Announcement

Collapse
No announcement yet.

MercLoud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: MercLoud

    Originally posted by Team_Sundown View Post
    jag fick någe liknande på chevan förut och de visade sig att de va en ventil tätning som va slut, så när man kört o bilen stått några timmar ran de ner olja i sylindern o kläga igen tändstiftet. värt att kolla iallfall
    True, bytte dock nyss tändstift och gjorde ingen skillnad så är mest troligt inte detta.

    Comment


    • Re: MercLoud

      kolla på mbdelar.se dom brukar ha bra priser. nu finns det lmm att köpa utan huset, bara själva givaren för 1900!

      Comment


      • Re: MercLoud

        Originally posted by twostroke View Post
        kolla på mbdelar.se dom brukar ha bra priser. nu finns det lmm att köpa utan huset, bara själva givaren för 1900!
        Jo, som det står, till vissa modeller

        Men tack iaf

        Felsökning bokad nu hos merca iaf på onsdag morgon så får vi se vad som är fel.

        Comment


        • Re: MercLoud

          Såja, va på felsökning hos Mercedes imorse och deras "grymma" felsökning kom fram till:

          "det är nog tändspolen som är trasig"

          Fick ingen felkodsanalys whatever med mig hem för de 676kr man betalade utan fick begära att de skrev in manuellt med bläckpenna på kvittot vad som "mest troligt" va fel.

          Så nu har jag iaf beställt en ny tändspole så får vi se imorgon om det är den som strulat

          Comment


          • Re: MercLoud

            Har nyss bytt till mina nya tändspole som kostade 1444kr

            Men bilen går fortfarande lika dåligt när den är nystartad

            667kr+1444kr=2111kr för en felsökning hos mercedes i ystad samt en del som bara är kastat i sjön

            Grym felsökning om man säger så...

            Ystadsbilcenter lär jag inte köra till fler ggr iaf!

            Försöker ringa och kolla med de också om vad de har att säga men deras öppetider är fram till 18:00 sen så ber de en återkomma en annan dag
            Bra det när klockan är 16:00

            Comment


            • Re: MercLoud

              Originally posted by Dreddan View Post
              Har nyss bytt till mina nya tändspole som kostade 1444kr

              Men bilen går fortfarande lika dåligt när den är nystartad

              667kr+1444kr=2111kr för en felsökning hos mercedes i ystad samt en del som bara är kastat i sjön

              Grym felsökning om man säger så...

              Ystadsbilcenter lär jag inte köra till fler ggr iaf!

              Försöker ringa och kolla med de också om vad de har att säga men deras öppetider är fram till 18:00 sen så ber de en återkomma en annan dag
              Bra det när klockan är 16:00
              Vilket skit!
              Men nåt positvit har väl hänt ändå?
              Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

              www.garaget.org/Frippe_L

              Svensk Mästare 2012 i Street Stock
              Svensk Mästare 2011 i Street 100A
              Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

              Comment


              • Re: MercLoud

                Du hittar ingen luftmassemätare på någon skrot?
                De brukar ju vara tillmötesgående med att man kan lämna tillbaka delen om det inte funkar dagen efter. ( I vissa fall )

                Comment


                • Re: MercLoud

                  Originally posted by Juha View Post
                  Du hittar ingen luftmassemätare på någon skrot?
                  De brukar ju vara tillmötesgående med att man kan lämna tillbaka delen om det inte funkar dagen efter. ( I vissa fall )
                  Problemet är ju att den går skitbra när den väl är varm 1-2min
                  Så verkar inte vara luftmassemätaren.

                  Sen så sitter luftmassemätaren ihopa med styrboxen, därav den är så dyr.
                  Så köper man en ny måste den in på mercedes och kodas mot bilen tydligen

                  Så man kommer inte undan så billigt...

                  Comment


                  • Re: MercLoud

                    Sitter ingen tomgångs motor på din bil då som kan ha gett upp.eller hål i nån slang av nått slag
                    Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                    sigpic
                    Tack till Ljudia AB

                    Comment


                    • Re: MercLoud

                      Originally posted by klåp View Post
                      Sitter ingen tomgångs motor på din bil då som kan ha gett upp.eller hål i nån slang av nått slag
                      Tomgångsmotor sitter där ingen, skulle isf vara någon kallstartgivare eller om det e nån slang som e kass från insugningsröret, ska forska lite mer en annan dag.

                      Comment


                      • Re: MercLoud

                        Autochoken som inte funkar kanske.
                        Hopp, ska man göra nu då?

                        Comment


                        • Re: MercLoud

                          Kör läckspray på slangarna å be ngn annan vrida om nyckeln så du kan kolla under huven

                          Comment


                          • Re: MercLoud

                            http://cgi.ebay.co.uk/Code-Fault-Dia...item43a3dcd12a

                            eller kjøp diagnoseverktøy
                            sigpic


                            SUPER STREET NW

                            Comment


                            • Re: MercLoud

                              Originally posted by N12turbo-norway View Post
                              Bilen var inne hos en auktoriserad Mercedes verkstad och jag pratade med de igen häromdagen och deras dator gav inga felkoder så det var tydligen därför de sa att det "mest troligt" var tändspolen.

                              Har prövat en annan sak nu och håller tummarna att det funkar, får veta det om någon dag.

                              Comment


                              • Re: MercLoud

                                Nu är MercLoud projektet smått uppstartat igen

                                Långt om länge så fick man rätt på bilen och det va LMM som va fel visade det sig då desto mer bilen gick desto sämre gick den så Stickan kollade vanliga felkoder och visade klockrent LMM då så vet inte vad Mercedes verkstaden gjorde på felsökningen

                                Men iaf, nu funkar bilen som den ska igen

                                Kommer köra lite Street 100 igen i år med en mindre högtalare för skojs skull.

                                Uppdateringar kommer efterhand!

                                Comment

                                Working...
                                X