Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lincoln Mark Viii - Vardagsljud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Lincoln Mark Viii - Vardagsljud

    Magnet upp! Blir kanon det!!

    Comment


    • #92
      Re: Lincoln Mark Viii - Vardagsljud

      Originally posted by Tim View Post
      Nej vafan! Inte hålla på sådär nu! Ge inte Christoffer stöd nu, annars kommer han ju bygga med magneterna uppåt
      Jag ska ta kort i min bil så får du se hur vyn är i bakrutan, du kommer ändra dig

      Och grattis då!
      Sponsor:
      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
      Tudor Batteries - www.tudor.se
      Sonax Bilvård - www.sonax.se

      Comment


      • #93
        Re: Lincoln Mark Viii - Vardagsljud

        Ser ut som att du är i underläge nu Tim! När lådan är klar ska jag ta kort på båda monteringssätten så får du se hur fränt det blir! Får väl göra galler att sätta över så dom inte syns när du åker omkring i stan.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

        More to come...

        Comment


        • #94
          Re: Lincoln Mark Viii - Vardagsljud

          MAGNET. UPP.

          (also ett grattis!

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • #95
            Re: Lincoln Mark Viii - Vardagsljud

            Nu ska det ju visserligen bygga diskret eftersom Tim är rädd för tjuvar, stackarn har väl inte hört talas om insynsskydd... Men nog ska det testas med magneterna uppåt allt, kan ju alltid hoppas på att det spelar bättre så om något! Hann tyvärr inte med så mycket idag som jag hoppats på, mycket för att jag jobbat ute i regn och blåst hela dagen så att fortsätta när jag kom hem var inte lockande (nej Lincolnen går inte in i mitt garage, jag tänker inte ens försöka....) men jag har iaf rivit ur det mesta nu så det är bara att börja bygga låda. Men när säkringen kopplades ur fram vid batteriet såg jag att Tim har ett inköp att se fram mot, hans batteri mår inte så bra.
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

            More to come...

            Comment


            • #96
              Re: Lincoln Mark Viii - Vardagsljud

              Äh, det är ju bara pälsigt!
              Haft det problemet ett bra tag :P Slutade bry mig tillslut
              Tycker du förresten om tattarlösningen på pluspolen med dubbla kabelsjofräser?

              Haha man vet aldrig även med insyns skydd Då måste man ju börja tona rutor osv! Men visst, spelar det bättre med magnet uppåt är jag övertygad, upp till bevis då

              Jo in med Lincolnen i garaget! Du kommer då inte kunna öppna dörren för att ta dig ut ur bilen och inte heller kunna gå runt den Bonka väggen med framändan typ
              Lincoln Mark Viii
              Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
              Sub: 4x DD 1508
              Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

              Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

              Comment


              • #97
                Re: Lincoln Mark Viii - Vardagsljud

                Swemerican (Swedish + American, det vill säga DLS och DD) with a touch of italian?

                Köpsuget slutar inte och det tog över mig tillslut.
                Tänkte egentligen ha denna uppgradering nästa vår och spara ihop lite pengar men la ut en krok här på forumet och fick napp väldigt fort.
                Snart bör två stycken Mosconi AS300.2 vara på väg hem till Chistoffer som får ta hand om dom tills jag kommer hem till Sverige
                Oväntad utgift på ett sätt för jag förväntade mig inte att få tag i dessa steg så fort ^^
                Men då blir basarna nöjda iallafall när dom får 900w var. Man kanske kommer få ta det lite lugnt med vridmojängen på stereon
                Ska bli kul att pilla på Mosconi steg sen. Dom är så förbannat sexiga!

                Snart kommer då ett DLS A6 ut till salu också. Nästan nytt, endast använt av mig i SNART ett år (Tror jag satte i det i bilen i början av Maj förra året).

                Batteri bank nästa. Hejdå pengar!
                Lincoln Mark Viii
                Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
                Sub: 4x DD 1508
                Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

                Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

                Comment


                • #98
                  Re: Lincoln Mark Viii - Vardagsljud

                  Originally posted by Tim View Post
                  Swemerican (Swedish + American, det vill säga DLS och DD) with a touch of italian?

                  Köpsuget slutar inte och det tog över mig tillslut.
                  Tänkte egentligen ha denna uppgradering nästa vår och spara ihop lite pengar men la ut en krok här på forumet och fick napp väldigt fort.
                  Snart bör två stycken Mosconi AS300.2 vara på väg hem till Chistoffer som får ta hand om dom tills jag kommer hem till Sverige
                  Oväntad utgift på ett sätt för jag förväntade mig inte att få tag i dessa steg så fort ^^
                  Men då blir basarna nöjda iallafall när dom får 900w var. Man kanske kommer få ta det lite lugnt med vridmojängen på stereon
                  Ska bli kul att pilla på Mosconi steg sen. Dom är så förbannat sexiga!

                  Snart kommer då ett DLS A6 ut till salu också. Nästan nytt, endast använt av mig i SNART ett år (Tror jag satte i det i bilen i början av Maj förra året).

                  Batteri bank nästa. Hejdå pengar!
                  du får ta och göra de där bytet mot subben du hade så löser ju de sig :-)
                  saab 9000 pioneer-

                  www.garaget.org/micke999

                  Comment


                  • #99
                    Re: Lincoln Mark Viii - Vardagsljud

                    Det här var oroväckande nice! Dubbla måskånisar! ....fler än du som tänkt tanken på att lägga ut krokar, men inte vågade jag när det fanns risk att defaktiskt kunde duka upp

                    Bygglogg: SQW: TransFårrden

                    Comment


                    • Re: Lincoln Mark Viii - Vardagsljud

                      Micke: Jo, har en till fiskelina ute till samma snubbe om några andra batterier också, tänkte ta och kika in på det sen

                      zrken: Jag trodde det inte alls skulle vara någon risk för att jag skulle få tag på det för fort men ack så fel jag hade :P
                      Lincoln Mark Viii
                      Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
                      Sub: 4x DD 1508
                      Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

                      Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

                      Comment


                      • Re: Lincoln Mark Viii - Vardagsljud

                        När har du bilen spelklar då så man får lyssna?
                        Audi A4 B5 -98
                        Pioneer P90 + DEQP90
                        Sinfoni amplitude 50.4x
                        Sinfoni shadow 100.2
                        Sinfoni S165W x4
                        Sinfoni S100M
                        Sinfoni S25T

                        Vw up -12
                        På gång..
                        New car, hi end old school..

                        Comment


                        • Re: Lincoln Mark Viii - Vardagsljud

                          Beror på hur seg Christoffer är
                          Nejdå, jag har mycket att göra sen också. Måste få i nya diskanterna, i med nya stegen, dra för nya batterier osv. Inte jätte stort jobb men för mig som inte kommer vara hemma så mycket blir det gigantiskt arbete
                          Men gärna ska den vara klar i sommar om jag får någon tid att vara hemma. Måste tänka på att sommarbilen/lekbilen kommer nog också säkert strula så den kommer också få uppmärksamhet ^^
                          Lincoln Mark Viii
                          Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
                          Sub: 4x DD 1508
                          Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

                          Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

                          Comment


                          • Re: Lincoln Mark Viii - Vardagsljud

                            Jag är seg som vanligt! Dyker alltid upp dubbelt så mycke saker som man planerat att göra, och det man planerat att göra tar i sin tur dubbelt så lång tid som tänkt så det drar hela tiden ut på tiden. Men det rullar på! Lådorna är i princip klara, nu ska det kaps upp i hatthyllan, dämpas lite och fixas ett lock över alltihop. Började lådbygget med att slänga ihop en enkel provlåda för att se hur den gick i. Enligt mina mätningar så skulle den gå i alldeles utmärkt och utnyttja utrymmet maximalt.


                            Tyvärr vill dock inte hjärnan alltid vara med fullt ut så jag hade inte en tanke på att bakrutan såklart svänger bakkant vilket gjorde det totalt omöjligt att få i lådan utan att vika ihop den. Gjorde mallar som var både lägre och kortare men för att det skulle funka så skulle lådan bli alldeles för liten, så den idén las ner rätt omgående.


                            Istället gjordes ett nytt försök där lådan delas upp på två, visserligen blev volymen något mindre men det är minimalt. Det är nämligen inga som helst problem med djupet i skuffen så det går finfint att ställa lådorna bakom varandra och sen sätta ihop dom på plats.



                            Sen var det bara att lyfta upp dom till rätt höjd (ska bultas mot hatthyllan) och få det hela att passa mot balken i hatthyllans framkant samt se till att ha viss frigång mot pinnarna bakom lådan som håller upp bakluckan.


                            Ungefär så här ser det ut i dagsläget, fast även frontstycket är på plats så lådorna är hela. Ska tas upp hål för basar och port uppåt bara så är det dags att limma sen. Bakstycken limmar jag sist efter att ha testat lite olika portlängder, passformen efter sågningen bör vara så bra att läckage inte ska vara något större problem vid testning av avstämning.


                            Sen har vi nästa sak som hör till projektet, Tims "lilla" paket som kom för en vecka sen eller två. Ingen som helst "vill-ha-faktor" på innehållet, inte alls!



                            Tim hade en idé om att sätta stegen brevid varandra på lådan men då dom är 59cm långa styck och lådan bara är 100cm bred så sket det sig lite lätt... Så jag tog med ett steg ut och woila! Sitter ju som gjutet där, bara att fixa en platta att montera på och dra lite kabel så är det klart. Men det är ett senare projekt, först ska lådan ihop.
                            Mitt projekt: Volvo V60
                            BRL - B2 & Dayton

                            More to come...

                            Comment


                            • Re: Lincoln Mark Viii - Vardagsljud

                              Åh kan inte vänta tills man får klappa dom söta och fina stegen
                              Lincoln Mark Viii
                              Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
                              Sub: 4x DD 1508
                              Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

                              Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

                              Comment


                              • Re: Lincoln Mark Viii - Vardagsljud

                                Originally posted by ChriZtoffer View Post
                                Jag är seg som vanligt! Dyker alltid upp dubbelt så mycke saker som man planerat att göra, och det man planerat att göra tar i sin tur dubbelt så lång tid som tänkt så det drar hela tiden ut på tiden. Men det rullar på! Lådorna är i princip klara, nu ska det kaps upp i hatthyllan, dämpas lite och fixas ett lock över alltihop. Började lådbygget med att slänga ihop en enkel provlåda för att se hur den gick i. Enligt mina mätningar så skulle den gå i alldeles utmärkt och utnyttja utrymmet maximalt.
                                Tim, kan inte jag få kapa???? Loooovar att vara jätteförsiktig!!

                                Comment

                                Working...
                                X