Sitter o letar febrilt efter nåt som skulle passa mig i bilen(passat variant -02).
Fick ju som sagt ett återfall inom bilstereo så det som är avprickat på listan är:
3 st Genesis DA-100
1 st Alpine 9855
1 st Genesis 12" bas
Nu fattas det ett framsystem då...
Har lyft frågan tidigare om att blanda mid resp diskant av olika märken(bara för jag var intresserad av Impact NS 130 diskant som jag haft innan och då gillade).
Allt handlade mycket om en prisfråga= så billigt som möjligt men ändå inte bli sämre än mitt gamla kit jag hade innan, Canton QS 2.160.
Jag började mitt sökande och hittade dels ett:
Focal polyglass VR 6,5 tum och diskant.
Eller:
Focal polyglass VR 6,5 tum mid och min Impact NS130 diskant som jag suktade efter.
Eller:
Faktiskt ett Canton QS 2.160 kit(känns bara lite tråkigt då jag redan haft ett sånt innan,fast jag gillar det)
Eller:
Genesis Audiophile A16.02 kit.
Alla dessa kiten landar på ca 1000-1500kr st så priset kan man inte klaga på.
Sen dök ju det där jäkla Audison Voce upp och det har jag inte kunnat släppa i huvudet fast det landar på ca 2500kr och det bara för en del av ovan nämnda kit lider av lite skavanker/ålderstecken.
Så är det nån som kan uttala sig om dom?
Kan dom matcha mina andra förslag?
Att jag gillar Voce utan att hört dom är pga diskanten som ser trevlig ut på pappret med ganska bra frekvenskurva och hyffsat låg delning.
Aktiv delning gäller men det tog ni väl som självklart...
Nå, vad säger ni???
MVH/Roger
Fick ju som sagt ett återfall inom bilstereo så det som är avprickat på listan är:
3 st Genesis DA-100
1 st Alpine 9855
1 st Genesis 12" bas
Nu fattas det ett framsystem då...
Har lyft frågan tidigare om att blanda mid resp diskant av olika märken(bara för jag var intresserad av Impact NS 130 diskant som jag haft innan och då gillade).
Allt handlade mycket om en prisfråga= så billigt som möjligt men ändå inte bli sämre än mitt gamla kit jag hade innan, Canton QS 2.160.
Jag började mitt sökande och hittade dels ett:
Focal polyglass VR 6,5 tum och diskant.
Eller:
Focal polyglass VR 6,5 tum mid och min Impact NS130 diskant som jag suktade efter.
Eller:
Faktiskt ett Canton QS 2.160 kit(känns bara lite tråkigt då jag redan haft ett sånt innan,fast jag gillar det)
Eller:
Genesis Audiophile A16.02 kit.
Alla dessa kiten landar på ca 1000-1500kr st så priset kan man inte klaga på.
Sen dök ju det där jäkla Audison Voce upp och det har jag inte kunnat släppa i huvudet fast det landar på ca 2500kr och det bara för en del av ovan nämnda kit lider av lite skavanker/ålderstecken.
Så är det nån som kan uttala sig om dom?
Kan dom matcha mina andra förslag?
Att jag gillar Voce utan att hört dom är pga diskanten som ser trevlig ut på pappret med ganska bra frekvenskurva och hyffsat låg delning.
Aktiv delning gäller men det tog ni väl som självklart...
Nå, vad säger ni???
MVH/Roger

(jag lyckades inte få till det).
Comment