Announcement

Collapse
No announcement yet.

Input Elmia 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Input Elmia 2012

    En annan sak som kanske är unikt för Elmia var ju att vi inte hade en dedikerad, uppmärkt plats. Våra bilar blandades med vanliga parkerade bilar, skåpbilar, släpkärror och gud vet vad. Är nog en väldigt viktig sak att försöka styra upp till nästa år.
    Fd tävlande med min Citroën C5.

    Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

    sigpic

    Samarbetspartners:
    Ljudbyggaren

    Comment


    • #17
      Re: Input Elmia 2012

      Vi tar till oss ris och ros och kommer att diskutera en rad förbättringsförslag inför kommande SBF event samt inför Elmia.

      Jag personligen tycker att nivån har blivit bättre och bättre sen 2010.
      Det borde ha funnits flyers, foldrar m.m. att dela ut i montern och finns det någon här som läser denna tråd som är duktig på grafisk design och har program för att knåpa ihop något så ta kontakt med mig, dock är det ideellt arbete som gäller.

      Utrymmet vi hade utomhus borde ha varit avspärrat för våran del samt uppmärkt bättre vilket var något jag hade förväntat mig att bilsport skulle ha ordnat, men han som hade hand om A-hallen samt våran del utomhus var helt ny och missade en del vilket kan vara förståeligt. Men vi tar med oss detta år i bagaget och försöker göra det ännu bättre tills nästa år.

      Expoze, kan du maila info@bilstereoforbundet.se med vad du kan tänka dig att hjälpa till med? För hjälp vill vi ha.


      I övrigt flöt själva tävlingarna på bra, killarna som skötte db riggen ska ha en stor elogen som trotsade vädret i 4 dagar! SQ bedömningarna blev klara i tid och väl genomförda trots att domarutbildningen utav det nya regelverket samt nya skivan pågick fram till tidig eftermiddag.

      Jag vill personligen tacka alla deltagare som även detta år skötte sig utmärkt samt tacka alla domare / funktionärer och er som hjälpt till med att få detta att fungera.



      Med Vänliga Hälsningar
      Jens Germundsjö som stod i montern (för det mesta).
      Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

      Comment


      • #18
        Re: Input Elmia 2012

        Här kommer mina som tävlandes synpunkter på Elmia:

        Originally posted by TRUCKEN View Post
        Ur egen synpunkt tyckte jag att svenska bilstereoförbundet gjorde en miss i montern.
        Bilarna som stod där var rena och dörrarna var öppna Men var var all info om bilarna?
        På min bil fanns iallefall systemskiss på bägge sidor och plakat på framrutan med namn och tävlingsklass men jag tycker det är en bra ide om
        förbundet haft en rollup eller lite större skylt som förklarat för besökarna vad respektive bil representerade sett ur ljudtävlings synpunkt(sq resp db).

        Tror man skulle tjäna mkt på att lägga mer krut på just Elmia montern till nästa år
        men med tanke på hur få som jobbade på detta till i år tycker jag de som gjorde det skall ha fullt godkänt!

        Originally posted by TRUCKEN View Post
        bilarnas ägare skall ju representera sina bilar och förbundet.
        Jag gick förbi vid ett flertal tillfälle men inte en enda gång fanns en representant i montern.
        Det hade inte skadat om en representant ifrån förbundet även funnits där på heltid och hållit igång tävlingar osv faktiskt då jag inte hann med även den biten ngt vidare men
        jag var där heltid utom vid toa besök och hämtning av mat och representerade min bil iallefall.

        Stickan var inte vid sin bil lika mkt pga att han jobbade med tävlingarna utomhus ,
        det hade faktiskt varit bättre om ngn annan hade haft hans uppgift så att han hade kunnat visa och förklara sin bil för besökare istället.

        En "säljare" med ordentligt munläder skulle vara perfekt att ha
        i montern nästa år.

        Originally posted by TRUCKEN View Post
        Inte heller såg jag någon form av information om hur svenska bilstereoförbundet arrangerar tävlingar, tävligsformat, etc..
        Tyvärr en stor miss då elmia är årets pr-event!
        Där har vi i evenemangsgruppen mycket att lära.
        Jag tycker att Deltagarna och medlemmarna skall yttra sig så vi får ett bra underlag att jobba på.
        Mvh stefan
        Den enda info som finns hänvisar till förbundets hemsida , håller med om att ngn broschyr med information inte skulle skada att ha och kunna ge ut på tävlingarna.
        Fick även förfrågan på klistermärken.
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment


        • #19
          Re: Input Elmia 2012

          Jag som "vanlig" besökare, på måndagen kan säga att i montern fanns nog folk hela tiden, och inne "poppades" det på bland showbilarna, men ute? Var det någon aktivitet ute på måndagen? Om inte, varför hängde skylten kvar om att det var tävlingar där ute då? Men jag vill inte hänga ut någon då alla andra gjort mycket mer än mig endå..

          Men visst e man sugen på ett projekt, även ett litet!

          Min grabb på 4,5 sa efter andra rundan i A-hallen: -Pappa, vi ska oxå ha en bangbang bil. Bangbang, sa jag? -Ja, dom låter ju BANG BANG BANG!!

          Alltid kul med EN supporter i familjen..

          Comment


          • #20
            Re: Input Elmia 2012

            Jo vi hade tävlingar på måndagen men vi var klara vid 12.30 med tanke på hur vädret var.
            Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
            sigpic
            Tack till Ljudia AB

            Comment


            • #21
              Re: Input Elmia 2012

              Ja vädret rår vi inte på...

              Jag kom nog då ungf. eller strax efter. En vit bil med B2 på sidorna åkte trailer ut genom grindarna, så jag antog att vi missade allt det roliga. Fast som bilmässa i helhet gillar jag måndagen då man slipper:
              Fredagen ca 17k besökare
              Lördagen ca 30k besökare
              Söndagen ca 17k besökare
              Måndagen ?? Men knappast mer än 10k, å det sväljer ju Elmia lätt..


              En helt annan grej som gäller alla dom som ställer ut sin bil, inte alla men många iaf.
              Varför lägga ner så otoligt mycket jobb på finishen när det sedan endå hägnas in, stängs av, gör allt som går för att INTE låta folk komma nära och se allt det roliga? Nu menar jag bilarna som ställer ut inne på Elmia. Ställer man ut är väl vitsen att visa upp?

              Det får mig att tänka två saker:
              1. Finishen e inte så bra som utställaren vill få alla att tro. Lite som alla bygg/matlagningsprogram på TV:n, eller Boyd/Foose bilbyggarprogram..
              2. Man vill gärna visa upp för att få skryta lite, inte visa att så här j-la duktig e jag och detta e faktisk möjligt att göra..

              ..men jag kan ha fel..

              Nu ser jag fram emot Kungsängen!

              Comment


              • #22
                Re: Input Elmia 2012

                Eller så är det just för att bilen är så fin, det har lagts ner tusentals timmar, och folk förstör, skitar ner och stjäl...
                Svensk Mästare 5 gånger...

                Comment


                • #23
                  Re: Input Elmia 2012

                  Men varför ställer man då ut härligheten? Jag förstår att man inte kan ha en folkvandring genom bilen, men samtidigt vill många (inte alla) att man röstar på deras bil, all den uppmärksammas på alla de sätt.
                  Men staket ett par meter från bilen så ingen kommer nära känns fel på ngt sätt.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Input Elmia 2012

                    Originally posted by Torsten View Post
                    Men varför ställer man då ut härligheten? Jag förstår att man inte kan ha en folkvandring genom bilen, men samtidigt vill många (inte alla) att man röstar på deras bil, all den uppmärksammas på alla de sätt.
                    Men staket ett par meter från bilen så ingen kommer nära känns fel på ngt sätt.
                    Kan säga att på MÅNGA bilar är att man inte ser allt som är så otroligt dåligt gjort.

                    Kolla på samma bilar på någon annan mässa som man får gå nära och
                    du ser så otroligt mycket som du inte alls lägger märke till på Elmia.
                    sigpic

                    Ägare av DekorTeknik
                    Gå in och gilla!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Input Elmia 2012

                      Originally posted by Morre_W View Post
                      Eller så är det just för att bilen är så fin, det har lagts ner tusentals timmar, och folk förstör, skitar ner och stjäl...
                      Nu har jag aldrig varit på Elmia då jag bor rätt långt ifrån + att jag har väl inte riktigt haft intresset förut. Men bilarna som står inhägnade, är inte bilägaren närvarande och berättar om bilen? I såna fall borde det väl inte vara något problem om denne följer med och ser till att folk sköter sig?
                      Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd

                      Comment


                      • #26
                        Re: Input Elmia 2012

                        Folk som besöker dessa messor förstår inte att bilarna ägs av privatpersoner som betalat en massa pengar och lagt ner ett jäklar jobb. Har du staket kommer endast någon ta ett steg in för att se lite närmre. Har du ett snöre i dörren kommer många att luta sig in å pilla. Har du inget, tror de att de är fritt fram att hoppa in, skruva på stereon å kanske prova den en runda.
                        Reine. BMW M3

                        www.rayder.se

                        Comment

                        Working...
                        X