Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hampus ljudbygge Volvo 240
Collapse
X
-
Re: Hampus ljudbygge Volvo 240
Vart å köpt 20 meter kabel och 20 meter kabelstrumpa nu satt nu är de bara börja dra kabel till framsystemet
Sen ville jag bara tacka alla som följer/kollar i tråden ibland, ser ju att de är endel som varit in
tack för 5000 views !
SM 3a Bassrace 129,9 2013
Sponsorer :
Anderssons bilservice
Persbylånga 120, 748 94 Örbyhus
0295-10850
sigpic
Comment
-
240 = en av de värsta skrammellådorna som finns......Originally posted by Eriksson_97 View PostInte i bagaget där är de färdigt dämpat
Tror inte ärligt talat att de behövs nå mer där då gamla volvons plåt är å pass stabil i sig själv satt tror bagaget blir bra som de är nu med den dämpning som är. Framdörrarna ska självklart dämpas, hann inte med de idag bara 
Även om det finns skidlucka så gör kryssets utformning det lite extra bökigt att få tätt mellan låda och ryggstöd...men det går med lite klurande och vilja.
Får man det inte tätt så riskerar man att låta som värsta volvoraggarn med sitt brrrrrrrrrrrrrp brrrrrrrrrrp brrrrrrrrrrrp från regskylten
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra
Comment
-
Heh jodå de vet jag omOriginally posted by Lonefox View Post240 = en av de värsta skrammellådorna som finns......
Även om det finns skidlucka så gör kryssets utformning det lite extra bökigt att få tätt mellan låda och ryggstöd...men det går med lite klurande och vilja.
Får man det inte tätt så riskerar man att låta som värsta volvoraggarn med sitt brrrrrrrrrrrrrp brrrrrrrrrrp brrrrrrrrrrrp från regskylten
faktum är att jag har lyckats fått de tätt satt de skrammlar inget om krysset eller skylten, ändå har jag inte hunnit dämpa de än
Det ska även sättas dubbelhäftande tejp bakom skylten för att vara på den säkra sidan
Sponsorer :
Anderssons bilservice
0295-10850
sigpic
Comment
-
GöttOriginally posted by Eriksson_97 View PostHeh jodå de vet jag om
faktum är att jag har lyckats fått de tätt satt de skrammlar inget om krysset eller skylten, ändå har jag inte hunnit dämpa de än
Det ska även sättas dubbelhäftande tejp bakom skylten för att vara på den säkra sidan 

Vad för tape då?
Använd list-tape eller butyltape är mitt tips......dvs tapesorter som dels inte suger åt sig fukt och dels verkligen sitter och håller tätt.......för det är INTE roligt med vattensamling där.....Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra
Comment
-
-
jag va nog lite vimsig de ska självklart vara vänster :-) tackar känns väldigt kul att höra eftersom de är mitt förstaOriginally posted by Leo86 View PostStod du framför bilen när du skrev det eller?
För mig ser det ut som vänster sidan
Eller har jag missat något?
Snyggt bygge och bra bygge för övrigt
Sponsorer :
Anderssons bilservice
0295-10850
sigpic
Comment
-
Hehe tackar så mycketOriginally posted by burning View PostKör hårt grabben!
gör så mycket de går för att få fram ett bra resultat, men som de verkar nu så borde de bli ganska bra
Sponsorer :
Anderssons bilservice
0295-10850
sigpic
Comment
-
Trevligt pyssel & goda vibbar i detta garage. Gillas!
Comment
-
Tackar så jätte mycket ! Känns kul med sånna här kommentarer !Originally posted by zrken View PostTrevligt pyssel & goda vibbar i detta garage. Gillas!
Sponsorer :
Anderssons bilservice
0295-10850
sigpic
Comment
-
-
JäklarOriginally posted by pierre View PostSå här Byggde jag kompisen dörrsidan

Hade jag haft lite mer kunskap så hade jag kunnat byggt så, men jag börjar som jag gör nu
Sponsorer :
Anderssons bilservice
0295-10850
sigpic
Comment
-
Nja vi utegick ifrån plåten som är högst upp på dörrsidan sen sätta vi en tun playvodskiva sen byggde vi ute ifrån den =9 plast grejer de roligaste är att de vara de först plastningen jag gordeOriginally posted by Eriksson_97 View PostJäklar
Hade jag haft lite mer kunskap så hade jag kunnat byggt så, men jag börjar som jag gör nu 

men de är ett par timmar slipande under de där med
TEAM BERGET
Comment

Comment