Announcement
Collapse
No announcement yet.
D-Rex
Collapse
X
-
Re: D-Rex
Bild på hur det ser ut under huven just nu
Passade även på att dra om huv wiren som var bytt men dragen tvärs över motorn istället för i skärmkanten där den skulle vara
Har kanske inte så mycket med billjud att göra, eller ska det kanske i riktigt mycket last så man behöver en större motor
Comment
-
Syftet med bilen är att spela högt i en klass med bilen i "orginalskick" och högtalare i bagagetOriginally posted by Slarvar View PostVad är syftet med bilen?
Samtidigt så passar jag på att göra iordning bilen så den blir lite roligare att köra och de "skönhetsfläckar" som finns ska rättas till.
Comment
-
Ojsedärja... hade itne en tanke på hur det skulle se ut när det gjordes... men alltså i princip vaccum och en förutbestämd höjd?
Comment
-
Finns både att man gjuter i en påse och att man lägger vacuumfilm över en gjutform (som i detta fall).Originally posted by zrken View PostOjsedärja... hade itne en tanke på hur det skulle se ut när det gjordes... men alltså i princip vaccum och en förutbestämd höjd?
Upplägg:
Gjutform - Kolfiber - Vacuumfilm
Vad menar du med förutbestämd höjd?
Comment
-
-
Ja precis, det såg ut som att kolfibern magiskt blev till en utmärkt symmetrisk form med lite vaccum och plastfilm.
Appropå höjd såg jag framför mig hur dessa kunde stöpas ungefär som man blåser glas. Men det är en vild fantasi
Gjutformen. check.
Comment

Comment