Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-3 likbil...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Saab 9-3 likbil...

Originally posted by Iwa View Post
    Hittar ju fan inte mina mini-stripes.

Och vad skymtar där i mitten då, en Ctek multi XS 25000 :P
    En påse med 100 små stripes kostar 20 spänn på Clas Ohlson.

Ska laddaren vara fast monterad i bilen? Glöm då inte att avsäkra den!
    Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

Comment

Noiseprojekt>> Tackar! Det låter brutalt oxå

Diq>> Bra du sa det där med avsäkring på laddaren, det hade jag helt glömt bort!!! Hehe, jo fast jag har ett 1000 pack som jag gjort små buntar av o spridit ut i hela lägenheten o i källaren, men jag tror stripes-hunden varit här o ätit!

ROMANTIK!!!

Imorron ska jag se över den där ramen till skivan över stegen...
      Saab 9-3 2007 SC http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=29904

Pioneer PRS!

Comment

Just det, glömde bilderna på min stackars fjädring bak, före är vanlig 35 mm sänkning och efter är med hela stereon monterad. Den har klarat sig ganska bra men det skiljer mer än 1 cm! Trodde dock det skulle skilja mer.

Före

EFTER

Pioneer PRS!

Comment

Tips nr2 angående avsäkring av laddaren. En säkring intill laddaren och en intill batteriet ifall kabeln däremellan är tillräckligt lång. Iallafall om du ska tävla eftersom laddaren klassas som strömförsörjning.
          Fd tävlande med min Citroën C5.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

sigpic

Samarbetspartners:
          Ljudbyggaren

Comment

AH gösses vad cleant det blir!
            Vilket oflyt att inte plattan kunde täcka som du ville. Men iom du monterat stegen i mitten kan det ju vara möjligt att kapa hål i skivan i storlek med stegen och lägga plexi ovanpå. Då vinner du en materialhöjd minst

Surk

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Expoze>> Hehe, frågade just Diq om det i hans tråd, men hur stor säkring behövs det då? Jag har ju som tur är en plats kvar i säkringshållaren

zrken>> Tackar! Jo jag hade redan köpt en liten skiva plexi som jag skulle göra som du beskriver med, men bara stor nog att visa typ loggorna på båda stegen. Men har planer på att göra som du säger nu för o rama in allt, det ser ju inte fel ut o visa hela stegen heller :P

Pioneer PRS!

Comment

Säkra enligt tabellen för strömkabel i Emma-regelboken. Jag har 30A säkringar till min då laddaren kan ge 25A som mest. Bestämde mig alltså för säkringen och valde kabel efter det sen.
                Fd tävlande med min Citroën C5.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

sigpic

Samarbetspartners:
                Ljudbyggaren

Comment

Ok, fick ett bra svar av Diq att laddaren har 6 kvadratskablar och att jag då skulle säkra 40A. Tack Diq!

Men idag stötte jag på ett skumt problem när jag tweakade som bäst. Jag hade gainen på basstegen på ca 3,5 volt och då kunde jag dra upp stereon till 40 innan det blev för mycket. Sen ökade jag gainen på stegen till kanske 4,5v eller 5v och då fick jag dra upp till 45 för o få samma nivå??? Borde det inte varit tvärtom, så att jag bara borde kunna dra upp till 35 på stereon istället? Kändes som det blev sämre att höja gainen mer, lät typ orkeslöst... Ska det vara så eller vad kan vara boven?

Har en P88rsII (max 5v out), 35mm strömkabel mellan batterierna med en 150A säkring, 35mm (15 cm lång) från batteriet till säkringsdosan, 80A säkringar till 21mm kablar som är ca 60-80cm långa till stegen.

Pioneer PRS!

Comment

Det är inte så att dom är omvända?
                    0=100% 4,5=45%?

bara en tanke..

Comment

Nope, i manualen finns det även bilder på hur man ska ställa gainen och var som representerar vilken volt. Kan lågnivåkabeln vara cp, har en split på kabeln till varje steg.

Pioneer PRS!

Comment

Ok, nu känner jag mig lite konfunderad, vred ner gainen mot läge "normal" som ska motsvara 2v och då minsann blev det fart i grejerna... Jaja, skitsamma, nu dundrar det på bra iallafall

Ni ser, det ska bli bra med en SQ träff så jag får lära mig lite om detta

Pioneer PRS!

Comment

Jag sa ju det!

Comment

Nu är det verkligen en likbil för det har varit dött på byggarfronten

Har ialafall fått i laddaren i bilen och kablage, men inte skruvat fast kontakten och inte laddaren heller, för jag vill egentligen sätta laddaren så jag når den enkelt, inte som nu när den ligger under allt, zrkens lösning på laddaren i sidan av skuffen ska jag nog fixa till. Men har nåt skit som sitter där i vägen som jag ska forska på om jag kan ta bort, ser ut som ett orginalslutsteg till bilen...

Sen har jag kommit på hur jag ska fixa till skivan som ska täcka stegen, mycket plexi blir det iaf, ska bara spela en golftävling till imorron så ska jag fixa till det så jag hinner färdigt tills fikaträffen på lördag, den är viktig :P

Pioneer PRS!

Comment

Du får väl hojta till om du behöver hjälp, jag går ju ändå bara hemma och har tillgång till en hyfsad "verkstad"...

Comment

Vadå tycker du inte min verkstad är fin eller?

Jag fick ihop detta iaf...

...men skulle nog behöva komma förbi o spraya detta om det är ok o göra det hos dig, utan att det gör något om man sprayar ner allt som finns i närheten

Pioneer PRS!

Comment

Working...
                                X