Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hampus ljudbygge Volvo 240

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Hampus ljudbygge Volvo 240

Kör en liten skriftlig update nu

Va och körde på lite sakta men säkert idag, är påväg att bli sjuk satt har ingen större ork men men sånt man får leva med. Jag har iaf tätat lådan och sågat ut tätnigsväggarna mellan sätet och lådan. Imorrn skulle farsan köpa lite vinkeljärn satt vi kan sätta ihop de sista. Satt senast nästa helg borde de kunna bli en lite prov lyssning mvh Hampus
    SM 3a Bassrace 129,9 2013

Sponsorer :
    Anderssons bilservice
    Persbylånga 120, 748 94 Örbyhus
    0295-10850

sigpic

Comment

Tjenare nu va de dags för en update igen

Jag har vart upp idag och satt ihop tätningsbitarna mellan lådan och sätet idag och sen har jag även tagit upp bilen till värmegaraget för att kunna sätta i lådan och även börja med dörrarna. Sen va jag å böt ut lite ljuddämpningsmatta igår nåväl här kommer bilderna !

Bild på tätningsbitarna eller vad man ska kalla det

Nu behöver pentan inte stå i kallgarage å frysa längre

Tack för idag // Hampus

Sponsorer :
      Anderssons bilservice
      0295-10850

sigpic

Comment

Ser fint ut... Är det ditt första bygge detta?
        Du kanske har skrivit de innan men jag är så jävla tankspridd....

Comment

Originally posted by BJonsson View Post
          Ser fint ut... Är det ditt första bygge detta?
          Du kanske har skrivit de innan men jag är så jävla tankspridd....
          Tackar jajemän de är mitt första (: och garanterat inte de sista ! Haha man kan inte ha koll på allt heller

Sponsorer :
          Anderssons bilservice
          0295-10850

sigpic

Comment

Tjenare då va de dags för update igen
            Va och satt ihop lådan igår och kunde inte hålla mig satt va tvungen att testa oxå. Lådan är inte helt tät då jag inte har tätat locket än satt de släpper ut luft i locket men de fixar jag imorrn antagligen . Basporten sitter inte som den ska göra utan jag satt bara i röret, sjävla trattarna sitter inte på porten. Testen vart väl runt 22:30-23:00 satt jag antar att grannarna inte gilla de men de sket man väl i då min lycka räckte och blev över till dom med Pappa klara ca 2 min i bilen sen gick han därifrån med händerna över huvudet, men de tar jag osm en positiv grej Håller på att spela in basarna fortfarande satt kör bara på volym 20, här kommer iaf bilder och en film

Här vare tomt

Här är dom små liven klara för testspelning Självklart satt jag på locket, men passa på att ta kort innan locket åkte på

Här är filmen, de skrammlar lite i ryggstödskorset då inget är ljuddämpat, hoppas ni står ut. Jag är iaf jävligt nöjd eftersom steget är oinställt och inget är klart bara lite test spelning
            http://www.youtube.com/watch?v=QFP5q...ature=youtu.be

Tack för idag Mvh Hampus

Sponsorer :
            Anderssons bilservice
            0295-10850

sigpic

Comment

Kul att det verkar bli så bra som du önskar!
              MEN damsug genast ur lådan innan du spelar ngt mer med basarna! Har du otur
              kan det leta sig in ngt spån i basen och ställa till stora problem.
              "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Originally posted by Hewi View Post
                Kul att det verkar bli så bra som du önskar!
                MEN damsug genast ur lådan innan du spelar ngt mer med basarna! Har du otur
                kan det leta sig in ngt spån i basen och ställa till stora problem.
                Jodå de blir nog bra de här med till slut ska förhoppningsvis börja med dörrarna nästa vecka då de bara är basen och 2 av 4 6,5 som spelar på filmen och dom drivs av stereon då jag inte har dragit kablarna till de framsteget. De va nog bara dom spåna som sågs på bilden men tack iaf ! Ska köra några varv med dammsugarn för säkerhets skull ! Dålig film men hur tyckte du de värkade ? Du som har varit med lite längre kanske tycker de låter skit

Sponsorer :
                Anderssons bilservice
                0295-10850

sigpic

Comment

Originally posted by Eriksson_97 View Post
                  Jodå de blir nog bra de här med till slut ska förhoppningsvis börja med dörrarna nästa vecka då de bara är basen och 2 av 4 6,5 som spelar på filmen och dom drivs av stereon då jag inte har dragit kablarna till de framsteget. De va nog bara dom spåna som sågs på bilden men tack iaf ! Ska köra några varv med dammsugarn för säkerhets skull ! Dålig film men hur tyckte du de värkade ? Du som har varit med lite längre kanske tycker de låter skit
                  Det går inte att bedömma ljud via en video tyvärr , om ni nu tyckte det spelade på bra så vänta bara tills ni har tätat imellan låda och ryggstödet , då kommer det bli bättre!
                  "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Originally posted by Hewi View Post
                    Det går inte att bedömma ljud via en video tyvärr , om ni nu tyckte det spelade på bra så vänta bara tills ni har tätat imellan låda och ryggstödet , då kommer det bli bättre!
                    Jo jag förstår de. Jo de borde bli bättre satt i ryggstödet idag och de vart en jävla skillnad

Sponsorer :
                    Anderssons bilservice
                    0295-10850

sigpic

Comment

Va upp idag och grejsa lite med dörrsidorna, imorrn börjar jag plasta ! Har en annan ganska rolig grej att meddela oxå. Anderssons bilservice kommer att vara med och sponsra med bland annat soppa, olja och bättre priser på mekonomens sortement !

Sponsorer :
                      Anderssons bilservice
                      0295-10850

sigpic

Comment

Va upp idag och grejsa lite med dörrsidorna, imorrn börjar jag plasta ! Har en annan ganska rolig grej att meddela oxå. Anderssons bilservice kommer att vara med och sponsra med bland annat soppa, olja och bättre priser på mekonomens sortement !
                        Låter skönt med tanke på dagens bensinpriser.. Har man som jag 5mil enkel väg till jobbet går fan halva lönen i soppa! (ja, jag tjänar dåligt men är fortfarande bara på prov) haha. Lycka till med plastningen!!
                        \m/

Comment

Originally posted by LuffarN View Post
                          Låter skönt med tanke på dagens bensinpriser.. Har man som jag 5mil enkel väg till jobbet går fan halva lönen i soppa! (ja, jag tjänar dåligt men är fortfarande bara på prov) haha. Lycka till med plastningen!!
                          Ja precis ! Man har ju inte värdens besinsnålaste bil Tackar hoppas de blir bra annars äre bara göra om å göra rätt

Sponsorer :
                          Anderssons bilservice
                          0295-10850

sigpic

Comment

Soppa spons måste ju vara det bästa man kan få!

Då skulle jag lätt köpt en BMW 7serie igen, låg ständigt mellan 1.8-2L/m men jäklar så gött man åkte!

Comment

Originally posted by Slarvar View Post
                              Soppa spons måste ju vara det bästa man kan få!

Då skulle jag lätt köpt en BMW 7serie igen, låg ständigt mellan 1.8-2L/m men jäklar så gött man åkte!
                              Absolut ! Säkert rolig bil att köra/åka men inge vidare kul att tanka om den drar 2L milen =/

Sponsorer :
                              Anderssons bilservice
                              0295-10850

sigpic

Comment

Absolut ! Säkert rolig bil att köra/åka men inge vidare kul att tanka om den drar 2L milen =/
                                Tycker aldrig att det är roligt att tanka, inte ens nu när man åker på 1L/m.

Comment

Working...
                                X