Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lonefox
    replied
    Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Originally posted by ^MeTaNoLiC^ View Post
    jag har oxå använt jysk-fleece.. köpte mina filtar för 10.50kr/st.. gick åt 3dl polyester till 2st kickpaneler men hade förmodligen gått att snåla lite mer..

kommer bli snyggt det där bagaget men jag oroar mig lite för kylningen av stegen..
    Rätt mkt luft bakom de panelerna......men dessutom tror jag att vi inte sett allt ännu

Leave a comment:

• ^MeTaNoLiC^
    replied

jag har oxå använt jysk-fleece.. köpte mina filtar för 10.50kr/st.. gick åt 3dl polyester till 2st kickpaneler men hade förmodligen gått att snåla lite mer..

kommer bli snyggt det där bagaget men jag oroar mig lite för kylningen av stegen..
    Last edited by ^MeTaNoLiC^; March 20, 2010, 23:39.

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Man kan ju hoppas att de åtminnstonde blir ganska styva med så mkt polyester så det räcker med en omgång glasfiber på insidan. Billigare fleecefilt än Ikea då måste de ha pressat priset ordentligt! Får kika på den imorgon

Leave a comment:

• jensclaudius
    replied

Jag köpte senast fleecefilt på jysk som var betydligt tunnare och dessutom bra mycket billigare. Ser riktigt bra ut.

Leave a comment:

• Lonefox
    replied

Hewi> Låter schnyggt

Mats> Precis. Spänna det REJÄLT för att undvika häng som dus ade, och vänta på att det härdat.

klåp> Hehe....så länge det är tunnare och ngrlunda flexibelt så funkar det mesta. Men just fronttyg kräver såpass lite plast att bli dyngsur så....

Leave a comment:

• klåp
    replied

ikeas sängöverdrag vet ja en del som använder o är kalas nöjda med de

Leave a comment:

• Mats H
    replied

Originally posted by Lonefox View Post
    Klart värt att testa.
    En del gillar inte att det känns så "vekt" dels medans man plastar det och likaså när det härdat och man lägger de första glasfiberlagren.

Btw....blir det alcantara, vinyl eller ngt annat på panelerna sen?
    Håller helt med! Dessutom är det lättare att se hur det kommer att se ut med fronttyg. Gäller bara att spänna upp det ordentligt så man inte får "häng". Man bör nästan vänta tills plasten härdat på tyget innan man börjar med glasfibern.

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Det blir samma vinyl som på brädan+dörrsidorna för att följa samma linje rakt igenom.

Leave a comment:

• Lonefox
    replied

Klart värt att testa.
    En del gillar inte att det känns så "vekt" dels medans man plastar det och likaså när det härdat och man lägger de första glasfiberlagren.

Btw....blir det alcantara, vinyl eller ngt annat på panelerna sen?

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by Lonefox View Post
    För att få en tillräckligt stabil yta att plasta på så räcker fronttyg. Går inte åt lika mkt plast då, men det är mer ömtåligt......
    Värt att testa
    Originally posted by grakka View Post
    Ser fram emot att få se detta i verkligheten. Kan ju inte finnas så mycket mer att göra på denna bilen snart eller har jag fel?
    Alla stora grejor är väl i princip tillverkade nu men många små grejor kvarstår, luckorna lär kräva en hel del timmar innan de är helt klara känner jag på mig

Leave a comment:

• grakka
    replied

Ser fram emot att få se detta i verkligheten. Det finns väll inte så mycket mer att göra med din bil snart eller har jag fel?

Leave a comment:

• Lonefox
    replied

För att få en tillräckligt stabil yta att plasta på så räcker fronttyg. Går inte åt lika mkt plast då, men det är mer ömtåligt......

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Idag har det varit andningsmask på hela dagen, har plastat luckorna och rostskyddsmålat alla färdiga metall detaljer. Nästa gång jag skall plasta ngt skall jag nog leta efter ngn tunnare fleece än Ikeas fleeceplädar för de suger åt sig massor av polyester, gjorde av med över 2L bara på dessa tre.

Bra med billyft att hänga grejorna i

Leave a comment:

• Hewi
    replied

Originally posted by grakka View Post
    Hoppas att det blir som du har tänkt dig . Ser f.ö väldigt bra ut som vanligt!
    Tack! Änn så länge så blir det som tänkt
    Originally posted by Välljudsfantast View Post
    Kommer att bli kanon fint .

Själv har tyvärr fått lov att lägga mitt projekt på is ett tag.Men hoppas komma igång någon gång framöver.
    Det var tråkigt då det var mkt intressant att följa ditt bygge , men du får ta nya tag sedan när det passar
    Originally posted by Robsarve View Post
    Två tummar upp!
    Originally posted by Kofoten View Post
    It´s GOOOOOOD
    Tack!

Leave a comment:

• Kofoten
    replied

It´s GOOOOOOD

Leave a comment:

Working...