Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo V70N-01 (Instegsklass)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Volvo V70N-01 (Instegsklass)

du har ej behövt skriva vem jimmy är ... kände igen han direkt på sin lejon-man i nacken

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
      Eftersom den är begagnad kan jag inte uttala mig om hur Armour ställer sig till ev. garantiärende.

Men en ny DRC kostar iaf 1500:-
      Okej okej, har även märkt av en störning.. Har sökt på diverse forum, där de visats vara ett fabrikationsfel? "Morsekod" med Generatorvin.. Märks när man sänker volymen på HU:n och höjer på DRCn för BitOne.. Känns inte vidare bra

Men funderar på en JBL PROCOUSTICS MS-8 någon som vet något om denna processor?
      sigpic

Comment

Originally posted by racer-putte View Post
        du har ej behövt skriva vem jimmy är ... kände igen han direkt på sin lejon-man i nacken
        Höhöh Jimmy är kung!
        sigpic

Comment

Originally posted by AndreasB View Post
          Okej okej, har även märkt av en störning.. Har sökt på diverse forum, där de visats vara ett fabrikationsfel? "Morsekod" med Generatorvin.. Märks när man sänker volymen på HU:n och höjer på DRCn för BitOne.. Känns inte vidare bra

Men funderar på en JBL PROCOUSTICS MS-8 någon som vet något om denna processor?
          Är det en BitOne eller BitOne.1?
          Och har den den senaste mjukvaran i sig?
          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
            Är det en BitOne eller BitOne.1?
            Och har den den senaste mjukvaran i sig?
            Gissar mig till den först nämnda! När jag skulle uppdatera mjukvaran så kom jag endast till en sida som förklarade att sidan är under konstruktion.. Så jag kan inte uppdatera mjukvaran.. Grymt irriterande!
            sigpic

Comment

Tänkte uppdatera lite snabbt!

Har plastat med glasfiber och sedan spacklat och slipat, ska strax ut o fortsätta.. Drog med mig stolparna hem från garaget så jag blir klar nån gång Sedan kan man lägga ner tid på att finlira med "lull lull" ..

sigpic

Comment

Ja vad har då hänt?

Jag ställde upp i SQ lattjotävlingen igår på Ljudbutiken i Bollnäs, utan mellanregister och inställningar Nicklas blev lite besviken, de förstår jag också! Jag hade inga förhoppningar men de var roligt och delta då jag fick reda på lite mer om just SQ.. Det är ju som sagt första gången jag någonsin tävlat

Efter att Nicklas hade bedömt mitt ljud så fick jag sätta mig i hans bil som inte har de värsta men faktiskt en bra välljudsbil så nu har man bra mycket mer insikt i vad som jag måste sträva efter!

Har även blivit klar med a-stolparna, de enda som fattas nu är att göra hål i dem så att högtalarna kommer i Har lackat dem i svart för tillfället och har tankar på att flocka senare..

sigpic

Comment

De där stolparna ser ju tokfina ut. Ere 3" som skall in?

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

rutgers skoda ?
                    sigpicmed välljud som mål i livet!

Comment

Originally posted by AndreasB View Post
                      Gissar mig till den först nämnda! När jag skulle uppdatera mjukvaran så kom jag endast till en sida som förklarade att sidan är under konstruktion.. Så jag kan inte uppdatera mjukvaran.. Grymt irriterande!
                      http://download.elettromedia.it/
                      User och lösen: bitone
                      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Snabb fråga! Din kenwood bt92sd, krävdes det någon inställning när du kopplar in steg till den?

Kopplat in ett mono i sub utgång men får inte igång den. Allt annat stämmer så som lågnivå, ström till steget, kablar mellan steg och bas. Steget lyser grönt. Inte aktiverat mute sub. Är det något mer man måste göra i stereon innan den slår igång? Subnivån är inte på de lägsta i stereon heller...
                        Member of Team 1

Comment

Originally posted by Loweann View Post
                          Snabb fråga! Din kenwood bt92sd, krävdes det någon inställning när du kopplar in steg till den?

Kopplat in ett mono i sub utgång men får inte igång den. Allt annat stämmer så som lågnivå, ström till steget, kablar mellan steg och bas. Steget lyser grönt. Inte aktiverat mute sub. Är det något mer man måste göra i stereon innan den slår igång? Subnivån är inte på de lägsta i stereon heller...
                          ha du testat att sätta rca-kabeln på front lr rear så du inte har pajj signaljord

Comment

Originally posted by racer-putte View Post
                            ha du testat att sätta rca-kabeln på front lr rear så du inte har pajj signaljord
                            Yes testade på front.
                            Member of Team 1

Comment

kör du bt så måste man aktivera suben i bt inställningar
                              saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Bt versionen av Kenwood eller via bt ? Kör via usb
                                Member of Team 1

Comment

Working...
                                X