte riktigt säga vad det blir för komponenter än. När grejorna är hemma så blir det bilder på en gång Det blir lite vräkigare än ditt dock.

        Originally posted by zrken View Post
        Trevlig kärra!

        Ska bli kul att följa med på ytterligare en projekttråd. Keep them posts coming... Och! Framförallt, stort välkommen till forumet

        Ja den är riktigt kul faktiskt. Kommer som sagt hända lite med den också förutom ljudbygget då. Så det kommer väl komma någon sån update också.

        Som sagt får vi se i början hur pass mycket updates som kommer. Men ska försöka att åtminstone skriva nånting dagligen fr. och med idag. Oavsett om det handlar om ljudbygget i denna eller nånting om Saaben.

        Tack så mycket
        Sponsorer:
        Bilstereohörnan
        Banner Batterier
        Iceled Electro Styling

        Lite länkar:
        MM Audio på Facebook
        Massive Audio
        Min Garagetsida

        Comment


        • #5
          Re: Peugeot 206 RC "Blackout"


          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • #6
            Re: Peugeot 206 RC "Blackout"

            Originally posted by zrken View Post
            Hehe på torsdag den 13:e december kommer det hända grejor med bygget iaf.

            Kommer bli små uppdateringar innan det också givetvis

            Håll till godo!
            Sponsorer:
            Bilstereohörnan
            Banner Batterier
            Iceled Electro Styling

            Lite länkar:
            MM Audio på Facebook
            Massive Audio
            Min Garagetsida

            Comment


            • #7
              Re: Peugeot 206 RC "Blackout"

              Massiv uppdatering

              Idag beställdes 6*1,45m "mockatyg" för kommande bygge. Skall bl.a. klä om taket då det är vitt tyg nu. Ser förjävligt ut.

              Kommer även användas på lite fler ställen. Anledning till att det blev mocca är att mycket av inredningen är i mocca original på 206 RC. Så det kommer se enhetligt ut sen.

              Sponsorer:
              Bilstereohörnan
              Banner Batterier
              Iceled Electro Styling

              Lite länkar:
              MM Audio på Facebook
              Massive Audio
              Min Garagetsida

              Comment


              • #8
                Re: Peugeot 206 RC "Blackout"

                Då jag märker att det Peugeotbygget inte kommer börja på allvar innan nyår så tänkte jag att jag startar ett litet sidoprojekt.



                Vinterbilen ska få sig lite nytt ljud

                Såhär ser det ut i dagsläget. Låter skapligt. Men grejorna börjar bli gamla o tråkiga.




                Detta ska istället i



                Imorgon åker jag förbi Ljudbutiken i Gävle och införskaffat dämpmattor också då Saaben är väldigt slapp i plåten Låter fruktansvärt illa!

                Så imorgon eller tisdag så kommer det bli många timmar i garaget med Saaben. Har inte fått nyckel till garaget än men hoppas få den imorgon.

                Imorgon kommer det en update
                Sponsorer:
                Bilstereohörnan
                Banner Batterier
                Iceled Electro Styling

                Lite länkar:
                MM Audio på Facebook
                Massive Audio
                Min Garagetsida

                Comment


                • #9
                  Re: Peugeot 206 RC "Blackout"

                  Nice (Y) gör bygge i båda bilarna och jämför märken(Y)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Peugeot 206 RC "Blackout"

                    Originally posted by ville91 View Post
                    Nice (Y) gör bygge i båda bilarna och jämför märken(Y)
                    Hehe ja bygge blir det i båda bilarna. Men det är inte direkt så att det går att jämföra märken. Audiobahn i Saaben och Massive Audio i Peugeoten.

                    Så det är ganska avgjort redan från början. Men jag har en svag känsla av att Audiobahn spelar ifrån Sony iaf
                    Sponsorer:
                    Bilstereohörnan
                    Banner Batterier
                    Iceled Electro Styling

                    Lite länkar:
                    MM Audio på Facebook
                    Massive Audio
                    Min Garagetsida

                    Comment


                    • #11
                      Re: Peugeot 206 RC "Blackout"

                      Originally posted by Skapligt View Post
                      Hehe ja bygge blir det i båda bilarna. Men det är inte direkt så att det går att jämföra märken. Audiobahn i Saaben och Massive Audio i Peugeoten.

                      Så det är ganska avgjort redan från början. Men jag har en svag känsla av att Audiobahn spelar ifrån Sony iaf
                      då kan man ju lära sig skillnaden på olika märken:P

                      Comment


                      • #12
                        Re: Peugeot 206 RC "Blackout"

                        Ja precis, fast det mesta är nog bättre än Audiobahn då dom i princip slutat tillverka prylar
                        Sponsorer:
                        Bilstereohörnan
                        Banner Batterier
                        Iceled Electro Styling

                        Lite länkar:
                        MM Audio på Facebook
                        Massive Audio
                        Min Garagetsida

                        Comment


                        • #13
                          Re: Peugeot 206 RC "Blackout"

                          Jag vet vad du menar med att 9-5an är slapp i plåten. Jag får nästan takflex av min 10" som jag matar med 130wrms...
                          Jag kom på att jag sett den där 9-5an någonstans förut! Verkar ganska trevlig
                          Sponsor:
                          Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                          Tudor Batteries - www.tudor.se
                          Sonax Bilvård - www.sonax.se

                          Comment


                          • #14
                            Re: Peugeot 206 RC "Blackout"

                            Originally posted by ppk View Post
                            Jag vet vad du menar med att 9-5an är slapp i plåten. Jag får nästan takflex av min 10" som jag matar med 130wrms...
                            Jag kom på att jag sett den där 9-5an någonstans förut! Verkar ganska trevlig
                            Ja det är riktigt mjuk plåt på dom. Problemet nu är att jag spelat loss takantennen så det i princip är öppet in runt den Men det skall åtgärdas.

                            Ja den gick väl i Västeråstrakten förut.

                            Jag har ägt den ca 1.5 år nu. Ja lite läcker är den dock.
                            Den ser ju inte riktigt likadan ut nu dock. Har satt på den lite andra kläder om man säger så
                            Sponsorer:
                            Bilstereohörnan
                            Banner Batterier
                            Iceled Electro Styling

                            Lite länkar:
                            MM Audio på Facebook
                            Massive Audio
                            Min Garagetsida

                            Comment


                            • #15
                              Re: Peugeot 206 RC "Blackout"

                              Förbannat typiskt!

                              Blev av med garageplatsen idag Tungt.

                              Men jag har ett antal kontakter som letar runt nu och förhoppningen är att jag får en ny redan imorgon. Kosta vad det kosta vill

                              Detta påverkar dock inte bygget med Peugeoten så mycket då jag ändå inte kommer få grejorna förrän i mellandagarna till den.

                              Men jag hade ju tänkt sätta in Audiobahnprylarna i Saaben. Men det får gott vänta några dagar.

                              Stay tuned!
                              Sponsorer:
                              Bilstereohörnan
                              Banner Batterier
                              Iceled Electro Styling

                              Lite länkar:
                              MM Audio på Facebook
                              Massive Audio
                              Min Garagetsida

                              Comment

                              Working...
                              X