Announcement

Collapse
No announcement yet.

döda :P

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: döda :P

Originally posted by albinkramer View Post
    vet vad sbs står för....

Här för den som är intresserad så är info på batteriet http://www.websitefolder.net/DigDesi...=207&iPageID=5
    Jepp.. ett bra 83Ah batteri, bra till snabba burpar, med snabba burpar menar jag ett par sekunder.

Är tanken att köra enbart burpar med bilen förresten?
    Last edited by Tokken; August 18, 2011, 13:37.
    Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Som det ser ut nu ja, best nya 3515d2
      Och valet av batteri blev för jag inte ville ha extrabatteri nu men det kommer ett lika dant batteri nästa sommar för bygger om bilen i vinter eller bygger i ny bil
      ja, jag lider av en sjukdom !

Comment

Som det ser ut nu ja, best nya 3515d2
        Och valet av batteri blev för jag inte ville ha extrabatteri nu men det kommer ett lika dant batteri nästa sommar för bygger om bilen i vinter eller bygger i ny bil
        Ok.. men då säger jag nu att ska det spelas musik med bilen med dom stegen räcker inte två batterier heller speciellt länge..
        Som jämförelse, jag hade 6 NSB 75Ah batterier till ett Z2 och två DD S2 steg..
        Då var det näst intill i underkant, hade inte skadat med 8 men hade dåligt med plats.

Men som ren burpbil så kan det säkert funka.. inga 30 sekunders svep under avstämningen för då står du snart med uppeldade 3515 också.

Comment

Okey
          Men hur ska man annars hitta vars man har peaken om man inte kör svep? Rosa brus eller?

Comment

Okey
            Men hur ska man annars hitta vars man har peaken om man inte kör svep? Rosa brus eller?
            Kör ett svep på lite lägre volym, sen burpar du en hz i taget runt det som såg ut o vara peaken på svepet. Så skulle jag gjort iaf

Glöm inte låta spolar o steg kallna mellan burparna. Och batteriet ladda lite! Annars har du snart eldat stegen istället! O det är inte nån hit

Comment

Har du tillgång till någon mätutrustning?

Comment

Termlabb umeågatbilar lånar ljudverkstans och har mätningar
                Jo att basar och steg måste få svalna av vet jag

Comment

Originally posted by zrken View Post
                  Tokken; mannen med den renaste signalen i Sverige
                  Han lirar väl bara Metallica så det är fulldist som gäller

Comment

Inget illa menat men förstår verkligen inte varför alla nybörjare köper grymt dyra grejer men alltid glöms det bort det viktigaste STRÖM. Att lira under avstämmningen med ett batteri med så mkt slutsteg bränner du alla basar i värden ;-). Förvånad inte fler steg går sönder
                    155++db@25hz
                    http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

sigpic

Ljudbyggaren.se

Comment

Jag har 2 st 180Ah batterier på ett 4-kanals
                      Strömmen tar aldrig slut och det är så det ska vara.

Vill man inte fylla bilen med batterier så ska man inte ha mer än 1000 rms heller.
                      Skulle aldrig falla mig in att snåla med det viktigaste även om jag är en riktigt jävla sniknisse
                      Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Ett batteri är det 55ah man räknar med?

Alltid undrat då jag har ett 20ah och haft 95ah.
                        Både är ett batteri men olika stora
                        sigpic

Ägare av DekorTeknik
                        Gå in och gilla!

Comment

Originally posted by Techno_Bass View Post
                          Inget illa menat men förstår verkligen inte varför alla nybörjare köper grymt dyra grejer men alltid glöms det bort det viktigaste STRÖM. Att lira under avstämmningen med ett batteri med så mkt slutsteg bränner du alla basar i värden ;-). Förvånad inte fler steg går sönder
                          Det var inte tänkt att lira så högt under svepet,
                          Och det med ström så lyssnar jag bara på stefan hultdin på ljudverkstan som tävlat mkt och vunnit väldigt många priser, han och tomas på DD sa att mitt batteri ska räcka gott och väl och är man nybörjare så lyssnar man jue självklart på sånna man vet är duktiga. och spec då dom vunnit massa priser,

Comment

Originally posted by Softis View Post
                            Jag har 2 st 180Ah batterier på ett 4-kanals
                            Strömmen tar aldrig slut och det är så det ska vara.

Vill man inte fylla bilen med batterier så ska man inte ha mer än 1000 rms heller.
                            Skulle aldrig falla mig in att snåla med det viktigaste även om jag är en riktigt jävla sniknisse
                            jag anser mig inte ha snålat in heller på batteri då jag köpte ett batteri som går lös på 6000, men tydligen har jag vell då så får vell köpa ett till lika dant då vid senare tillfälle.

Comment

Det var inte tänkt att lira så högt under svepet,
                              Och det med ström så lyssnar jag bara på stefan hultdin på ljudverkstan som tävlat mkt och vunnit väldigt många priser, han och tomas på DD sa att mitt batteri ska räcka gott och väl och är man nybörjare så lyssnar man jue självklart på sånna man vet är duktiga. och spec då dom vunnit massa priser,
                              Det är fortfarande bara ett vanligt hederligt batteri som ÄR bra MEN det är bra för väldigt snabba burpar.
                              Alltså det borde säga sig självt, ETT batteri driver INTE en hel armé med steg.
                              Så är det bara, nu kanske du förstår varför du eldar basar på löpande band.
                              Förvånad dock att stegen hållt.

Så för att förtydliga.. Ska du burpa, KORTA burpar på ett par sekunder.
                              Då funkar det säkert.. en MAX två gånger. Sen är det dags att ladda.

Ska du spela musik eller på något vis spela högre volym under längre stunder
                              så räcker varken ett eller två batteri speciellt långt.
                              Du behöver MINST 6 gärna 8 BRA batterier till dom stegen..
                              I SHIT YOU NOT!

Jag har hållt på länge nog för att med säkerhet kunna säga det.

Varför tror du jag reagerade när du skrev första inlägget?

Det är ett KLASSISKT typexempel på taskigt med ström, DÄRFÖR eldade du dina basar.

Hoppas du förstår själv att 83Ah inte räcker speciellt långt om du räknar ut vad dina steg drar tillsammans under hög belastning.
                              Du tömmer batteriet på några få sekunder under en ordentlig burp..
                              Ett längre svep gör inte saken bättre.

Summan av kardemumman:

Fler batterier, tror många håller med.
                              Last edited by Tokken; August 18, 2011, 20:08.

Comment

Originally posted by Tokken View Post
                                Det är fortfarande bara ett vanligt hederligt batteri som ÄR bra MEN det är bra för väldigt snabba burpar.
                                Alltså det borde säga sig självt, ETT batteri driver INTE en hel armé med steg.
                                Så är det bara, nu kanske du förstår varför du eldar basar på löpande band.
                                Förvånad dock att stegen hållt.

Så för att förtydliga.. Ska du burpa, KORTA burpar på ett par sekunder.
                                Då funkar det säkert.. en MAX två gånger. Sen är det dags att ladda.

Ska du spela musik eller på något vis spela högre volym under längre stunder
                                så räcker varken ett eller två batteri speciellt långt.
                                Du behöver MINST 6 gärna 8 BRA batterier till dom stegen..
                                I SHIT YOU NOT!

Jag har hållt på länge nog för att med säkerhet kunna säga det.

Varför tror du jag reagerade när du skrev första inlägget?

Det är ett KLASSISKT typexempel på taskigt med ström, DÄRFÖR eldade du dina basar.

Hoppas du förstår själv att 83Ah inte räcker speciellt långt om du räknar ut vad dina steg drar tillsammans under hög belastning.
                                Du tömmer batteriet på några få sekunder under en ordentlig burp..
                                Ett längre svep gör inte saken bättre.

Summan av kardemumman:

Fler batterier, tror många håller med.

ja nog förstår jag att jag måste ha mer ström om jag ska spela musik länge, det säger jag inget om. och säger inte att ni inte kan heller, bara att jag lyssnat på dom som fanns till hands nära, och har fått lära mig av dom som håller på runt trakten att det där 75ah eller 83ah inte är det som spelar roll vid burpning Vv utan startströmmen, som tex mitt DD batteri lämnar 1820A i 5sec, för det var av den anledningen jag köpte mitt då ett optima röd 4,2l ger ut 815A i 5 sec, och dubbla sånna blev inte samma kappacitet som dd batteriet jag köpte. Och lika så krille och stefan på ljudverkstan som jag sa som kör ett DD z2 på ett dd powercell 4000.
                                Jag lyssnade på dom och var på många mätningar här och kollade kapaciteten på det dom körde på och köpte därför ett värre för att vara på säkra sidan.

sen har jag aldrig skrivit att jag spelar musik länge heller, inte ngnstans att jag gör. jag har skrivit BURP, vid musik förstår jag till 2000% átt jag måste ha väldigt mkt mer ström än det jag har, det behöver man inte vara speciellt smart för att lista ut. bara ett dåligt ex, kör jag på startmotorn länge behövs mkt ström!

och jag har inte eldat basar på löpande band??
                                det här är mina första jag eldar upp, men ägarn till ena steget har eldat upp ngra basar.

och som nybörjare så är det ganska svårt att veta vars man ska lyssna. Av en som hållit på länge och vunnit många priser eller av en som hållit på länge och vunnit många priser. varenda en av ni som hållit på länge säger jue olika saker.
                                Det är vell bättre att sluta fråga ngn, lära sig själv, så slipper man bli dumförklarad.

Hur tar man bort en tråd???
                                det här var inget kul.

Comment

Working...
                                X