Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-3 likbil...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Saab 9-3 likbil...

    Tokfint! Skall det sprayas för tyg eller fuktsäkring?
    Husfärg är annars ett bra klipp

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #92
      Re: Saab 9-3 likbil...

      Det ska sprayas för o se fint ut Näe men det blir samma färg som bilen och sen plexi över hela skiten, o sen lite fula små dioder under och massa tuffa metal-skruvar Får hoppas det inte ruttnar upp, kanske skulle måla nån sorts fuktspärr på undersidan av skivan om det behövs...?

      Glömde bilden på laddarkabeln oxå.
      Saab 9-3 2007 SC http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=29904

      Pioneer PRS!

      Comment


      • #93
        Re: Saab 9-3 likbil...

        Det låter riktigt spexigt
        Var hittar du så stora plexiskivor?

        Helrätt med laddaren! Jag har inte kommit längre än att jag kastar in en förläningssladd genom dörren.... Men det här var ju bra mycket mer seriöst!

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • #94
          Re: Saab 9-3 likbil...

          Haha, ja men får se hur det ser ut sen, kanske blir aningen skumt, men hoppas det blir bra.

          Hmm, jag är inte säker... För tipset som jag fick av Noiseprojekt, att åka till Ulö plast här i motala var tyvärr än så länge en deadend för dom har givetvis semester denna och nästa vecka Ska koll lite med reklamfirmorna i stan och en del rekommenderar glasmästare också men dom är tydligen svindyra...

          Hör av mig hur det går :P Nu måste jag ut o riva ur originalslutsteget så jag kan sätta laddaren där. Hoppas bara kontakten till laddaren inte blir för skitig sen när det regnar, men det märks, då blir det ett stänkskydd runt den
          Saab 9-3 2007 SC http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=29904

          Pioneer PRS!

          Comment


          • #95
            Re: Saab 9-3 likbil...

            Nu har jag iofs inte läst hela tråden, bara skummat lite, men varför plexi?
            Jag ser mest nackdelar!
            Dyrt och repkänsligt.

            Jag använder glas alla dagar i veckan om det handlar om en plan fyrkantig yta.
            Tål mkt mer och behöver inte vara lika tjock för att bli stadig!
            Dessutom BILLIGT!
            Lite krångligare att skära till då det behövs verktyg men har man bara måttet från början fixar glasmästarn det på studs!

            Jag har haft en glasskiva ~40x50cm i bottenskivan i skuffen på min 9000 sedan 2001 och den håller än!
            Utan att säga för mkt så tror jag den är 4mm tjock och kostade en butterkaka.
            (jag har bytt bil en gång men flyttade med allt)
            Last edited by joj; July 12, 2012, 12:32.
            __________________
            Mvh Jonas
            Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
            8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
            Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

            Comment


            • #96
              Re: Saab 9-3 likbil...

              Haha jo det är nog inga problem! Spraylim?

              Comment


              • #97
                Re: Saab 9-3 likbil...

                Arla plast i borensberg =)
                TEAM BERGET

                Comment


                • #98
                  Re: Saab 9-3 likbil...

                  Originally posted by pierre View Post
                  Arla plast i borensberg =)
                  Dom är bara tillverkare, dom säljer inte.
                  Har redan hört med dom till gamla bygget...

                  Comment


                  • #99
                    Re: Saab 9-3 likbil...

                    Jag tror stenhårt på en lösning med glas om du skall ha ytorna lackerade i bil-färgad lack undertill...!
                    Men lägg energi så utiförbannat på att få det slätt i kanter etc... lack är ju än mindre förlåtande än MDF till utseende...

                    Bygglogg: SQW: TransFårrden

                    Comment


                    • Re: Saab 9-3 likbil...

                      Originally posted by Noiseprojekt View Post
                      Dom är bara tillverkare, dom säljer inte.
                      Har redan hört med dom till gamla bygget...
                      ok

                      Tur man känner en som jobbar där =)
                      han ficks till min altan på andra stället vi bode
                      TEAM BERGET

                      Comment


                      • Re: Saab 9-3 likbil...

                        skicka pm om du vill få tag i plexi

                        Comment


                        • Re: Saab 9-3 likbil...

                          Kan kolla med kompisen som är glastekinger om dom har något vättigt =) i glasväg åt er =)
                          TEAM BERGET

                          Comment


                          • Re: Saab 9-3 likbil...

                            Ok, tack för alla förslag! Glas kanske skulle funka som ni säger för jag kommer ändå ha en gummimatta över när jag inte visar upp stereon... Och som sagt jag ska ha en rundad kant så den får väl glasmästaren fixa till isåfall. Men som sagt går glaset o limma fast utan att limmet syns igenom eller menar ni att det bara är o lägga över utan att fästa?

                            Plexi å andra sidan kan jag ju såga till själv. Och borra hål o fästa mm.

                            Glöm inte lördag heller...hint,hint, ni som bor i närheten http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=30190
                            Saab 9-3 2007 SC http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=29904

                            Pioneer PRS!

                            Comment


                            • Re: Saab 9-3 likbil...

                              Bytte plats på laddaren då jag kom på att originalslutsteget är ju ganska onödigt o ha kvar i bilen nu... Plus att det är liiite lättare o knappa lite på den när det behövs :P
                              Saab 9-3 2007 SC http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=29904

                              Pioneer PRS!

                              Comment


                              • Re: Saab 9-3 likbil...

                                Där ligger den ju tokfint :]
                                Men det skall mkt till innan man skall behöva knappa på den.. De går ju igång automatiskt när man hänger i ström... sen är det ju inte mer att välja på än recond (som skickar upp spänningen en bit över 15V om jag inte minns fel -oklart vettigt att köra med elektronik tillkopplat) ...och så då supplyläget. Supplyläget var tidsbegränsat innan det slog av. Samma med delar av laddningen på "normalläget". ..men d avr ju ett par dagar på fullkräm
                                Summa; jag trodde oxå jag behövde ha koll på när den var igång och inte etc.. Men den surrar ju när den lever, och hittils harj ag inte rört en knapp på den sedan den blev inkopplad!

                                Surk

                                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                                Comment

                                Working...
                                X