Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

    Originally posted by Nyberg View Post
    Dina dörrar vart riktigt fina
    Originally posted by T-Holst View Post
    Som jag sa på plats riktigt jävla snyggt! Dörrsidorna å brädan ser faktiskt ut som att de e orginal! Å jag skall se va jag har för kul på vinden som passar till din
    Stort tack hörrni!
    Sponsor:
    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
    Tudor Batteries - www.tudor.se
    Sonax Bilvård - www.sonax.se

    Comment


    • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

      Originally posted by jensclaudius View Post
      Tack för provlyssning, lär inte alls tokigt och med tanke på poängen så är det nog jag som bör lägga tid på tweakningen och inte du
      Det var så lite så! Har hunnit ratta om lite redan, riktigt kul att få lite feedback från andra än domarna också, stort tack för tipsen! Jag märkte bland annat att nivåerna skiljer en del om jag kör CD vs ainet så det förklarar att rösterna kanske inte riktigt satt där de skulle när du matade via din ajjfån!

      Originally posted by octan View Post
      Grattis till ett bra resultat !
      Tack så mycket!!
      Sponsor:
      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
      Tudor Batteries - www.tudor.se
      Sonax Bilvård - www.sonax.se

      Comment


      • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

        Liten update då

        Har varit iväg på tävling i Mariestad nu i helgen. Väldigt bortskruvad denna gång, tror jag satt uppe och ratta ca 5-6 timmar innan avfärd, sen lite sömn däremellan! Men vi tar nya tag

        Fick även en liten "to do list" från installationsbedömningen, bland annat dammsuga ur bilen lite bättre, sen har batteripolskorna börjat oxidera i bagaget, så dessa ska bytas ut och skyddas mot korrosion på något sätt. Kablarna upp över hjulhusen ska jag också fästa på ett lite bättre sätt då silvertejp ej är optimalt när det börjar spänna lite i kablarna, vilket iof beror på hur mycket silvertejp man använder haha

        -3 pinnar blev det på installationen och ljudet behöver vi inte tala om

        Sedan hemkomst har jag tweakat om lite, och det finns rätt mkt att hämta. Förarstolen har jag ändrat lite position på, den är nu även distanserad under vänster skena för att få in huvudet något mot centrum i bilen, får se om jag försöker tilta den lite mer framöver.

        Jag har även hakat i ett par nya element i brädan (IGEN), som håller på och spelar in lite, så det blir spännande att se hur de fungerar

        Sponsor:
        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
        Tudor Batteries - www.tudor.se
        Sonax Bilvård - www.sonax.se

        Comment


        • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

          Update.
          Det har inte varit mkt fart här, inte i garaget heller, men lite har jag fått gjort efter 3st tentor med allt vad studerande innebär.


          Adapterplattor till EAD elementen. Dessa lät trevligt, känns lite löjligt med 2" i ett uttag för 5.25" men nu när jag ändå har dessa så känns det ovärt att införskaffa någon annan "kick ass" 5.25a. Detta kommer ej synas, annars hade jag nog försänkt dem, det får komma när tiden finns.


          Jag har fäst upp kablaget över hjulhusen lite bättre då den var något bristfällig då det spände en del där. Nu sitter det med silvertejp, sådana där klisterplattor med buntband igenom vilket jag glömt namnet på, och sen la jag lite dämpmatta(inte med på bilden) över det dessutom så nu kommer det absolut ingenstans.


          De gamla batteripolskorna hade börjat korrodera. Nya fräscha har monterats, dessa har jag dessutom fettat in med polfett för att förhindra att problemet uppstår igen.

          Sen kastar jag väl upp lite bilder från Mariestad för några helger sen, Sören var flitig med kameran!





          Vad händer här näst då?
          Det är ett par saker på listan som jag hade tänkt beta av de närmsta två veckorna här iallafall.

          -Kabeldragningen till dörrarna ska göras om(rätt) vilket innebär att middarna måste ur, och det ska borras i kontakterna m.m, dokumenteras på nytt.

          -Diskantkopparna ska ur bilen då jag inte är nöjd med finishen på dem.

          Sen blir det nog många timmars tweakande och förhoppningsvis så kanske jag får hjälp att "mäta in ljudet" lite

          Over n out!
          Sponsor:
          Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
          Tudor Batteries - www.tudor.se
          Sonax Bilvård - www.sonax.se

          Comment


          • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

            Härligt och kul att se att du fixar våra "anmärkningar"

            Tips: Lacka skruvarna till EAD element svarta så att de inte syns genom gallrena
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment


            • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

              Originally posted by Hewi View Post
              Härligt och kul att se att du fixar våra "anmärkningar"

              Tips: Lacka skruvarna till EAD element svarta så att de inte syns genom gallrena
              Hehe javisst Klart man måste ta åt sig och försöka göra rätt. Jag har gjort om gallren med fronttyg +galler så tror ej det kommer synas igenom men jag ska undersöka saken
              Sponsor:
              Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
              Tudor Batteries - www.tudor.se
              Sonax Bilvård - www.sonax.se

              Comment


              • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                Originally posted by ppk View Post
                Fick även en liten "to do list" från installationsbedömningen, bland annat dammsuga ur bilen lite bättre, sen har batteripolskorna börjat oxidera i bagaget, så dessa ska bytas ut och skyddas mot korrosion på något sätt.
                Ett litet tips till polskorna:

                RÖD
                &
                SVART
                Roger Edvinsson
                Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                helst på saker av kolfiber :-)

                Comment


                • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                  Originally posted by JALLE View Post
                  Ett litet tips till polskorna:

                  RÖD
                  &
                  SVART
                  Jag hade faktiskt tänkt köra på det där i respektive färg , diskuterade det bland annat med domarna i Mariestad, men det känns omöjligt att applicera det där på något vettigt sätt då det sitter mycket kablar över de andra polskorna, men iof så kanske det ej gör nå om man kladdar lite då det bör gå att ta bort Får ev bli nästa gång baslådan åker ur
                  Sponsor:
                  Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                  Tudor Batteries - www.tudor.se
                  Sonax Bilvård - www.sonax.se

                  Comment


                  • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                    Diskantkopparna har jag fixat till finishen lite på nu!


                    Ytan var inte sådär jättetrevlig innan, och färgen hade spruckit ut i kanterna när jag skruvade i diskanten.


                    Nu ser det lite bättre ut. Jag ska försöka klura på en ny placering av diskanterna dock då jag tycker de hamnar lite för nära mig/långt ifrån mellanregistret, men nu behöver jag kanske inte skämmas lika mkt iallafall

                    Jag har också borrat hål i kontakterna ut i dörr så nu är det klart för att dra lite kabel på nytt
                    Sponsor:
                    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                    Tudor Batteries - www.tudor.se
                    Sonax Bilvård - www.sonax.se

                    Comment


                    • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                      Looking good där!

                      Bygglogg: SQW: TransFårrden

                      Comment


                      • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                        Det har inte hänt mkt här, men ett par förbättringar på installationen har gjorts sen senast iallafall.


                        Kabeldragning genom kontakten ut i dörren.


                        Blev stilrenare än att ha lösa kablar hänga


                        Andra sidan




                        Sen fick sig + kabeln vid främre batteriet lite strumpa vilket den ej hade innan, dumt att riskera onödiga poängavdrag på att den är "oskyddad".
                        Sponsor:
                        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                        Tudor Batteries - www.tudor.se
                        Sonax Bilvård - www.sonax.se

                        Comment


                        • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                          Igår var det dags för tävling igen, i Mantorp, efter en längre tids sommaruppehåll Senast i Mariestad blev det lite motigt och jag tappade hoppet en del. Ljudet fick jag aldrig någon jätteordning på nu heller, dock satt jag mig och stresstweaka 30min vid statoilmacken innan insläpp, vilket var tur denna gång då jag lyckades bena ut några problem jag hade tidigare.

                          Dagen slutade med en andraplats i Master Unlimited vilket var över förväntan, och efter att ha gjort detta eventet så är jag kvalificerad för SM-finalen.

                          Det finns en hel del att jobba med inför finalen och de finns garanterat mer att hämta ur setupen, dock så har jag börjat klura på lite ombyggnation och produktbyten inför nästa säsong, så förhoppningsvis spinner vi vidare ett tag till på denna tråd
                          Sponsor:
                          Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                          Tudor Batteries - www.tudor.se
                          Sonax Bilvård - www.sonax.se

                          Comment


                          • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                            Det ser vi fram emot!
                            "Sound by Hewi"

                            Blue eMotion by heWi

                            Comment


                            • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                              Ser spännande ut. Ser fram emot att följa utvecklingen framöver. Lycka till!
                              //Anders Bergström

                              Comment


                              • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                                Originally posted by Nontouch View Post
                                Ser spännande ut. Ser fram emot att följa utvecklingen framöver. Lycka till!
                                Kul att du hänger med! Förhoppningsvis börjar det hända lite inom en inte allt för lång tid, lutar nog att jag står över finalen denna säsong och börjar riva istället Tack!
                                Sponsor:
                                Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                                Tudor Batteries - www.tudor.se
                                Sonax Bilvård - www.sonax.se

                                Comment

                                Working...
                                X