Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ett långsamt skyndat projekt av kuhlin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ett långsamt skyndat projekt av kuhlin

Eftersom jag gillar å läsa vad ni andra hittar på i garagen, så är det inte mer än rätt att jag visa lite av det jag gör med.

Bilen i fråga är en Peugeot 406 kombi, med 2.2l motorn.
    bilen i sig är inget nytt, likadan som robsarve tävlade med.

Setup:

HU: alpine 9853
    trius
    TEC SQ6
    VDO HPS12
    GZ GZNA 4350x
    GZ GZHA 2350

triusarna är tänkt att hamna på brädan, vid A-stolpe. dom får typ igentligen inte plats, men jag har gett mig f_n på att det ska gå. gillar verkligen dom.

SQ6 sitter dörren, på en ring i stål, ringen sitter med genomgående bult å midden bultad i denna. dörrplåt å dörrsida är dämpad med dynamat extreme.
    dom spelar mysigt, djupt å högt. detta innan jag hunnit koppla dom på steget

basarna ska sitta i varsin sluten låda utmed sidorna i skuffen.

detta är ett projekt i desperat behov av TID! det går väldigt långsamt fram.
    dock har det hänt med med baslådorna senaste veckorna än på mycket länge.

ska posta lite bilder på framstegen.

några frågor? bara å hojta till.

mvh kuhlin

Re: Ett långsamt skyndat projekt av kuhlin

börjar med baslådor...

dom är just nu hos anders redigh för plastning

Comment

har ju även dragit kablar... att hitta var i torpeden å dra ström, var ingen picknick. med tills slut så...

Comment

sen började jag å labba lite för att få plats med triusar...
        gick så där.

Comment

närmare än så här är det inte gånget när det gäller triusar.
          nästa prio efter baslådorna är klara dock.

Comment

Finns det ingen möjlighet att försänka trius i brädan? Bagaget kmr bli grymt.
            sigpic Projekt 20XX Alpine - PG - Morel

Comment

Håller med om att bagaget ser ut att bli grymt , när det gäller triusarna kan du väl göra som jag tror robsarve gjorde med små lådor/bafflar som sitter fästa i a-stolparnas nederkant? Iom att du inte skall ha några diskanter så kanske de även borde sitta on-axis?
              Ps: Bråkar med solidworks nu för att få till lite nya grejer för dig att tillverka
              "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Triusarna behöver mycket luft bakom för att funka. I så fall få Johan bygga en kanal ned till diskanthålet. Men annars ligger det en extra bräda och ett par dörrsidor förbyggda för dubbla 6,5" hemma hos Json...
                /tycker Erik.

Comment

Originally posted by svampfest View Post
                  Finns det ingen möjlighet att försänka trius i brädan? Bagaget kmr bli grymt.

känner jag mig rätt så är det ingen bra ide att ta ur brädan, då den troligen inte kommer i bilen igen på lååång tid. helst vill jag ha triusarna mot A-stolpen, å leda luft ner igenom org. diskanthål som finns precis mot rutan.
                  json fick ner nero3 i hålet för diskanterna, men då triusen är större, blir det svårt.

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
                    Triusarna behöver mycket luft bakom för att funka. I så fall få Johan bygga en kanal ned till diskanthålet. Men annars ligger det en extra bräda och ett par dörrsidor förbyggda för dubbla 6,5" hemma hos Json...
                    följer det med en uppsättning SQ6or till dom sidorna då?

Comment

Originally posted by Hewi View Post
                      Håller med om att bagaget ser ut att bli grymt , när det gäller triusarna kan du väl göra som jag tror robsarve gjorde med små lådor/bafflar som sitter fästa i a-stolparnas nederkant? Iom att du inte skall ha några diskanter så kanske de även borde sitta on-axis?
                      Ps: Bråkar med solidworks nu för att få till lite nya grejer för dig att tillverka
                      jag hoppas på att bagagen blir bra till slut, lite av målet så att säga hehe.

hur det blir i slutändan med triusarna, återstår att se.

bråka på du, jag väntar

Comment

som trådens namn antyder, så går det sällan fort här

har hänt lite ändå. baslådorna har börjat få plast på sig, ska dokumentera snart.

sen har jag fortsatt å labba lite med podar till triusarna.

Last edited by kuhlin; January 21, 2010, 10:38.

Comment

Tänkte på riktningen av Triusarna. Ska de inte riktas on axis om man ska köra utan diskanter? Eller funkar spridningen ändå via rutan? Har testat lite med bredbandselement sista månaden och tycker att diskanten försvinner bara man får dem lite "fel" riktat.
                          Octan
                          Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                          Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

OctanAudio
                          Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                          Fegens Vandrarhem

Bilstereoblog
                          Team Ljudbyggaren

Comment

inte riktigt rätt man å svara på det. i min jetta spelade dom i vinkel mot rutan, funkade bra för mig. i min 945a hade dom en liiten vinkel bakåt mot taket, inget vinklat innåt mitten. funkade även det för mig.

nu lutar dom mer bakåt/mot taket än tidigare, å liiten vinkel mot mitten. ungefär så man kan se dustcapen typ. håller alla fingrar jag kan få tag på att det blir hygglit.

ska ju dock inte tävla med sakerna, så det blir ju min högst personliga smak som avgör.

Comment

Nu är det dags för nyheter här tycker jag
                              Har en likadan bil ståendes och inspiration + "gör inte såhär" är inte fel .. !

Comment

Working...
                              X