Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vento bygge

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Vento bygge

Blev typ inget gjort idag plastade förardörrsidan invändigt ett varv och tryckte fast den i dörrn igen så det inte ska slå sig får se imorrgon om den höll sig rak kommer kapa bort halva dörrsidan och bygger helt nytt som sagt.
    Sen så letade jag upp lite kablar till bygget blir dubbla 95mm2 från generatorerna (kommer bli dubbla 100ah) sen en hel det 50mm2 till jord och 4mm2 till middar och till diskanterna blir det 1.5mm2 eller 2.5mm2 beror på vad jag hittar

Last edited by partyvan; July 17, 2012, 23:50.

Comment

Går en Vento i Nybro med 190L låda och två SPL Dyn 12" som spelar på duktigt.

Comment

Hoppas detta kommer spela skapligt blir aq 18" till en början men är sugen på några andra mindre basar

Comment

Behöver du ha baksätet kvar då?
          Audi A4 B5 -98
          Pioneer P90 + DEQP90
          Sinfoni amplitude 50.4x
          Sinfoni shadow 100.2
          Sinfoni S165W x4
          Sinfoni S100M
          Sinfoni S25T

Vw up -12
          På gång..
          New car, hi end old school..

Comment

igentligen inte men blir mer utmaning med det kvar bil väl vägg sen som typ alla andra

Comment

Originally posted by partyvan View Post
              igentligen inte men blir mer utmaning med det kvar bil väl vägg sen som typ alla andra
              Haha, ja de brukar ALLTID slå slint när man är "färdig"

6 st 12" som ryggstöd vore ju lite ballt..behålla sittdynan och klä baffeln med tjockt skumgummi och originaltyg från ryggstödet?
              Audi A4 B5 -98
              Pioneer P90 + DEQP90
              Sinfoni amplitude 50.4x
              Sinfoni shadow 100.2
              Sinfoni S165W x4
              Sinfoni S100M
              Sinfoni S25T

Vw up -12
              På gång..

Comment

Originally posted by JohanH View Post
                Haha, ja de brukar ALLTID slå slint när man är "färdig"

6 st 12" som ryggstöd vore ju lite ballt..behålla sittdynan och klä baffeln med tjockt skumgummi och originaltyg från ryggstödet?
                skulle va fränt men tror 4st 12" eller 6st 10" blir max vad som får plats

Comment

funderar på hur jag ska koppla strömmen gjorde en snabb skiss i paint och funderar på om det blir bra och koppla så som jag ritat upp alltså från generator till kopparskena och därifrån till steg och batterier eller blir det bättre och koppla från generator till batterier och därifrån till skenan och vidare till steg.
                  om det blir som det jag ritat upp så blir det 95mm2 från generator till skena och dubbla 50mm2 plus och minus mellan varje batteri och skena

Comment

6st går in om man vill

Inget är kapat i bilen, den är i dagens läge helt återställd till orginalskick.

Comment

Du ser..problemet löst
                      Audi A4 B5 -98
                      Pioneer P90 + DEQP90
                      Sinfoni amplitude 50.4x
                      Sinfoni shadow 100.2
                      Sinfoni S165W x4
                      Sinfoni S100M
                      Sinfoni S25T

Vw up -12
                      På gång..

Comment

jo det skulle ju säkert funka med baksätet kvar och sen bara kapa bort hatthyllan finns ju massor med plats i dom men just nu är det den ekonomiska biten som sätter stopp faktis men om jag skulle få bra erbjudande om basar så är jag inte omöjlig
                        nu blir det och åka till garaget så man kanske kan provlyssna frontstsyemet nån dag

Comment

Här är en fråga om plastning - hur pass styvt behöver saker vara för att inte slå sig under härdningen? Dina dörrsidor såg inte jättestabila ut orginal jämfört med ex de som sitter i min. http://i.imgur.com/TIBqd.jpg Bör man oroa sig på det där?

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Originally posted by zrken View Post
                            Här är en fråga om plastning - hur pass styvt behöver saker vara för att inte slå sig under härdningen? Dina dörrsidor såg inte jättestabila ut orginal jämfört med ex de som sitter i min. http://i.imgur.com/TIBqd.jpg Bör man oroa sig på det där?
                            Vet faktis inte hur hårt det måste va men brukar montera om det går. Sen så slår det sig mer om man har för mycket härdare har jag fått för mig

Comment

Plastade klart det sista på förarsidan och banka i m8 inslags muttrar och m6 vagnsbult sen så kleta jag gummi gugga på inner plåten får fungera så stället för dämpning har lite dåligt med pengar just nu så blir bara ytterplåten som får sig nått lager dämpning

Comment

Fixat en del på ena dörrsidan nu är det bara att klä den och montera så är ena sidan klar iaf blev riktigt jävla nice om jag får säga det sj
                                Började även bygga på ett batterirack kommer bli jävligt tajt med allt.

JohanH nu får det plats 6st 12"

Comment

Working...
                                X