Announcement
Collapse
No announcement yet.
D-Rex
Collapse
X
-
Re: D-Rex
Jodå, det gick men bilen var spårkänslig delux så det kvittade var man ville köra på vägen så la den sig där den tyckte det passadeOriginally posted by pierre View Postvad gick de inte köra med dom andra hjulen ?
Nu gör bilen som man vill
Plus att den går att få närmre backen i framtiden
Comment
-
När det finns tid och pengarOriginally posted by Lonefox View PostMen........den ser ju ut som en traktor.......när kommer den ner mot backen då?

Det roliga i kråksången är att när jag köpte bilen så satt det ju original fjädrar på så jag köpte mig 40mm sänkningsfjädrar men de är tydligen inte tillräckligt mycket
Så framöver blir det inköp av coilovers
Värt att tänka på är att där inte är någon som helst inredning i bilen just nu så den kommer ner någon cm till när den är komplett igen.
Comment
-
Inredning?Originally posted by Dreddan View PostNär det finns tid och pengar
Det roliga i kråksången är att när jag köpte bilen så satt det ju original fjädrar på så jag köpte mig 40mm sänkningsfjädrar men de är tydligen inte tillräckligt mycket
Värt att tänka på är att där inte är någon som helst inredning i bilen just nu så den kommer ner någon cm till när den är komplett igen.
Du skall väl ha vägg eller liknande i den?
Eller skall det vara fullt körbar bil?
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra
Comment
-
Originally posted by Dreddan View PostJodå, det gick men bilen var spårkänslig delux så det kvittade var man ville köra på vägen så la den sig där den tyckte det passade
Nu gör bilen som man vill
Plus att den går att få närmre backen i framtiden
Så är de köra bredahjul
hur mycke var de kvar på däcken då ?
för så var kompisen golf med då han hade feta hjul på
men när han satte på nytt gummi blev bilen mycke bättre
de är väll bara kapa sänkingsattsen =)TEAM BERGET
Comment
-
Originally posted by Dreddan View PostNär det finns tid och pengar
Comment
-
Ca 7mm kvar på däckenOriginally posted by pierre View PostSå är de köra bredahjul
hur mycke var de kvar på däcken då ?
för så var kompisen golf med då han hade feta hjul på
men när han satte på nytt gummi blev bilen mycke bättre
de är väll bara kapa sänkingsattsen =)
Kapa sänkningssatsen är så oseriöst det kan bli
Speciellt när man ändå måste köpa nya stötdämpare bak
Comment
-
Däcken var som bakelit nästan, kollade årtal då de var tillverkade och 1999 till 2012 blir 13år gamla däckOriginally posted by Extra Kim View PostKan intyga att den var duktigt spårkänslig, men det löser man med ett järngrepp om ratten
Misstänker att det kan vara däcken som var lite trötta p.g.a ålder och mycket stillastående.
Men nu har man däck med bett i
Comment
-
-
Nej.....det är då man hinkar i ett lass batterier o en rejäl stereoOriginally posted by pierre View Postoseriöst oseriöst blir inte bilen tillräklig låg med sänknigns fjädrar kapar man lite till

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra
Comment

Comment