Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

    Originally posted by zrken View Post
    Fint att gräddfilen sprider sig som begrepp

    Jag är bara sjukt imponerad över hur du lite "huxflux" dunkar ut en alldeles utmärkt frontsubb litesådär hipp som happ

    Blir spännande att se vad den kommer att kunna fylla på med neråt i register med hänsyn du har rätt gött med pang redan på 6x6.5" som kommer smiska 'hyfsat'.

    Jag gillar denna idén som fasen. För egen del har jag i "lönndom" tittat och vänt på konceptet frontsubb oxå. Som ett slags "slå av och på " alternativ när inte hela helvettet skall braka loss i bilen... Kanske något sådant du tänkt med?
    Annars får man ju fråga sig när det är tillfälle då 6x6.5" och 2x15(?)" behöver support av en extra frontsub?
    Hipp som happ hehe Nja jobbat med den samtidigt som dörrarna, men det blir bara rörigt att ladda upp allting samtidigt, så det ser väl smidigare ut än vad det är

    Hehe jag tänkte att det är lika bra att bygga in den utifall den behövs Jag tror nog inte middarna i dörrara kommer gräva så djupt som jag vill, så det kan väl vara bra med en 10a i handskfacket som support Eventuellt kanske den möter upp bra med instrumentbrädan till och med, som jag inte heller vet hur djupt den klarar av att gå. Det visar sig, lite knepigt att inte ha kunnat testa något ur systemet än. Men allting ska prövspelas inom en månad är tanken. Behövs lödas lite lågnivåkablar och få batterierna levererade bara, så kan jag börja testa delar av systemet iallafall
    Sponsor:
    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
    Tudor Batteries - www.tudor.se
    Sonax Bilvård - www.sonax.se

    Comment


    • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

      Originally posted by ppk View Post
      Hehe ja vad tusan, tyvärr fick den inte plats i handskfacket så det fick bli en 10" där

      Hehe okej Aja kör på, följer detta bygge!
      SM 3a Bassrace 129,9 2013

      Sponsorer :
      Anderssons bilservice
      Persbylånga 120, 748 94 Örbyhus
      0295-10850

      sigpic

      Comment


      • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

        Originally posted by Eriksson_97 View Post
        Hehe okej Aja kör på, följer detta bygge!
        Kul Jag ska köra på så mycket jag har tid med
        Sponsor:
        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
        Tudor Batteries - www.tudor.se
        Sonax Bilvård - www.sonax.se

        Comment


        • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

          Originally posted by ppk View Post
          Hipp som happ hehe Nja jobbat med den samtidigt som dörrarna, men det blir bara rörigt att ladda upp allting samtidigt, så det ser väl smidigare ut än vad det är

          Hehe jag tänkte att det är lika bra att bygga in den utifall den behövs Jag tror nog inte middarna i dörrara kommer gräva så djupt som jag vill, så det kan väl vara bra med en 10a i handskfacket som support Eventuellt kanske den möter upp bra med instrumentbrädan till och med, som jag inte heller vet hur djupt den klarar av att gå. Det visar sig, lite knepigt att inte ha kunnat testa något ur systemet än. Men allting ska prövspelas inom en månad är tanken. Behövs lödas lite lågnivåkablar och få batterierna levererade bara, så kan jag börja testa delar av systemet iallafall
          Ska testa "handskfacket" i 9-5an någon dag här också föresten så jag ser hur det lirar. Blir volymen knapp så finns det mer att ta ifrån. Har tyvärr inte kunnat mätt upp volymen ordentligt än, då det har läckt som ett soll
          Sponsor:
          Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
          Tudor Batteries - www.tudor.se
          Sonax Bilvård - www.sonax.se

          Comment


          • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

            Riktigt trevligt med den fronsubben.

            Hoppas den spelar bra i den volymen sedan men den ska ju inte behöva gå så lågt


            Vad ska den drivas med sedan?
            sigpic

            Ägare av DekorTeknik
            Gå in och gilla!

            Comment


            • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

              Originally posted by Antonic View Post
              Riktigt trevligt med den fronsubben.

              Hoppas den spelar bra i den volymen sedan men den ska ju inte behöva gå så lågt


              Vad ska den drivas med sedan?
              Nej precis, i värsta fall kan jag vända magneten utåt, tjejen har små ben hehe

              Ett N4a, så effekt får den ju iallafall lite beroende på hur jag kör den!
              Sponsor:
              Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
              Tudor Batteries - www.tudor.se
              Sonax Bilvård - www.sonax.se

              Comment


              • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                Jaha, blev inte mycket tid över denne helg! Hade siktat på att få färdigt frontsublådan med vinyl och hela köret åtminstone, men så blidde det inte.
                Det tar mycket längre tid att slipa än vad man tror innan. Konstigt att man blir lika förvånad varje gång. Sen ständiga problemet som iallafall jag har, att när jag tror att det är färdigt så ser det inte alls så bra ut när jag lägger på lack för att kontrollera finishen.

                Det har gått framåt iallafall med både dörrsidor och frontsuben med lite detaljer, men det är inget roligt att ta kort på direkt!

                Hade ett annat problem som drog ut på tiden också. Förstärkt lite mer med polyester och glasfiber på baksida dörrar och i frontsublådan, men skiten ville inte härda över natten ens!!! Använt samma mängd härdare som jag alltid har gjort. Misstänker att det var lite kallare i garaget än vad det brukar, så det blev kupévärmare och varmluftspistol en liten stund hehe
                Sponsor:
                Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                Tudor Batteries - www.tudor.se
                Sonax Bilvård - www.sonax.se

                Comment


                • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                  bilderna på frontsubben på forumbilder.se har havererat ://

                  Bygglogg: SQW: TransFårrden

                  Comment


                  • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                    Originally posted by zrken View Post
                    bilderna på frontsubben på forumbilder.se har havererat ://
                    Hm konstigt. Vet inte vad det är för fel :S Någon på gorg hade problem att se också. Fungerade dock med byte av webbläsare.
                    Sponsor:
                    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                    Tudor Batteries - www.tudor.se
                    Sonax Bilvård - www.sonax.se

                    Comment


                    • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                      Har inte så mycket roligt material att komma med nu, men dörrsidorna och frontsubben är i i princip klara för vinyl. Jag ska börja lite lätt med frontsubben i helgen är tanken, så jag lär mig hur jag ska göra innan jag går på dörrarna =)

                      Men jag slänger upp ett par bilder här!



                      Gjorde hål för bagagelucksöppnaren. Placerade den på samma ställa som den sitter original, försöker ju trots allt behålla lite orginalstuk!


                      Prövmonterade lite grejor, och passade på att göra ett par nya fästen till dörrsidorna. Inga roliga bilder på det tyvärr! Men jag knäpper lite bilder när de monteras permanent sen!
                      Sponsor:
                      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                      Tudor Batteries - www.tudor.se
                      Sonax Bilvård - www.sonax.se

                      Comment


                      • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                        känns som att det kommer bli ett gött korsdrag att sitta mellan alla dessa element :P
                        snyggt jobbat iaf!

                        Känner den "svenska" avundsjukan kommer krypandes.....hmmm....:P
                        Alpine Audison !GENESIS DLS

                        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

                        Comment


                        • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                          Originally posted by jokko23 View Post
                          känns som att det kommer bli ett gött korsdrag att sitta mellan alla dessa element :P
                          snyggt jobbat iaf!

                          Känner den "svenska" avundsjukan kommer krypandes.....hmmm....:P
                          Jag hoppas det blir lite lagom, jag mår illa så lätt när det blir för mycket
                          Tack!
                          Sponsor:
                          Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                          Tudor Batteries - www.tudor.se
                          Sonax Bilvård - www.sonax.se

                          Comment


                          • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                            Fett hörrö! klockrena prylar. Får hoppas du får ordning på vinyldragandet. Mina försök på de här små inläggen jag gjorde var en mardröm. Förarbete är allt. Materialval och lim nästan allt.

                            Bygglogg: SQW: TransFårrden

                            Comment


                            • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                              Originally posted by zrken View Post
                              Fett hörrö! klockrena prylar. Får hoppas du får ordning på vinyldragandet. Mina försök på de här små inläggen jag gjorde var en mardröm. Förarbete är allt. Materialval och lim nästan allt.
                              Hmm det lät dramatiskt Jag har superstretch och fastbond30 och spruta! Antar att det hänger på underlaget då
                              Sponsor:
                              Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                              Tudor Batteries - www.tudor.se
                              Sonax Bilvård - www.sonax.se

                              Comment


                              • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                                då har du ju förutsättningar... underlaget & skillz som är kvar för dig nu då

                                JAg körde med ostretch fake-läder från tygaffären och biltema spraylim ^_^
                                .....that is a NONONONONONO

                                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                                Comment

                                Working...
                                X