Announcement

Collapse
No announcement yet.

Corsa GSI Street Stock

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Corsa GSI Street Stock

    Originally posted by zrken View Post
    Blev nedrans fundersam på det här med voltage drop till skuffen. Huruvida dina 4 kabelrundor gör sitt jobb eller inte.

    1758watt hade du i ngn repa. OM man gissar sig till en effektivitet på steget på 80% (2197w inmatat), och en batterispänning på 11.7V från skulle steget suga i sig styva 188A. Hade vi istället kunna skicka ut 14.4V; är vi nere på 152A.

    Räknar man på ett spänningsfall över dina 4x50kvadrat snablar, i idealvärlden ligger det på för 11.7V, 188A och distans på 4.5m
    0.28V på 1x50kvadrat, 0.072V på 200kvadrat. Som kabeln käkar upp. Märk väl, det här är då i ren kabel. Inte med ringkabelskor, kopplingsplintar och andra shyssta infekterade förlusthärdar..
    Så, genom att få till 2st DMM och mäta upp dina kablar noga hade man kunnat se hur mkt förluster du har i kass kontakt eller annat.
    /Surk
    Som sagt så finns det helt sjukt många saker att göra om man vill!
    Kul att du engagerar dig i mitt projekt med alla dessa uträkningar!

    Jag har faktiskt 300mm2+ och 250mm2- från batteriet sen lite övrig jord så det är bara att räkna om! Haha!

    Comment


    • Re: Corsa GSI Street Stock

      Då är påskhelgen över och ja tänkte slänga upp en liten update på vad som hänt under dessa dagar mellan alla festligheter och fisketurer.
      Jag har inte legat helt på latsidan i alla fall! :P


      Köpte mig en kompis så jag kan vara ute.


      Bättrade på brädan och fixade släppet på dörrarna.




      Redo för lite vinyl!




      Ska bli roligt att testa klä med vinyl för första gången på egen hand! Undrar vart det slutar? :P


      In med värmefläkten i bilen så plåten blir varm!


      Dags att dämpa övre delen av torpeden!


      Klart!


      Lämnade fläkten på i bilen så den får stå över natten så ska ena dörren dämpas imorn å så ska mer rengöringsgrejer inhandlas så ja kan ta den andra dörren på onsdag!

      Comment


      • Re: Corsa GSI Street Stock

        Gillar det där dämpjobbet skarpt

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • Re: Corsa GSI Street Stock

          Originally posted by zrken View Post
          Gillar det där dämpjobbet skarpt
          Tack tack!
          Bäst att passa på då brädan är ute!

          Comment


          • Re: Corsa GSI Street Stock

            Då var första dörren dämpad å klar! Nästa tar vi imorn!



            Hoppas det ger lite på mätarn å kanske man får lite trevligare midbas också!

            Comment


            • Re: Corsa GSI Street Stock

              Spännande att se om det blir nån skillnad på mätarn när du dämpar! Har en kompis som velar över hur han ska göra, han är rätt att han ska spela lägre om han dämpar man jag tror på motsatsen.
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment


              • Re: Corsa GSI Street Stock

                Med den sprickan i framrutan och dina ljudnivåer lär det inte dröja länge tills du inte har någon framruta kvar ju
                Lincoln Mark Viii
                Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
                Sub: 4x DD 1508
                Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

                Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

                Comment


                • Re: Corsa GSI Street Stock

                  Originally posted by ChriZtoffer View Post
                  Spännande att se om det blir nån skillnad på mätarn när du dämpar! Har en kompis som velar över hur han ska göra, han är rätt att han ska spela lägre om han dämpar man jag tror på motsatsen.
                  Är nog hugget som stucket det där!
                  Finns många som tappat i dB på att dämpa men man får hoppas det går åt rätt håll!

                  Comment


                  • Re: Corsa GSI Street Stock

                    Originally posted by Tim View Post
                    Med den sprickan i framrutan och dina ljudnivåer lär det inte dröja länge tills du inte har någon framruta kvar ju
                    Den har inte rört sig pga ljudet än så länga iaf. Inte ens vid 153++ burparna.

                    Comment


                    • Re: Corsa GSI Street Stock

                      Då så var passagerardörren också dämpad och klar!
                      Nu blir det lugnt fram i bilen några dagar tills ja fått vinyl och lim sen så drar jag igång att klä bräda och dörrar och sen ska skiten tillbaka i bilen (gruvar mig).

                      Det som ska göras nu är att fixa ett bra golv som passar bra i bagaget och försöka fixa till kablarna lite bättre!

                      Ett par bilder på dämpningen!



                      Hoppas det ger resultat nu!

                      Comment


                      • Re: Corsa GSI Street Stock

                        Blivit lite gjort idag med! Fick i ordning ett golv som ja inte blev riktigt nöjd med men det får duga!
                        Det var lite bökigt när man var tvungen att dela biten på fyra för att pussla dit allt i bagaget sen och mallen blev inte riktigt bra tydligen. Men men man får göra bättre nästa gång!


                        Den fina mallen! :P


                        Såg rätt bra ut där!


                        Fick jolla å såga på högersidan efteråt så där blev det styggt men det får duga!


                        Lite svartfärg så det ser lite bättre ut.


                        Imorn drar jag iväg å hälsar på racerputte en sväng å så får ja hem en bagagelucka också så ja kan börja isolera den!

                        På söndag börjar jag klä bräda och dörrar!

                        Comment


                        • Re: Corsa GSI Street Stock

                          Håller på lite hela tiden nu och det händer lite småsaker hela tiden.

                          Har skruvat fast golvet i bagaget nu så det sitter fast ordentligt å så har jag lagt ett par lager dämpmatta i nya bagageluckan!





                          Håller även på å klär dörrarna i vinyl och detta första försök har gått käpprätt åt h-vete så det blir att riva bort skiten, göra rent å börja om! Funkar det inte då så ger jag mig inte på brädan över huvudtaget med vinyl utan då får det bli att putsa på hela brädan och lägga någon färg eller nåt!

                          Comment


                          • Re: Corsa GSI Street Stock

                            Fixat ett par kopplingsblock till bagaget!
                            Ska fräsa ner dom i MDF senare idag så det blir lite säkrare att hålla på där bak när strömmen kopplas på igen!


                            Gängat å klart!

                            Tack Elektra i Edsbyn för kopparskenorna!

                            Comment


                            • Re: Corsa GSI Street Stock

                              Hänt lite idag med!

                              Fått till ett skydd åt kopparskenorna och påbörjat A-stolparna lite lätt!



                              Försöka få lite ordning på kablarna sen bara!


                              Ringar ditlimmade! Ska kolla vinkeln en gång till imorn å känna efter!
                              Tänker inte provspela massa å leta vinkel utan jag kör på en vinkel som ja tycker ser skaplig ut!

                              Imorn borde det dyka upp lite vinyl så då blir det att lägga på lim på kvällen så man kan klä på fredag!
                              Hoppas det går vägen med brädan bara!

                              Comment


                              • Re: Corsa GSI Street Stock

                                Måste säga det är trevligt att kika in här varje gång, alltid momentum på byggandet!

                                Skyddslisterna runt dina distblock verkar en smula höga? Vart skall kabel ta vägen efter du skruvat fasT?

                                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                                Comment

                                Working...
                                X