Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klasser 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Klasser 2012

    Originally posted by ChriZtoffer View Post
    Precis så som det borde vara alltså, klockrent! Var lite orolig ett tag att inte modifikationer under gallret skulle vara tillåtna.
    Dock ej tillåtet i Exp och Adv
    Men nu rörde frågam Master
    Tillade det bara ifall det gav ngn annan ett dumt hopp i onödan.
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

    Comment


    • Re: Klasser 2012

      Det stämmer ja. Bra att du sa det. Dock så är dom klasserna inte intressanta för mig iaf, inte nu när dom blivit så omgjorda för det här året. Advanced verkar ju enklare än vad Experienced var förra året, och då blir det ju inget steg framåt att byta till den klassen...
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

      More to come...

      Comment


      • Re: Klasser 2012

        Originally posted by Lonefox View Post
        Dock ej tillåtet i Exp och Adv
        Men nu rörde frågam Master
        Tillade det bara ifall det gav ngn annan ett dumt hopp i onödan.
        Men det är fortfarande Dashboard vi pratar om och inte dörrar?

        Comment


        • Re: Klasser 2012

          Originally posted by Sterra View Post
          Men det är fortfarande Dashboard vi pratar om och inte dörrar?
          Ja dörrarna verkar vara okey att modifiera mer eller mindre fritt i alla klasserna, läs sid 14 och frammåt i regelboken: http://www.emmanet.com/download/12/rulebook2012.pdf
          Last edited by Hewi; January 11, 2012, 22:24.
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • Re: Klasser 2012

            Hade varit småkul att hakat på till nån tävling tidigt i år och fått sitt bygge bedömt av de som kan. Frågan då är ju huruvida man måste ställa upp i någon klass och isåfall vilken klass mitt bygge kommer platsa in i? Kommer rookie klassen tillexempel köras?
            Fd tävlande med min Citroën C5.

            Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

            sigpic

            Samarbetspartners:
            Ljudbyggaren

            Comment


            • Re: Klasser 2012

              Det kommer i varje fall tävlas i experienced, och där är din bil mer än lagom.
              /tycker Erik.

              Comment


              • Re: Klasser 2012

                Nu blir jag ännu mer fundersam kring vilken klass jag hamnar i då det i reglerna för Advanced står följande kring A-stolpsmontage:
                It is allowed to install speakers to the A-pillars or mirror triangle and into the original places for speakers in the dashboard (if available).

                Står INTE att det enbart rör sig om diskanter.
                Jag tolkar den texten att det är OK med A-stolpsmontage så länge brädan är orörd.
                Vilket den i mitt fall kommer att vara.

                Om det blir adv eller Master för min del spelar mig eg. mindre roll, bara jag hamnar rätt enligt reglerna. DET är det viktiga
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                Comment


                • Re: Klasser 2012

                  Originally posted by Lonefox View Post
                  Nu blir jag ännu mer fundersam kring vilken klass jag hamnar i då det i reglerna för Advanced står följande kring A-stolpsmontage:
                  It is allowed to install speakers to the A-pillars or mirror triangle and into the original places for speakers in the dashboard (if available).

                  Står INTE att det enbart rör sig om diskanter.
                  Jag tolkar den texten att det är OK med A-stolpsmontage så länge brädan är orörd.
                  Vilket den i mitt fall kommer att vara.

                  Om det blir adv eller Master för min del spelar mig eg. mindre roll, bara jag hamnar rätt enligt reglerna. DET är det viktiga
                  Du skall köra i Master av olika anledningar. Främst för att du har starka kopplingar till branchen. Men också att du faktiskt varit med och arrangerat en tävling och det kan väl likställas med att vara domare.

                  Va inte så orolig för vilken klass du väljer. Med dina kontakter och hjälp kommer du att gå långt.
                  Jag ÄR Gandalf!!!

                  Comment


                  • Re: Klasser 2012

                    Om man saknar Cd och dvd spelare i bilen går det tävla alls då?

                    Då menar jag generellt i alla klasser som ESPL multimedia och Emmaracing?

                    Lite nyfiken.
                    sigpic

                    Ägare av DekorTeknik
                    Gå in och gilla!

                    Comment


                    • Re: Klasser 2012

                      Originally posted by Antonic View Post
                      Om man saknar Cd och dvd spelare i bilen går det tävla alls då?

                      Då menar jag generellt i alla klasser som ESPL multimedia och Emmaracing?

                      Lite nyfiken.

                      Inga problem då förbundet (skall) ha tillgång till tävlingsskivan digitalt i lossless.
                      Men det är viktigt att man anmäler detta till tävlingsansvarig i samband med registrering till tävlingen så att domaren är förberedd på vilken bil som skall tävla med digitala media.

                      Förbundet skall enligt regelboken erbjuda USB eller IPod.
                      Internationellt finns även iPad.

                      Men detta betyder att du behöver ha en 30-pin kontakt alternativt en läsare för USB tillgänglig i bilen.
                      Roger Edvinsson
                      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                      helst på saker av kolfiber :-)

                      Comment


                      • Re: Klasser 2012

                        Originally posted by JALLE View Post
                        Inga problem då förbundet (skall) ha tillgång till tävlingsskivan digitalt i lossless.
                        Men det är viktigt att man anmäler detta till tävlingsansvarig i samband med registrering till tävlingen så att domaren är förberedd på vilken bil som skall tävla med digitala media.

                        Förbundet skall enligt regelboken erbjuda USB eller IPod.
                        Internationellt finns även iPad.

                        Men detta betyder att du behöver ha en 30-pin kontakt alternativt en läsare för USB tillgänglig i bilen.
                        Låter ju perfekt.

                        Hu är det med multimedia?
                        sigpic

                        Ägare av DekorTeknik
                        Gå in och gilla!

                        Comment


                        • Re: Klasser 2012

                          oppps titta vem som hittat hit.. hhehe
                          det finns en chans att jag dyker upp i sommar. blir klassen oem.
                          en fråga? jag har tänkt köpe en bil till detta, denna model leveraras med 2 olika ljudsystem 1 med separata diskantgaller vid innerbackspegeln. den 2:a på brädan. måste jag leta efter en speciell eller kan man köpa till ORIGINAL EXTRA HGT PAKETET efteråt hos deras återförsäljare. modellen finns ju som original.
                          sedan en kanske dum fråga. men jag har ju inte koll numera. kan man använda vilka märken som helst?? typ om jag har en massa liggande i garaget som förr inte vara sascaklassat..
                          Tony från varmare Thailand
                          Last edited by porsklint; January 22, 2012, 10:59.

                          Comment


                          • Re: Klasser 2012

                            Sååå.... jag kommer hamna i master 4000 om jag tar mig iväg på någon tävling i sommar ?
                            Får skärpa mig och bygga klart då (och riva bilen för att förbättra dokumenteringen/kabeldragningen)
                            Last edited by K_arlstrom; January 22, 2012, 11:00.

                            Comment


                            • Re: Klasser 2012

                              Tony, du kan använda vilka prylar du vill på tävlingarna. I oem kravs att gallren och deras placering är från biltillverkaren.
                              /tycker Erik.

                              Comment


                              • Re: Klasser 2012

                                Originally posted by JALLE View Post
                                Inga problem då förbundet (skall) ha tillgång till tävlingsskivan digitalt i lossless.
                                Men det är viktigt att man anmäler detta till tävlingsansvarig i samband med registrering till tävlingen så att domaren är förberedd på vilken bil som skall tävla med digitala media.

                                Förbundet skall enligt regelboken erbjuda USB eller IPod.
                                Internationellt finns även iPad.

                                Men detta betyder att du behöver ha en 30-pin kontakt alternativt en läsare för USB tillgänglig i bilen.
                                Om ni kommer erbjuda Ipad på tävlingen måste det vara trådbundet anslutning
                                eller komma min airplay express funka?


                                Kommer jag kunna tävla i Multimedia med IPad?
                                sigpic

                                Ägare av DekorTeknik
                                Gå in och gilla!

                                Comment

                                Working...
                                X