Announcement

Collapse
No announcement yet.

J***a generatorljud!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: J***a generatorljud!!

Originally posted by PhoenixG View Post
    Urk! Kan du inte vända på kabeleländet bara?

Jag brukar följa rekommendationerna från tillverkaren, de stämmer allt som oftast!

Seså! Ut med dig och vänd på sladdarna så kommer det att låta MYCKET bättre!

Psykologi min käre Watson, psykologi!

Vad i hela friden betyder "isomorfiska" ?
    Nja det är ju lite jobb att vända på dem , runt 2-3 timmar minst för att vara mer exakt så man dras ju lite inför att göra det och sedan få reda på att det var helt i onödan man gjorde det , det får nog bli ett jobb under bilens vinter vila(den jobb listan börjar bli lång)
    "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Originally posted by Hewi View Post
      Nja det är ju lite jobb att vända på dem , runt 2-3 timmar minst för att vara mer exakt så man dras ju lite inför att göra det och sedan få reda på att det var helt i onödan man gjorde det , det får nog bli ett jobb under bilens vinter vila(den jobb listan börjar bli lång)
      Hewi!

Om du hjälper mig att översätta ordet isomorfisk på ett för mig lättbegripligt sätt så ska jag hjälpa dig att vända på kabeluslingarna!

Hittade detta!

Jag citerar!

""Isomorfi" betyder att varje morfem har en betydelse. Ser man till definitionen av morfem, "minsta betydelsebärande del", så inser man att det utöver isomorfiska morfem inte finns några morfem UTAN betydelser, bara morfem med FLERA betydelser. Och de är sannolikt inte särskilt vanliga i välutvecklade språk, såvitt jag vet. Men om man har ett konstgjort språk som man försökt göra lättlärt, och därför bara kommit på ett ord för att markera förhållanden som "på, mot, framför, bakom, vid sidan, mellan" osv så blir det språket, relativt svenskan, inte isomorfiskt utan... ja, vad ska man kalla det? Duomorfiskt? Jag vet inte.

Slut citat!

Nu fattar jag absolut ingenting!

Det enda jag fattar är varför jag aldrig blev en akademiker!

Tack Almighty God för det! Då kanske man polat stadigt med ING. Öhman!

Jag är nu på väg att leta efter begreppet i en svensk ordbok!

Edit: Isomorfi = Systematisk likhet i form eller struktur ( i de väsentliga avseendena trots olikhet i material samt om förhållandet mellan kemiska, analoga föreningar som har lika kristallform).

Usch! Sånt här fikonspråk avskyr jag! Kan man inte tala klarspråk?
      Last edited by PhoenixG; September 11, 2009, 23:54. Reason: Förklaring på Isomorfi
      sigpic

What does not kill you, simply makes you.........stranger.

Comment

Så det har bla. o göra med tillverkningen i sig att göra, hur tråden har dragits ut.

Hm kanske skulle dubbelkolla mina egna kablar....är ju Jenving som har gjort dem.
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
          Så det har bla. o göra med tillverkningen i sig att göra, hur tråden har dragits ut.

Hm kanske skulle dubbelkolla mina egna kablar....är ju Jenving som har gjort dem.
          Ja även de dls kablar som Jenving gjort är riktningsbestämda(de jag sett iallefall) och som sagt alla analoga Suprakablar och rca kablarna är även kopplade olika i ändarna(semibalanserade). Vad har du för kablar i från dem?
          "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Ja även de dls kablar som Jenving gjort är riktningsbestämda(de jag sett iallefall) och som sagt alla analoga Suprakablar och rca kablarna är även kopplade olika i ändarna(semibalanserade). Vad har du för kablar i från dem?
            HQS.
            Noterade pilarna på lågnivån direkt.
            Men hade inte en tanke på högtalarkablarna....noterade det på mina nu överblivna kablar.
            Är iofs en aning lättare för mig att vända mina kablar om det skulle behövas då det bara är ca: 50cm kabel till resp element idag
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Semibalanserade, alltså när skärmen endast är fäst i en rca-kontakt kan jag köpa om riktningen har betydelse. Resten är bara rent B***S***/säljarsnack.
              sigpic

-C5 2008 -SQuse-
              -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

Comment

Originally posted by Mats H View Post
                Semibalanserade, alltså när skärmen endast är fäst i en rca-kontakt kan jag köpa om riktningen har betydelse. Resten är bara rent B***S***/säljarsnack.
                Troligen är det så men det sätter ändå griller i huvudet på en
                "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Working...
                X