Announcement

Collapse
No announcement yet.

J***a generatorljud!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: J***a generatorljud!!

Originally posted by Lonefox View Post
    LHS? Huh? Förkortning för.....vad?

Själv kör jag hårt på LBF
    Livets hårda skola!

Vad betyder LBF?
    sigpic

What does not kill you, simply makes you.........stranger.

Comment

Originally posted by PhoenixG View Post
      Livets hårda skola!

Vad betyder LBF?
      *DUH* Självklart...

Learning bu failure

Same sh*t different name kan man säga
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
        *DUH* Självklart...

Learning bu failure

Same sh*t different name kan man säga
        Nytt för mig faktiskt!
        LBD har jag dock hört talas om vilket står för Learning By Doing
        sigpic

Comment

Säger bara 2NG...
          sigpic

-C5 2008 -SQuse-
          -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

Comment

Originally posted by Mats H View Post
            Säger bara 2NG...
            sigpic

Comment

Originally posted by PhoenixG View Post
              No Guts, No Glory....
              sigpic

-C5 2008 -SQuse-

Comment

No Guts, No Glory....
                Aha, du menar så!

Ja den är tänkvärd!
                sigpic

Comment

2NG.... Trodde det betydde tvång! Inlärning med tvång funkar alltid... eller inte.

// The Fist

Comment

Originally posted by The Fist View Post
                    2NG.... Trodde det betydde tvång! Inlärning med tvång funkar alltid... eller inte.

// The Fist
                    Ha! I de där banorna funderade jag också!

Men sen kapitulerade jag!
                    sigpic

Comment

Ang felvända kablar: Kör ju Supra i min bmw och alla deras analoga kablar är ju riktningsbestämda fick jag lära mig när jag läste lite på hemsidan. Det viste jag ju inte när jag drog högtalarkablarna så efter en check nu så är bägge kablarna på vä sida felvända medans hö är rätt , jag tror ju inte att detta gör ngn ljud skillnad men det är ändå svårt att släppa när man vet att det är fel , vad säger ni kan det vara lönt (för ljudets skull) att vända på högtalarkablarna på vä sida i bilen?
                      "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Originally posted by Hewi View Post
                        Ang felvända kablar: Kör ju Supra i min bmw och alla deras analoga kablar är ju riktningsbestämda fick jag lära mig när jag läste lite på hemsidan. Det viste jag ju inte när jag drog högtalarkablarna så efter en check nu så är bägge kablarna på vä sida felvända medans hö är rätt , jag tror ju inte att detta gör ngn ljud skillnad men det är ändå svårt att släppa när man vet att det är fel , vad säger ni kan det vara lönt (för ljudets skull) att vända på högtalarkablarna på vä sida i bilen?
                        Musiken är ju växelspänning så det bör ju inte spela någon roll? Vore mer logiskt om det var till likspänning..... fast ändå inte.
                        sigpic

-C5 2008 -SQuse-

Comment

Gör om! Gör rätt!
                          sigpic

Comment

Musiken är ju växelspänning så det bör ju inte spela någon roll? Vore mer logiskt om det var till likspänning..... fast ändå inte.
                            Just den biten jag funderar över med.

I likspänning så rör sig elektronerna statiskt åt ett håll.
                            Men vid växelspänning så ändrar de ju riktning beroende på i vilken del av fasen signalen befinner sig....eller tänker jag helt galet nu?
                            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Så här skriver Jenving:
                              Har kablar rikningsverkan?
                              Snabbare åt ena hållet?
                              Kablars riktningsverkan säkerställd
                              Alla SUPRAkablar är konstruerade med hänsyn till riktningsverkan i ledarna. Enkel elektroniteori säger att det inte finns någon riktningsverkan i ledare utan förutsätter att alla ledare är absolut isomorfiska. Den förbiser även riktningsegenskaper
                              hos signal- och energiflöden. Ändå accepterar vi att ingen el-energi kan säljas utan energiflödesriktning.
                              I
                              verkligheten är alla ledare lindragna flera gånger -inte gjutna. Lindragningen utvecklar förlängda kristallstrukturer. Detta i sin tur utvecklar axiell polaritet. Glödgning och även inbränningsprocesser
                              kan reducera eller förstärka lindragningseffekten,
                              men endast till en viss del.
                              Alla ledare i SUPRAkablarna är lagda att ’peka framåt’ i riktning (vänster till höger) med märktexten på kablarna. Riktningen är säkerställd på två sätt. Först, riktningen på kopparlinan är känd från spolningen på linfabriken.
                              Detta är en pålitlig mätare eftersom en effektiv linproduktion utesluter slumpmässiga
                              omspolningar.
                              Spjutspetsteknologi
                              För det andra är riktningsverkan hos ledare nu möjlig att mäta och SUPRA Cables är först i världen att utnyttja en spektralteknik, utvecklad av ljudkonsult Ben Duncan i samarbete med Jenving Technology AB. Denna omfattar speciella
                              mätmetoder som bättre simulerar verkligheten än de traditionella med icke-komplexa signalkällor.
                              Testresultaten visar typisk höjning av harmoniskt brus med 0.5 dB då kabeln är kopplad så att signalen går motriktat mot riktningen för lindragningen. I verklig
                              applikation kan skillnaden i störbrus vara större då bruset ligger några dB under nyttosignalen.
                              "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Så här skriver Jenving:
                                Har kablar rikningsverkan?
                                Snabbare åt ena hållet?
                                Kablars riktningsverkan säkerställd
                                Alla SUPRAkablar är konstruerade med hänsyn till riktningsverkan i ledarna. Enkel elektroniteori säger att det inte finns någon riktningsverkan i ledare utan förutsätter att alla ledare är absolut isomorfiska. Den förbiser även riktningsegenskaper
                                hos signal- och energiflöden. Ändå accepterar vi att ingen el-energi kan säljas utan energiflödesriktning.
                                I
                                verkligheten är alla ledare lindragna flera gånger -inte gjutna. Lindragningen utvecklar förlängda kristallstrukturer. Detta i sin tur utvecklar axiell polaritet. Glödgning och även inbränningsprocesser
                                kan reducera eller förstärka lindragningseffekten,
                                men endast till en viss del.
                                Alla ledare i SUPRAkablarna är lagda att ’peka framåt’ i riktning (vänster till höger) med märktexten på kablarna. Riktningen är säkerställd på två sätt. Först, riktningen på kopparlinan är känd från spolningen på linfabriken.
                                Detta är en pålitlig mätare eftersom en effektiv linproduktion utesluter slumpmässiga
                                omspolningar.
                                Spjutspetsteknologi
                                För det andra är riktningsverkan hos ledare nu möjlig att mäta och SUPRA Cables är först i världen att utnyttja en spektralteknik, utvecklad av ljudkonsult Ben Duncan i samarbete med Jenving Technology AB. Denna omfattar speciella
                                mätmetoder som bättre simulerar verkligheten än de traditionella med icke-komplexa signalkällor.
                                Testresultaten visar typisk höjning av harmoniskt brus med 0.5 dB då kabeln är kopplad så att signalen går motriktat mot riktningen för lindragningen. I verklig
                                applikation kan skillnaden i störbrus vara större då bruset ligger några dB under nyttosignalen.
                                Urk! Kan du inte vända på kabeleländet bara?

Jag brukar följa rekommendationerna från tillverkaren, de stämmer allt som oftast!

Seså! Ut med dig och vänd på sladdarna så kommer det att låta MYCKET bättre!

Psykologi min käre Watson, psykologi!

Vad i hela friden betyder "isomorfiska" ?
                                sigpic

Comment

Working...
                                X