Announcement

Collapse
No announcement yet.

MercLoud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: MercLoud

    Grattis! Trevligt att träffas och imponerad av att se hur ni "basgrabbar" har sådan kontroll över hur högt ni spelar , måste ligga mkt övning bakom!
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • Re: MercLoud

      Projektet ligger lite på is för tillfället och ska bestämma mig vad som ska hända inför nästa år

      Comment


      • Re: MercLoud

        Såja, pågår lite utveckling för tillfället av min neo 8" och en kommande neo magnet med "lite" uppdateringar

        Har svarvat upp korgen på neo 8" nu så den tillåter en slaglängd på 60mm
        Hade missat att kontrollera detta innan och därmed var den begränsad till 30mm... Men nu är det som sagt åtgärdat

        Nu väntar jag bara på att de nya rörliga delarna ska komma hem.

        Så kommer det inom kort en uppdatering på neo magnet som även den ska passa allt från 8" och uppåt

        Comment


        • Re: MercLoud

          Originally posted by Dreddan View Post
          Såja, pågår lite utveckling för tillfället av min neo 8" och en kommande neo magnet med "lite" uppdateringar

          Har svarvat upp korgen på neo 8" nu så den tillåter en slaglängd på 60mm
          Hade missat att kontrollera detta innan och därmed var den begränsad till 30mm... Men nu är det som sagt åtgärdat

          Nu väntar jag bara på att de nya rörliga delarna ska komma hem.

          Så kommer det inom kort en uppdatering på neo magnet som även den ska passa allt från 8" och uppåt
          Haha alltså detta ska bli så jädra spännande Dennis!!
          155++db@25hz
          http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

          sigpic

          Ljudbyggaren.se

          Comment


          • Re: MercLoud

            Idag kommer lite järnbitar hem

            Håller tummarna att verkligheten och teorin stämmer så man kan få ihop V3.0 NEO magnet till helgen

            Återkommer med bilder när magneten är ihopasatt om jag nu kommer så långt

            Comment


            • Re: MercLoud

              Stencoolt! Detta hade jag missat helt!

              Nu fick ju jag en massa osunda idéer!
              Och nyfiken blev man... Skickar nog ett mail ikväll med lite kommentarer...
              /tycker Erik.

              Comment


              • Re: MercLoud

                Originally posted by Robsarve View Post
                Stencoolt! Detta hade jag missat helt!

                Nu fick ju jag en massa osunda idéer!
                Och nyfiken blev man... Skickar nog ett mail ikväll med lite kommentarer...
                Osunda idéer har man mest hela tiden tycker jag

                Hör du av dig så kan man kanske svara på ett par frågor

                Comment


                • Re: MercLoud

                  Då blev man bildombud åt Dennis då.
                  Här kommer ett smakprov på version 3.0
                  Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                  www.garaget.org/Frippe_L

                  Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                  Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                  Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                  Comment


                  • Re: MercLoud

                    Läge att göra basen till ett eget projekt här på forumet?

                    Ser fet ut!

                    Comment


                    • Re: MercLoud

                      SEXY!!
                      Detta är bilstereo porr på hög nivå!!
                      Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                      --------------------------------------------------------------------------------
                      Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                      PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

                      Comment


                      • Re: MercLoud

                        WOW!!!!!!!
                        155++db@25hz
                        http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

                        sigpic

                        Ljudbyggaren.se

                        Comment


                        • Re: MercLoud

                          Long time no seen, Mercan lever näästan fortfarande förutom alla problem

                          Är iaf lite testbil åt NEO bygget fram o tillbaks för tillfället men får se hur det blir med det framöver.

                          Nu till problemet:

                          När man startar bilen sen någon vecka tillbaka så är den svårstartad.
                          Startat ofta direkt som vanligt men går upp i varv sen ner i varv o håller på att dö sen upp i varv igen och sedan börjar den pluttra och går på 3 cylindrar för att efter någon minut ha varmt upp så börjar den först gå normalt, såhär beter dig bilen efter att stått stilla flertalet timmar men desto längre tid den står stilla desto värre hittils men fortfarande väldigt besvärligt.

                          Antar det enda raka är att köra in på merca och göra en felsökning?

                          Hoppas bara det inte är luftmassemätaren för den går tydlinge loss på 15.000kr

                          Comment


                          • Re: MercLoud

                            Jävlar 15tusen

                            Min luftmassemätare rasa på min w202:a, gick på 7500:- inkl. allt att fixa på Mercedes Mölndal.

                            Som du beskriver så gick min, dock starta den alltid direkt och stod den igång utan på tomgång gick han på alla sex, men så fort jag la i växel och upp med koppling för att åka så börja det.. Ner på 3 cylindrar för att tända till på nr4&5 sen kom han igång på alla sex för att gå ner på 4 igen, gick överhuvudtaget inte att få den att varva över 2500 rpm och allt över 1500 fanns ingen kraft alls..

                            Hoppas nu att det löser sig för dig för en betydligt billigare peng .

                            Comment


                            • Re: MercLoud

                              jag fick någe liknande på chevan förut och de visade sig att de va en ventil tätning som va slut, så när man kört o bilen stått några timmar ran de ner olja i sylindern o kläga igen tändstiftet. värt att kolla iallfall

                              Comment


                              • Re: MercLoud

                                Originally posted by Juha View Post
                                Jävlar 15tusen

                                Min luftmassemätare rasa på min w202:a, gick på 7500:- inkl. allt att fixa på Mercedes Mölndal.

                                Som du beskriver så gick min, dock starta den alltid direkt och stod den igång utan på tomgång gick han på alla sex, men så fort jag la i växel och upp med koppling för att åka så börja det.. Ner på 3 cylindrar för att tända till på nr4&5 sen kom han igång på alla sex för att gå ner på 4 igen, gick överhuvudtaget inte att få den att varva över 2500 rpm och allt över 1500 fanns ingen kraft alls..

                                Hoppas nu att det löser sig för dig för en betydligt billigare peng .
                                De har varit så smarta o satt ihopa luftmassemätare med en fin databox på min bil

                                Får åka in på merca o göra en felsökning så man får svar på vad som är fel, men är det luftmassemätare så lär det mest troligt bli att MercLoud åker till den berömda skroten om ingen annan vill ha den billigt

                                Comment

                                Working...
                                X