Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo V70N-01 (Instegsklass)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Volvo V70N-01 (Instegsklass)

Originally posted by octan View Post
    Det är inte alla peakar/dalar som är av ondo, så använd både och om du har möjlighet
    Om inte annat så går det oftast fortare att få vänster och höger att låta hyfsat likt med hjälp av RTA.
    Okej okej, ja jag får försöka hitta dessa som inte är av ondo! Tänkt att labba lite i veckan om de finns plats hos Micke så man kan använda Coustic RTA mätaren Antika saker ^^

Annars får jag stå utanför och pröva med JL Audio appen i iPhonen.. Hört att den ska vara hyffsad.. 1/3 oktav och Oktav val på den så de bör ju gå och ordna på ett hyffsat sätt?
    sigpic

Comment

har micke inte tid får du komma ut till mig o mäta lite
      sigpicmed välljud som mål i livet!

Comment

Originally posted by cg18ljud View Post
        har micke inte tid får du komma ut till mig o mäta lite
        Okej okej Tror de ska vara lite bilar under dagen, dock vet jag inget under kvällen..
        sigpic

Comment

hör med han på måndag annars får du höra av dig.
          sigpicmed välljud som mål i livet!

Comment

Tror jag ska lägga labbandet åt sidan, ska nämligen riva allt och dra om och göra de riktigt med bra lågnivåkablar..

Har nämligen problem med att framsystemets vänstra lågnivå får för sig och hoppa ur bitonen så jag får världens underbaraste ljud tills jag stannar och sätter i den igen

Samt göra om hela skissen.. Postar en skiss över dagsläget samt så som vi kommer dra det nu under vintern..
            sigpic

Comment

Som de ser ut nu då, väldigt väldigt mkt kablar som går vilse typ..

Och som de ska se ut:

sigpic

Comment

Den nya versionen verkar betydligt stabilare

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Originally posted by zrken View Post
                  Den nya versionen verkar betydligt stabilare
                  Sen om han ritar om skissen bara lite, så slipper vi se den där diagonala linjen rätt över allt med

Eller så vill han krångla till det lite
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by jonash View Post
                    Sen om han ritar om skissen bara lite, så slipper vi se den där diagonala linjen rätt över allt med

Eller så vill han krångla till det lite
                    så länge man inte HÖR en svart diagonal linje över ljudbilden skiter jag i vilket

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Hahaha var mest för att de inte fick plats i bilden, klart jag drar de riktigt och inte så som de är ritat. Mest för att visa hur de ska kopplas mer eller mindre. Tips på skissning uppskattas
                      sigpic

Comment

Originally posted by AndreasB View Post
                        Hahaha var mest för att de inte fick plats i bilden, klart jag drar de riktigt och inte så som de är ritat. Mest för att visa hur de ska kopplas mer eller mindre. Tips på skissning uppskattas

Okej, skissningstips:

Sätt bit-one rakt under HUn. Steget likaså. Och basen rakt ned under steget. Centrerat i mitten. En kabel mellan alla enheterna där. Sen kabel till vänster och höger kit från steget.

//J
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

På måndag börjas det, får låna Ljudbutikens garage då jag själv inte har tillgång till ett.. Så volvon kommer vara där, riva allt och göra om och göra rätt Kabelstrumpor, lödning, nytt bagagegolv och ja nytt alltihopa

Kommer hålla er uppdaterade med bilder och beskrivning
                          sigpic

Comment

Bjuder på en sneakpeak
                            sigpic

Comment

Har varit lite dålig på att ta bilder, har en från då jag rev pass. stolen dock
                              sigpic

Comment

En fredag där vi har mycket snö i Gävle och i andra delar av Sverige..
                                Inte mycket har blivit gjort, hade "jour" så att säga då DHL skulle komma hem till mig och leverera den nya sängen.. Mellan 08-16 var de enda jag fick -_- Men men de har hänt lite iaf

På vägen till Ljudbutiken igår så resde dem upp vår fina ikon "Bocken"

Köpte loss en HX250 av kompisen för 800 så jag har gjort en låda och ordnat lite då jag ska göra om i Bagaget..

Dragit 3st flexrör från HU till bagage under mattan invid kardantunneln aswell

Skall ordna bättre kvalitet på bilderna hädanefter! Hämtar systemaren i helgen.. Men tillsdess fortsatt trevlig helg!
                                sigpic

Comment

Working...
                                X