Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hampus ljudbygge Volvo 240
Collapse
X
-
Re: Hampus ljudbygge Volvo 240
I butiken... finns ej på BSF.. endast Micke och kollegan...Originally posted by Eriksson_97 View PostDom borde funka, jag ser dom oxå
Heter han jonny här på bilstereoforum, eller ska jag ringa någonstans ? Tackar
borde bli ganska bra när de är klart
kommer en till update ikväll
BilstereoPiraten
CDT Fantast
Comment
-
Ja då va de dags för dagen update igen då
Idag har jag sågat ut alla delar och skruvat ihop allt utom locket på lådan då jag ska täta, dra kablarna i lådan och montera basar och port imorgon
här kommer lite bilder. Kom gärna med tips på bygget, positiv och negativ kretik. Sen även om de är något speciellt ni vill se på bilderna så ska jag försöka fixa de! Tack för att ni läser Mvh Hampus
Jodå de börjar ta sig
Här är locket bara på lagt för att in ska se helheten i lådan
SM 3a Bassrace 129,9 2013
Sponsorer :
Anderssons bilservice
Persbylånga 120, 748 94 Örbyhus
0295-10850
sigpic
Comment
-
-
Det jag ser med baslådan är att den saknar vinklad "ram" el dyl runt framsidan som kan täta emot ryggstödet , får du inte ordentligt tätt imellan lådan och ryggstödet kommer mkt bas att försvinna ut i bagaget istället för in i kupén , jag har ju pratat med Thomas om detta!
Comment
-
Okej tackar för att du sa de ! De blir att bygga nån form av små ''väggar'' ifrån lådan till ryggstödet isånt fall och sen eventuellt täta ifall de behövs, tur att jag har matrial kvarOriginally posted by Hewi View PostDet jag ser med baslådan är att den saknar vinklad "ram" el dyl runt framsidan som kan täta emot ryggstödet , får du inte ordentligt tätt imellan lådan och ryggstödet kommer mkt bas att försvinna ut i bagaget istället för in i kupén , jag har ju pratat med Thomas om detta!
Tackar åter igen
Sponsorer :
Anderssons bilservice
0295-10850
sigpic
Comment
-
yes jag har grejer hemma att stadga upp med, vet inte riktigt om de behövs men de kan ju inte skada att slänga i nån liten regel eller vad man ska sägaOriginally posted by jimmy s View PostIn med lite stagning i lådan så blir det kanon.
Ska börja med att bygga som små väggar som Hewi sa då de vi totalt glömde bort de när vi börja bygga. Som tur är så är de bara test/inspelnings lådan jag bygger just nu
Sponsorer :
Anderssons bilservice
0295-10850
sigpic
Comment
-
Såhär byggde jag lådan jag hade i 740:in jag hade som vinterbil förut , ger dig en ungefär bild av hur man kan göra iallefall

Sedan skruvade jag fast plåtvinklar på sidorna om lådan som jag drog fast lådan emot ryggstödet med.
Comment
-
En lite dum lat fråga, har du kvar måtten ? Självklart mätar jag annars, men de skulle spara tid och pengarOriginally posted by Hewi View PostSåhär byggde jag lådan jag hade i 740:in jag hade som vinterbil förut , ger dig en ungefär bild av hur man kan göra iallefall

Sedan skruvade jag fast plåtvinklar på sidorna om lådan som jag drog fast lådan emot ryggstödet med.
Sponsorer :
Anderssons bilservice
0295-10850
sigpic
Comment
-
Nej jag har inte kvar måtten och jag tror inte det är samma mått/vinkel under 240 hatthyllan som på 740 heller.Originally posted by Eriksson_97 View PostEn lite dum lat fråga, har du kvar måtten ? Självklart mätar jag annars, men de skulle spara tid och pengar
Comment
-
Okej de kan mycket väl stämma tack iafOriginally posted by Hewi View PostNej jag har inte kvar måtten och jag tror inte det är samma mått/vinkel under 240 hatthyllan som på 740 heller.
Japp höjden är 30cm (:Originally posted by puttel View PostHar för mig höjden är bra precis 30cmSM 3a Bassrace 129,9 2013
Sponsorer :
Anderssons bilservice
0295-10850
sigpic
Comment

Comment