Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-3 likbil...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Show/demo: Saab 9-3 likbil...

    ...eller åtminstone ska jag spela dödsmetall i den! Då behövs det bra grejer. Ny bil = ny stereo.
    Diskanter i a-stolparna, dubbla 6" i dörrarna och 2st 12" basar, borde väl få baskaggarna o massera alternativt skaka sönder bilen
    Jag har inga planer på att tävla (för det är för konstiga regler) jag vill bara att jag själv ska njuta när jag åker bil.

    Jaha då sätter jag väl igång då.

    Baslådebitarna ska sågas o monteras. (Observera att det inte är min rosa skateboard på golvet), funderar allvarligt på o såga itu den, nu när jag ändå håller på o sågar lite.

    Skruva, skruva, skruva!


    Halva blev färdig idag iallafall, alltid nåt.


    Var ju tvungen att hinna med o måtta in diskanthållarna,


    o plasta dom,


    o glasfibra dom.

    Till er som aldrig plastat förr säger jag bara: -Vad väntar ni på? Jag har aldrig plastat förr så tänkte jag skulle testa och det var inte svårt, sen hur resultatet blir är ju en annan femma .

    Fäst ringarna för högtalarna, klä med stretchtyg som du limmar fast, måla på polyester i lagom mängd (så det blöter igenom utan att droppa), vänta över natten, riv ut bitar av glasfiberväven och lägg på, pensa/dutta ut polyester tills allt är blött, vänta över natten igen och slipa sedan så det blir jämnt, gör om proceduren om du vill att det ska bli ännu hårdare, när du är nöjd dra lite spackel på allt för att jämna ut eventuella gropar.
    Saab 9-3 2007 SC http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=29904

    Pioneer PRS!

  • #2
    Re: Saab 9-3 likbil...

    blir kul å följa :P

    Comment


    • #3
      Re: Saab 9-3 likbil...

      Det kommer inte att bli bra med diskanterna i A-stolparna, du har ju inte lagt tyget åt samma håll!

      Bra start, nu vill vi följa resten
      Vis vobiscum sit!

      Comment


      • #4
        Re: Saab 9-3 likbil...

        Jo, jag såg det Köpte nya a-stolpar och plastade om dom lite snabbt inatt, o resultatet blev väl ok. Pioneer ds-170a tror jag diskanterna heter. Dom kommer iallafall från TS-c171prs systemet.
        Saab 9-3 2007 SC http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=29904

        Pioneer PRS!

        Comment


        • #5
          Re: Saab 9-3 likbil...

          Blir nog trevligt, men varför diskanterna så högt upp? Blir ju en rätt skaplig bit ifrån mellanregistren! Jag skulle nog ha kompletterar med ett mindre mellanregister i brädan för att få ett mer sammanhållet ljud.
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

          More to come...

          Comment


          • #6
            Re: Saab 9-3 likbil...

            Det var då rakt in i bygget! Kan man kanske få en bild på själva kärran?
            (annars följer jag förstås

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment


            • #7
              Re: Saab 9-3 likbil...

              Originally posted by ChriZtoffer View Post
              Blir nog trevligt, men varför diskanterna så högt upp? Blir ju en rätt skaplig bit ifrån mellanregistren! Jag skulle nog ha kompletterar med ett mindre mellanregister i brädan för att få ett mer sammanhållet ljud.
              Får hoppas det inte blir väldigt dåligt men jag var tvungen o sätta dom lite högre för på vänstersidan kändes det som att diskanten skulle skymmas av instrumentbrädan vid ratten om den sitter lägre.

              Idag blev det dämpning av skuffen, observera den överdimensionerade orginaldämpningen på hjulhuset!


              Efter blev det faktiskt märkbar skillnad. Har ju ett brölande 3" avgassystem på bilen nu.


              Baslådan ska bara kläs nu. 22,6l per låda, men var fan ska basen få plats?
              Saab 9-3 2007 SC http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=29904

              Pioneer PRS!

              Comment


              • #8
                Re: Saab 9-3 likbil...

                Originally posted by zrken View Post
                Det var då rakt in i bygget! Kan man kanske få en bild på själva kärran?
                (annars följer jag förstås
                Just det, glömde det, ska kolla igenom telefonen, det ska finnas nån :P
                Saab 9-3 2007 SC http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=29904

                Pioneer PRS!

                Comment


                • #9
                  Re: Saab 9-3 likbil...

                  Ingen speciell bil direkt, här är den innan sänkningen och dekaltrimmningen iallafall.
                  Saab 9-3 2007 SC http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=29904

                  Pioneer PRS!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Saab 9-3 likbil...

                    Jag tror jag får höja den bak igen Snart ska 42kg romantik in i bilen. Plus slutsteg, plus extra batteri. Stackars bilen kommer gå på knäna sen.


                    Tur att jag inte sågade itu skateboarden, den kom väl till pass när jag skulle få baslådan genom den långa korridoren i källaren till min trappuppgång
                    Saab 9-3 2007 SC http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=29904

                    Pioneer PRS!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Saab 9-3 likbil...

                      Jag kör min 9-3SS osänkt bak och med 35mm sänkning fram, det ger rätt lagom höjd, nååågot hög bak men det skulle nog en Aerosänkning råda bot på. Vi bör ha ungefär samma vikt på ljudet så det borde funka även för dig.
                      Mitt projekt: Volvo V60
                      BRL - B2 & Dayton

                      More to come...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Saab 9-3 likbil...

                        Ok, jo jag hade faktiskt tänkt o sätta tillbaka orginalfjädrarna bak, fram har jag också 35 mm. Men den slår inte igenom då? Nu hoppar man väl inte över vägbulor och så, men ändå...
                        Saab 9-3 2007 SC http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=29904

                        Pioneer PRS!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Saab 9-3 likbil...

                          Slår igenom, hur menar du? Klart man får mindre fjädringsväg fram med sänkningssats men kör man normalt så är det inga problem, men man ska ju inte försöka åka fort över vägbulor och sånt för då smäller det. Komforten blir såklart något sämre än original, men det uppvägs av utseendet och väghållningen.
                          Mitt projekt: Volvo V60
                          BRL - B2 & Dayton

                          More to come...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Saab 9-3 likbil...

                            Originally posted by ChriZtoffer View Post
                            men det uppvägs av utseendet och väghållningen.
                            .....och ljudet i stereon får man hoppas.

                            Pierre
                            SEASTREAMS GARAGE


                            ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                            Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Saab 9-3 likbil...

                              Ja jo det också såklart. Fast nu tänkte jag främst på själva sänkningen.
                              Mitt projekt: Volvo V60
                              BRL - B2 & Dayton

                              More to come...

                              Comment

                              Working...
                              X