Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo V70N-01 (Instegsklass)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Volvo V70N-01 (Instegsklass)

Originally posted by Antonic View Post
    Jag skulle testa att brygga steget och köra det på framsystemet och basen för att köra bakhögtalarna från cdspelaren
    Kan fylla på:
    När du tävlar är det i merparten av klasser endast fokus på framsystemet. Man lägger allt krut där. Skall du "bakgrundspoppa" för baksätet lär det räcka gott att köra de på stereon... (Då sätter du fadern på stereon så att när du skall tävla sänker du volymen helt på bakdörrarna... Så allt ljud kommer framifrån.)

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Originally posted by AndreasB View Post
      Jo har läst igenom regelboken, men den hjälp jag får är hur jag ska bygga. Samt förklaring hur de går till när man ställer in och "tweakar" som du sa. Det är inte dem som ställer in ljudinställningar och pengar/prylar står jag själv för Detta är helt enligt regleringen av Rookie klassen så vitt jag har kunnat läsa!

Men efter att jag läste första posten jag skrev så förstår jag hur du tänkte!
      I rookie får du ta hjälp av vilka proffs du vill, så länge det inte sker som någon form av sponsring. Om du har handlat dina prylar hos en seriös handlare så ingår det hos de flesta av dem hjälp med att ställa in sakerna, och det är ju helt normalt.

Det man vill undvika är ju att företag i branchen går in och tävlar mot amatörer.
      /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
        I rookie får du ta hjälp av vilka proffs du vill, så länge det inte sker som någon form av sponsring. Om du har handlat dina prylar hos en seriös handlare så ingår det hos de flesta av dem hjälp med att ställa in sakerna, och det är ju helt normalt.

Det man vill undvika är ju att företag i branchen går in och tävlar mot amatörer.
        Ja då har man gjort sig ovän med 2 pers då....förstörda, eller så blev dom taggade att "det ska gå", men NI är välkomna ändå.

Pierre
        SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

På ett så fint framsystem hade jag tittat på ett klass AB slutsteg.
          Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
          --------------------------------------------------------------------------------
          Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
          PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

Denna vecka (Läs v29) har kantats av att hämta ut HU slutsteg och lite små pill som kablar och så Veckan som kommer (Läs v30) så hämtar jag ut högtalarna! Kommer bli så myspysigt! Funderar på om man ska ta sig an instrumentbrädan direkt eller om man ska ta sig an dörrar/kabeldragning..

Dämpmattorna kommer v31-32 så man kan inte göra så mkt för jobb, vill ju ha allt klart innan inkoppling av högtalare osv.. De är trots allt nästa år de börjar men vill ha klart innan hösten för att kunna spela på träffar, vågar man sätta sig på en sådan deadline? Spelklar setup innan hösten dvs.. Vad tycker ni?
            sigpic

Comment

På onsdag drar vi igång, förhoppningsvis så kommer det att gå bra.. Funderar på att riva inredningen och dämpa med dämpmatta, sedan dra kablar och märka upp dem.. Uppdaterar tråden så fort vi börjat! Bilder kommer att hagla in!
              sigpic

Comment

Hallåba!

Nyligen hemkommen från garaget, blev några timmar mer eller mindre
                Hämtade ut HSK163't och en kartong med STP dämpmattor, vi rev framdörrarna och dämpade dörrarna samt sätta dit adaptrarna. Vi rev även ned A-Stolparna för inpassning och så (senare)..

Tänkte bju på lite bilder, ville skicka upp allt via iPhonen men detta forum finns varken på TaptoTalk / Forum Runner kanske kan ordnas? (pik till bilstereoforums ansvariga)..

Bilderna då!

Började med att borra ur nitarna och lossa högtalarna..

Sedan började vi dämpa, på bilden har jag kommit in på att lägga andra lagret.
                (Första gången jag dämpat så de blev sisådär känner jag men ska funka hoppas jag!)

Sedan började vi med att sätta dit adaptrarna och pillra med högtalarkabeln.

Sista bilden är från andra sidan och slutet för dagen i garaget

Imorgon fortsätter jag o Robin, får se vad vi hittar på för något då!
                Skall ta fler bilder, drar nog med mig systemaren för bättre bilder!

Halloj!
                sigpic

Comment

Vi är flera som pikat
                  Jag kör med photobucket's app på mitt äpple å de funkar kanon
                  Audi A4 B5 -98
                  Pioneer P90 + DEQP90
                  Sinfoni amplitude 50.4x
                  Sinfoni shadow 100.2
                  Sinfoni S165W x4
                  Sinfoni S100M
                  Sinfoni S25T

Vw up -12
                  På gång..
                  New car, hi end old school..

Comment

Originally posted by JohanH View Post
                    Vi är flera som pikat
                    Jag kör med photobucket's app på mitt äpple å de funkar kanon
                    Okej okej, tänkte mer på att "browsa" forumet samt uppdatera on the go så att säga Taptotalk / Forum runner är grymma apps, checka in dem vettja!
                    sigpic

Comment

Tjena tjena, tänkte ge er en inblick av vad som hänt idag..

Vi har dragit kablar och ström till steget, samt kablar ifram för delningsfiltren. Vi har även dämpat bakdörrarna (2 lager) monterat HSK163ans 6.5" i framdörrarna. Klippt kablar och skott dem för inkoppling på iso-kabeln..

Har bilder etc men är för trött och ska lägga mig strax, får se när jag lägger upp men de kommer.. Blir på bortaplan imorgonkväll då jag ska ägna mig åt att umgås med min bättre hälft.. Tills dess ha de så bra!
                      sigpic

Comment

Originally posted by AndreasB View Post
                        Okej okej, tänkte mer på att "browsa" forumet samt uppdatera on the go så att säga Taptotalk / Forum runner är grymma apps, checka in dem vettja!
                        Ev kommer det i nästa uppdatering av forumet.
                        Bucket är simpelt så går bra å uppdatera medans man jobbar oxå
                        Audi A4 B5 -98
                        Pioneer P90 + DEQP90
                        Sinfoni amplitude 50.4x
                        Sinfoni shadow 100.2
                        Sinfoni S165W x4
                        Sinfoni S100M
                        Sinfoni S25T

Vw up -12
                        På gång..
                        New car, hi end old school..

Comment

Okej, vore perfa !
                          Bucket där, hur menar du då? Kan man uppdatera tråden direkt där igenom?
                          sigpic

Comment

Hallå där ute i stugorna! Vill be om ursäkt för att jag har glömt att uppdatera här! Helvete jag behöver en bitchslap fan! Vi börjar från där vi slutade sist då!

Hade plockat ut högtalare och adaptrat upp samt dämpat!
                            Nu till de jag har gjort sen dess, vi har legat på latsidan faktiskt! Robin har nu även börjat riva sin DB Drag bil och ska börja bygga för tävling i oktober.. Så mindre tid med honom m.a.o.

Ja vad har vi gjort?
                            1. Börjat plasta A-Stolparna
                            2. Kopplat in Högtalarna i bakdörrarna
                            3. Byggt baslåda och monterat i golvet
                            4. Kopplat steget samt skapat säkerställning så de inte driver omkring
                            5. Kopplat och dragit BitOne

Bilder finns och postas så fort jag kommer tillbaka hem! Jobbar och står i just nu då de är mycket jobb som jag har fått efter jag fick stöveln från mitt andra jobb..

Ps. Har skrivit en påminelse så jag inte missar att lägga ut! Ds.
                            sigpic

Comment

Har ju inhandlat en Audison BitOne.. Dock pixelfel på displayen, någon som vet om de finns en fix/rep.sats att inhandla?

Lite bilder som utlovats;

BitOne config med hjälp av förre ägaren av enheten (Jimmy Eriksson)

A-Stolpe plastas

A-Stolpe plastas...

sigpic

Comment

Eftersom den är begagnad kan jag inte uttala mig om hur Armour ställer sig till ev. garantiärende.

Men en ny DRC kostar iaf 1500:-
                                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Working...
                                X