Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-3 likbil...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Saab 9-3 likbil...

Originally posted by diq View Post
    Svenska avundsjukan! Under graviditeten så blev min fru lite rund men var ändå långt ifrån storleken på den normala norrländska tjejen...Min dotter föddes 11 maj och nu är redan min frus normala ansikte tillbaka, något som brukar ta betydligt längre tid för svenska tjejer. Så jag förstår inte heller, vad är det för fel på att ha en tjej man kan xxxxxx i dagsljus fast hon passerat 30 eller 40 utan att behöva fantisera om någon annan? Svenska kvinnor i 80-kilosåldern brukar titta med en föraktande blick och deras män tittar också men med lite annat i tanken på dessa små thaitjejer. Detta möter jag och andra med thaitjejer varje dag...
    Så man skaffar sig en thaitjej för man vill ha nåt som är smalt?
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Känns som helt fel disskussion i denna tråden...

Det är för mig helt ointressant vad för tjejer, eller killar, ni andra gillar eller inte. Men att på ngt sätt dissa eller göra sig lustig över andras val av kamrat(er) luktar illa, riktigt illa.

Låt detta va punkten nu, oavsett vad som kommenteras kan göra att hela tråden blir fel, får ett helt annat fokus än det som var tanken.

Jag vill inte skapa bilder av er andra på andra meriter än det som handlar om bilstereo och det därtill relaterat, snälla låt det bli så.

Comment

Jaha, då var man tillbaka igen till det fina vädret, perfekt för mitt garage... NOT! Sen upptäckte jag en sak till när jag åkte runt med bilen...

Vill jag öppna handskfacket mer får jag öppna dörren men vad gör det.
        Dock MÅSTE jag få tag på galler till högtalarna, jag sparkade till kanten på ramen runt ena högtalaren igår, nästa gång är det väl högtalaren som man sätter foten i

Idag blir det nog till o vara inne o såga till plattan för basslutstegen.
        Saab 9-3 2007 SC http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=29904

Pioneer PRS!

Comment

Amen hur låååter det då?

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Hehe, jag hade tid på mig på resan upp t stockholm o ställa tidskomp o sånt lite grovt, utan att köra ihjäl nån Fast ibland var det nära kanterna på vägen!

Diskanterna låter inte så vasst nu när jag har dom riktade mot varann, dock känns det som jag saknar lite detaljer och "exakthet", men det går o dra på utav bara fan :P

Middarna piskar på bra men jag märker att jag gärna skulle ha ännu mer stabila dörrsidor, det skakar bra i dom nu. Får se om det går att klura ut nåt internt stag, men plåten på insidan av dörren är fan inte tjock den heller.

Men, men, första testet: MVG.

Pioneer PRS!

Comment

Välkommen hem till skitvädret!

Hur gjorde du ringarna till diskanterna?
              Stod i källaren och funderade hårt o länge på hur jag skulle göra, fick avbryta när det började lukta bränt tråspån.........

Comment

Hehe, kan säga att det inte var mycket bättre väder där, en blandning mellan storm, regn och hagel varje dag, förutom dagen vi inte spelade, då var det strålande solsken

Jag tog bara en tunnare plywood och ett smalare sticksågsblad, sen var det bara att rita två ringar, borra ett hål i mitten och köra runt, runt

Pioneer PRS!

Comment

Jaha, det har gått segt o komma igång nu, drog ut en visdomstand i måndags o fick feber o skit i tisdags, men idag kunde jag inte hålla mig, jag är tvungen att reda ut det här...

Det jag kom fram till idag var detta, det börjar likna något iaf.

Men en sak som jag verkligen inte fattar är: Jag tog bort minus på vanliga batteriet som vanligt, och för säkerhets skull även pluskablen, från det främre batteriet, som går till skuffen. Jag skruvade fast alla jordkontakter i bälteshållaren bak och skulle sätta i plussen på steget och hade då ström på den kabeln!!! Hur fan går det ihop??? Jag kollade så inte pluskablen hade mysteriskt nog krypt tillbaka och lagt sig emot pluspolen på batteriet men inte, och minus på huvudbatteriet var ju av oxå,, Hur fan hänger det ihop?? Nån som varit med om nåt liknade?

Pioneer PRS!

Comment

Du hade inte det bakre batteriet ihopkopplad med kabeln du anslöt i steget??

Antagligen en väldigt dum fråga men det verkade ju lite skumt!
                    Sponsor:
                    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                    Tudor Batteries - www.tudor.se
                    Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

Originally posted by diq View Post
                      Svenska avundsjukan! Under graviditeten så blev min fru lite rund men var ändå långt ifrån storleken på den normala norrländska tjejen...Min dotter föddes 11 maj och nu är redan min frus normala ansikte tillbaka, något som brukar ta betydligt längre tid för svenska tjejer. Så jag förstår inte heller, vad är det för fel på att ha en tjej man kan xxxxxx i dagsljus fast hon passerat 30 eller 40 utan att behöva fantisera om någon annan? Svenska kvinnor i 80-kilosåldern brukar titta med en föraktande blick och deras män tittar också men med lite annat i tanken på dessa små thaitjejer. Detta möter jag och andra med thaitjejer varje dag...
                      Förlåt för att jag spinner vidare på off-topic nu Iwa men jag kan inte hålla mig....

diq> I mörkret är alla katter grå

Dessutom finns det SJUKT snygga tjejer oavsett nationalitet.
                      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by ppk View Post
                        Du hade inte det bakre batteriet ihopkopplad med kabeln du anslöt i steget??

Antagligen en väldigt dum fråga men det verkade ju lite skumt!
                        Hehe, jag trodde först det kunde vara nåt sånt för jag hade kablar överallt, men jag kollade alla ändar, även till kablar som jag inte hade inkopplade men inget låg emot nånstans.

Sökte dock på nätet lite och där sa några att det faktiskt kan finnas ström kvar i kablar ett par minuter efter man använt dom... får väl hoppas det var nåt sånt som spökade, annars vetifan.

Pioneer PRS!

Comment

Originally posted by Iwa View Post
                          Men en sak som jag verkligen inte fattar är: Jag tog bort minus på vanliga batteriet som vanligt, och för säkerhets skull även pluskablen, från det främre batteriet, som går till skuffen. Jag skruvade fast alla jordkontakter i bälteshållaren bak och skulle sätta i plussen på steget och hade då ström på den kabeln!!! Hur fan går det ihop??? Jag kollade så inte pluskablen hade mysteriskt nog krypt tillbaka och lagt sig emot pluspolen på batteriet men inte, och minus på huvudbatteriet var ju av oxå,, Hur fan hänger det ihop?? Nån som varit med om nåt liknade?
                          Kondningarna i steget fungerar ju som batterier och skickar ut spänning.
                          Vis vobiscum sit!

Comment

Originally posted by Nordenmark View Post
                            Kondningarna i steget fungerar ju som batterier och skickar ut spänning.
                            Ok, det kanske bara var det då får jag hoppas, jag ska se efter ikväll igen

Pioneer PRS!

Comment

Nordenmark>> Jepp det var stegen som skickade ut lite ström, så det var inget dödligt

Igår blev nästan allt kablage färdigdraget och idag blev det basstegen monterade o en träskiva införskaffades som inte passar, pga stegen var fan högre än jag trodde så skivan slår i stegen när den ligger ovanpå Jag får tyvärr göra en lite ram runt som den ligger på för att komma upp över stegen, det tråkiga med det är att den kommer sticka upp 1/2-1 cm ovanför resten av golvet. Stegen går inte o sänka mer heller för då går den skivan emot batteriet... Hmm, allt är batteriets fel, så om jag sänker batteriet lite så kan jag sänka stegen oxå och då kan jag ha allt i samma höjd... Får fundera lite, nu vill jag bara trycka in baslådan o börja dödsa... eller tweaka hette det ja

Fan vad jag hatar kablar Här har jag givetvis inte bundit ihop och "städat upp" bland dom än. Hittar ju fan inte mina mini-stripes. Och vad skymtar där i mitten då, en Ctek multi XS 25000 :P
                              Vill ju inte böka runt bland det där igen, flytta batteriet o hålla på. Allt sitter så fint ihop och förankrat i centrumbulten till reservhjulet.

Pioneer PRS!

Comment

Blir ju riktigt bra det där!!!

Comment

Working...
                                X