Announcement

Collapse
No announcement yet.

50 mm2 strömkabel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: 50 mm2 strömkabel

    Originally posted by jokko23 View Post
    Den kabel slarvar har var hård som fan i kyla, varken mer eller mindre bara FAKTA!.....
    Japp och det är mer eller mindre ren FAKTA att det inte gäller enbart DEN kabeln.

    Dessa kablar som så många andra liknande kablar från MÅNGA andra tillverkare
    har ett plastöverdrag som blir väldigt svårjobbat i låga temperaturer.

    Vem som står och drar kabel i 2 grader undrar ju jag.. det är ganska orelevant.

    Kabeln fungerar alldeles utmärkt i normal rumstemperatur.
    Builder of the Metallica Tribute Car

    Comment


    • #47
      Re: 50 mm2 strömkabel

      Jag har dragit kablar många gånger i minusgrader, inte så kul men det har hänt
      Hopp, ska man göra nu då?

      Comment


      • #48
        Re: 50 mm2 strömkabel

        Originally posted by Softis View Post
        Jag har dragit kablar många gånger i minusgrader, inte så kul men det har hänt
        Totalvägrar jag göra ska säga.. Varmgarage eller så får det vara.
        Builder of the Metallica Tribute Car

        Comment


        • #49
          Re: 50 mm2 strömkabel

          Originally posted by Tokken View Post
          Totalvägrar jag göra ska säga.. Varmgarage eller så får det vara.
          ICA parkeringen har jag vart på, haha!
          Hopp, ska man göra nu då?

          Comment


          • #50
            Re: 50 mm2 strömkabel

            Originally posted by Tokken View Post
            Jo men det gäller ALL kabel som inte har ett rent gummihölje som till exempel
            skyllermarks kabel.

            Av alla kablar jag brukar använda fanns det bara två kablar som klarade kylan
            och förblev mjuk och smidig, Kickers blåa kabel med silikonmixen och skyllermarks.

            Känns som det ska klankas ner på en kabel bara för att den var billig, när den är
            varken bättre eller sämre än de flesta andra kablar som kostar 3-4 gånger
            så mycket, som sagt är den inte sämre än DLS blåa 50mm2 kabel som blir
            minst lika stel om du lägger den kallt, och då kostar den 150:- metern.

            Så detta med stel kabel när det är kallt är old news.. och är INTE unikt för
            just denna kabeln.
            Jaja. jag ger mig, du har störst!

            Comment


            • #51
              Re: 50 mm2 strömkabel

              Originally posted by Tokken View Post
              Japp och det är mer eller mindre ren FAKTA att det inte gäller enbart DEN kabeln.

              Dessa kablar som så många andra liknande kablar från MÅNGA andra tillverkare
              har ett plastöverdrag som blir väldigt svårjobbat i låga temperaturer.

              Vem som står och drar kabel i 2 grader undrar ju jag.. det är ganska orelevant.

              Kabeln fungerar alldeles utmärkt i normal rumstemperatur.


              Kan inte mer än hålla Me dig. E man så jävla puckad att man drar kabel när de e kallt ut så får man skylla sig själv att den e svår att böja. De gäller ju de mesta i plast/gummiväg. Försök att tejpa med eltejp när de e kallt ute å testa hur bra de fäster.


              sen att jämföra mot tex autoleads kabel som kostar typ 150_180 kr per meter e ju inte direkt relevant.

              Comment


              • #52
                Re: 50 mm2 strömkabel

                Jag själv vet ingenting om billjud men jag tycker att kabeln är extremt flexibel för hur stor den är och vad jag är van vid.
                Tror ni bara är för känsliga som är vana vid gummimaskar
                Hur det är svårt att böja den kabeln förstår jag verkligen inte mig på ...
                Lincoln Mark Viii
                Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
                Sub: 4x DD 1508
                Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

                Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

                Comment


                • #53
                  Re: 50 mm2 strömkabel

                  Originally posted by evilaudio View Post
                  Kan inte mer än hålla Me dig. E man så jävla puckad att man drar kabel när de e kallt ut så får man skylla sig själv att den e svår att böja. De gäller ju de mesta i plast/gummiväg. Försök att tejpa med eltejp när de e kallt ute å testa hur bra de fäster.


                  sen att jämföra mot tex autoleads kabel som kostar typ 150_180 kr per meter e ju inte direkt relevant.
                  haha.....ja det blir nog bra imorgon, eller nått...
                  NI vinner då, så kanske ni kan sova gott sen!
                  Alpine Audison !GENESIS DLS

                  http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

                  Comment


                  • #54
                    Re: 50 mm2 strömkabel

                    Med risk för att göra mig osams med någon....

                    Ärligt talat, blir man för att citera "så jävla puckad" som sponsrad översittare att man bara ser verkligheten framför sin egen näsa.

                    Hur många här inne har tillgång till eget varmgarage att hållas i?

                    Det enda jag skrev var att kabeljäveln var smidig som ett spett när den är kall, har jag fel??

                    Sen jämförde jag med en dyrare kabel med gummihölje och det är klart smidigare vid samma temperatur, har jag fel där?

                    Citerar mig sjäv
                    "Den har iofs ett mer gummi aktikt hölje, den billiga kabeln har ju ett tjokt "plast" hölje så den är säkert bättre när den är varmare."

                    Har inte sagt att det är en skitkabel.
                    Tagga ner, för fan!

                    Comment


                    • #55
                      Re: 50 mm2 strömkabel

                      Jag håller med Slarvar, har inte känt på denna kabel men logik är en av mina starkare sidor.
                      och som jag brukar säga: man kan inte smita från fakta.
                      alla vet vi att plast av de flesta slag blir mjukt i värme och hårt i kyla, det är väl inget att bråka om? ;P
                      \m/

                      Comment


                      • #56
                        Re: 50 mm2 strömkabel

                        Originally posted by LuffarN View Post
                        Jag håller med Slarvar, har inte känt på denna kabel men logik är en av mina starkare sidor.
                        och som jag brukar säga: man kan inte smita från fakta.
                        alla vet vi att plast av de flesta slag blir mjukt i värme och hårt i kyla, det är väl inget att bråka om? ;P
                        PRECIS! Varför ens ta upp något vi redan vet då?

                        Herr Slarvar får det att låta som om det var något unikt för just denna kabeln,
                        vilket det inte är på långa vägar.

                        Så varför detta pissande på just denna kabeln som inte har några underliga
                        egenskaper som inte någon annan kabel med liknande skyddshöljen har.
                        Builder of the Metallica Tribute Car

                        Comment


                        • #57
                          Re: 50 mm2 strömkabel

                          Originally posted by LuffarN View Post
                          Jag håller med Slarvar, har inte känt på denna kabel men logik är en av mina starkare sidor.
                          och som jag brukar säga: man kan inte smita från fakta.
                          alla vet vi att plast av de flesta slag blir mjukt i värme och hårt i kyla, det är väl inget att bråka om? ;P
                          Just detta är det jag försöker värna om.. Fakta som i och för sig inte är FEL..
                          MEN det är inte UNIKT, utan stela kablar i kallt klimat är vanligt när det gäller
                          plasthöljen, varför jag tycker det är onödigt att ens ta upp det.
                          Builder of the Metallica Tribute Car

                          Comment


                          • #58
                            Re: 50 mm2 strömkabel

                            som jag förstod det så var det bara någon som sa vad han tyckte om produkten och det är väl bara bra tycker jag. vad isoleringen hade för material kanske inte alla vet och ett omdöme är ju som sagt inget negativt.

                            skulle vi inte ta upp något på detta forum som du kanske tycker är onödigt skulle aldrig en nybörjare som kanske aldrig tagit i en sådan kabel få reda på det. jag tycker det är bra att det hålls på alla nivåer så att även de minst inbitna nybörjare också kan börja om de är intresserade. därför tycker JAG att allt är värt att tas upp.
                            = vad som är självklart för vissa, är helt enkelt raketforskning för andra.
                            \m/

                            Comment


                            • #59
                              Re: 50 mm2 strömkabel

                              Originally posted by LuffarN View Post
                              som jag förstod det så var det bara någon som sa vad han tyckte om produkten och det är väl bara bra tycker jag. vad isoleringen hade för material kanske inte alla vet och ett omdöme är ju som sagt inget negativt.

                              skulle vi inte ta upp något på detta forum som du kanske tycker är onödigt skulle aldrig en nybörjare som kanske aldrig tagit i en sådan kabel få reda på det. jag tycker det är bra att det hålls på alla nivåer så att även de minst inbitna nybörjare också kan börja om de är intresserade. därför tycker JAG att allt är värt att tas upp.
                              = vad som är självklart för vissa, är helt enkelt raketforskning för andra.
                              Men det är ju INGET NYTT fenomen!

                              Det är väldigt vanligt, men visst är det bra att man tar upp det men det gäller ju kablar överlag, och inte en specifik kabel.
                              Builder of the Metallica Tribute Car

                              Comment


                              • #60
                                Re: 50 mm2 strömkabel

                                det var ingen som skrev att detta var den enda kabeln med "plastaktigt" hölje. jag såg bara jämförelsen mellan denna kabel (med plast-hölje) och andra kablar (med gummihölje).
                                och det är ju heller inte det enda som gör en kabel hård/svårstyrd, jag tänkte dra 50mm2 EK nästa gång, tror du att det går bra?

                                det var ju ingen som skrev "denna kabeln är den enda som är såhär hård i kyla" eller liknande. men då tråden från början handlar om denna kabel så är det ju den man ska tala om också..
                                \m/

                                Comment

                                Working...
                                X