Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

    Eventuellt kanske hewi kan instruera mig i vinter lite i sin maskinpark av träverktyg.. min verktygspark i trä är vääääääldigt begränsad och inte alls det den borde vara.. Nu först ska jag bara försöka jaga rätt på det där slangpaketet som uteblev när jag var hemma i umeå
    Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

    Comment


    • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

      Originally posted by Svetsare View Post
      Eventuellt kanske hewi kan instruera mig i vinter lite i sin maskinpark av träverktyg.. min verktygspark i trä är vääääääldigt begränsad och inte alls det den borde vara.. Nu först ska jag bara försöka jaga rätt på det där slangpaketet som uteblev när jag var hemma i umeå
      Inga problem! Ingen bråska med slangpaketet heller , har ju lilla gula miggen också.
      "Sound by Hewi"

      Blue eMotion by heWi

      Comment


      • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

        Nu är bilen ställd inför vinterns projekt med att färdigställa installationen och fixa lite saker på bilen , på mån åker den in på omlack av motorhuv+hö framskärm pga backjobb från förra vintern då hela fronten lackades om , ev skall de få lacka om trösklarna också då det kommit lite rost längst fram på hö sida i "däck sprutet". Tänkte skicka A4 steget på service i samband med att bilen är borta också
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment


        • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

          Originally posted by Hewi View Post
          Nu är bilen ställd inför vinterns projekt med att färdigställa installationen och fixa lite saker på bilen , på mån åker den in på omlack av motorhuv+hö framskärm pga backjobb från förra vintern då hela fronten lackades om , ev skall de få lacka om trösklarna också då det kommit lite rost längst fram på hö sida i "däck sprutet". Tänkte skicka A4 steget på service i samband med att bilen är borta också
          Hoppas det blir bra med lacken den här gången.

          Comment


          • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

            Ja verkligen , det jobbiga är ju att jag inte kommer veta det förrän bilen kommer ut i solen igen men enl annan kontakt så blir det som på min om dom lägger på lack innan spackel+grund hunnit härda/torka dvs de gjorde ett haffs jobb sist
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment


            • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

              Originally posted by Hewi View Post
              Ja verkligen , det jobbiga är ju att jag inte kommer veta det förrän bilen kommer ut i solen igen men enl annan kontakt så blir det som på min om dom lägger på lack innan spackel+grund hunnit härda/torka dvs de gjorde ett haffs jobb sist
              Inte alls ovanligt

              Comment


              • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

                Bilen tillbaka från lack och hittills ser det bra ut , hoppas den förblir så även efter några dagar ute i solen sedan bara . Beställde 15kg dämpmassa ifrån Swedac-acoustic idag som jag tänker spruta hjulhusen med(innanför innerskärmarna då så klart) , hoppas på att få ned däcksbullret lite med det då det i princip är det enda jag stör mig lite på när man är ute och åker och inte spelar så högt. Låter nog mest ifrån bakdäcken tror jag så det får ev bli lite dämpmatta på insidan av bakre hjulhusen och i bagage samt runt/under baksäte också tror jag.
                "Sound by Hewi"

                Blue eMotion by heWi

                Comment


                • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

                  Originally posted by Hewi View Post
                  Bilen tillbaka från lack och hittills ser det bra ut , hoppas den förblir så även efter några dagar ute i solen sedan bara . Beställde 15kg dämpmassa ifrån Swedac-acoustic idag som jag tänker spruta hjulhusen med(innanför innerskärmarna då så klart) , hoppas på att få ned däcksbullret lite med det då det i princip är det enda jag stör mig lite på när man är ute och åker och inte spelar så högt. Låter nog mest ifrån bakdäcken tror jag så det får ev bli lite dämpmatta på insidan av bakre hjulhusen och i bagage samt runt/under baksäte också tror jag.
                  Hoppas lacken håller i sig.

                  Hjulhusen är ena riktiga bullerbovar.

                  Comment


                  • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

                    Jag hade PMat Gurenius för lite info om hur dämpa de hjulhusen...
                    /tycker Erik.

                    Comment


                    • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

                      Kände mig tvungen att skriva nånting efter att ha gått igenom hela tråden och blivit enormt imponerad,
                      Nog för att man är nybörjare inom billjud,
                      men det syns ju långa vägar att du har kunskaper att bygga ljud med!
                      Fruktat snygg installation, jag är detaljfreak och dina hembyggda galler/ringar bland annat är en fin touch.
                      Enkelhet är för det mesta bara bra, så även i detta fallet

                      Inspiration!
                      Last edited by Emilius; November 18, 2009, 15:16.

                      Comment


                      • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

                        Originally posted by Välljudsfantast View Post
                        Hoppas lacken håller i sig.

                        Hjulhusen är ena riktiga bullerbovar.
                        Ja man får hoppas på det!

                        Originally posted by Robsarve View Post
                        Jag hade PMat Gurenius för lite info om hur dämpa de hjulhusen...
                        Så det var han som hade gjort det på sin E39:a , kom ihåg att ngn här hade gjort detta också men inte vem , tack för tipset

                        Originally posted by Emilius View Post
                        Kände mig tvungen att skriva nånting efter att ha gått igenom hela tråden och blivit enormt imponerad,
                        Nog för att man är nybörjare inom billjud,
                        men det syns ju långa vägar att du har kunskaper att bygga ljud med!
                        Fruktat snygg installation, jag är detaljfreak och dina hembyggda galler/ringar bland annat är en fin touch.
                        Enkelhet är för det mesta bara bra, så även i detta fallet

                        Inspiration!
                        Tack! Du gör en ju nästan generad , kunskaper i just billjud är väl inte på topp kanske men de hämtar man ju här , sedan skadar det ju inte att vara lite händig och envis så brukar själva byggandet lösa sig det med.
                        "Sound by Hewi"

                        Blue eMotion by heWi

                        Comment


                        • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

                          Originally posted by Hewi View Post
                          kunskaper i just billjud är väl inte på topp
                          Verkligen inte, du har fastnat i tidskompträsket.

                          Pierre
                          SEASTREAMS GARAGE


                          ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                          Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                          Comment


                          • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

                            Originally posted by Horsyhorse View Post
                            Verkligen inte, du har fastnat i tidskompträsket.

                            Pierre
                            No comment!
                            "Sound by Hewi"

                            Blue eMotion by heWi

                            Comment


                            • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

                              Originally posted by Hewi View Post
                              Tack! Du gör en ju nästan generad , kunskaper i just billjud är väl inte på topp kanske men de hämtar man ju här , sedan skadar det ju inte att vara lite händig och envis så brukar själva byggandet lösa sig det med.


                              Mina grejer blir aldrig lika snygga fast jag vet att jag är bäst i världen,
                              så på nåt sätt lär du ju ha kunskaperna haha
                              Händig, jo de var väl rätt ord om något

                              Comment


                              • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

                                Tja! Här händer inte mkt men jag jobbar på motivationen , har iallefall ritat upp lite grejor i solidworks till basarna så de matchar framsystemet.
                                Har idag också varit och hämtat ett bulk pack Dynamat Extreme samt lite Supra Rondo 4x4.0 högtalarkabel som jag tänkt använda till basarna , på verkstan står nu också 15kg Swedac DC-P 500 redo..............ang bagaget så har jag fortfarande huvudbry om hur jag skall montera allt.........
                                "Sound by Hewi"

                                Blue eMotion by heWi

                                Comment

                                Working...
                                X