Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jobba med billjud

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Jobba med billjud

Originally posted by Nonne View Post
    JAG SKA BYGGA BILEN MED STORT B PÅ MIN FRITID SOM JAG FÅR TILLBAKA
    Av just den anledningen har jag valt att inte ge mig in i bilstereobranschen (montering / försäljning). Jag vet hur många som jobbar med bilstereo tycker om att skruva på sina egna bilar när dagen på jobbet är slut....

Stor kred till er alla som orkar hålla liv i bilstereointresset och butikerna, det hade jag garanterat inte gjort.
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Jag hade en praktik i en månad på en bilstereo butik för några år sen,var inte så värst kul av olika anledningar..
      Dels var man praktikant,& fick således skitjobben,som vanligt,så det får man räkna med som ny
      Plus att intresset dog totalt..funkade inte för mig att montera på dagen & ens försöka på fritiden,det blev för mycket av det goda helt enkelt..
      Min projekttråd om olika bilar.
      http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=33360
      Äkta bio ljud
      http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=34913
      Min blogg,om bilar,bilstereo & annat kul
      http://mr-nonplus.blogspot.se/

Comment

Sträcker upp handen!
        Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
        --------------------------------------------------------------------------------
        Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
        PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

Originally posted by Nonne View Post
          Som det ser ut nu så kommer jag att expandera inom en snar framtid vet du
          Tänk bara på att inte expandera för mycket i färdriktningen.
          Socialstyrelsen har klara gränsvärden för vad som är ett hälsosamt BMI

Jag måste säga att jag är impad över er som orkar fortsätta att driva eget.
          Yrkesrollerna är så många som ni tar på er att jag skulle kunna skriva tills Lucifer kallar hem mig.
          Det jag beundrar mest är att ni orkar hantera alla puckon utan att begå harakiri. Det är f@n värst att försöka vara alla till lags.
          För att inte tala om att behöva agera indrivare för att få pengarna av slöddret.

I majoritet är tack och lov de goda människorna.
          Tyvärr så utmärker sig de individerna som är en sorglig ursäkt för mänskligheten mest.

Till Softis vill jag säga följande:

Vill du verkligen, verkligen, VERKLIGEN tillräckligt mycket så kommer du att hitta ett sätt att få jobba med bilstereo.

Din framtid är helt i dina egna händer!

Nunnan, Trollisen och övriga ger dig dock den sanna bilden av den verklighet som de lever i.

Är arbete och hobby ett och samma så är risken överhängande att allt blir ett monster som slukar din arbetsglädje och kanske till och med din glädje över att leva.
          Tro mig, I've been there, done that and I will never f*****g do it again!

Men vem vet, det kanske funkar för dig?

Ta reda på det om du vågar!
          sigpic

What does not kill you, simply makes you.........stranger.

Comment

Jag hade praktik på bjarud ett tag. Kollde bsf och gorg innan jobbet, snackade billjud på arbetstid, sen hem och pilla med sitt eget ljud och kolla forum igen.....I loved it!
            Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Originally posted by Softis View Post
              Jag hade praktik på bjarud ett tag. Kollde bsf och gorg innan jobbet, snackade billjud på arbetstid, sen hem och pilla med sitt eget ljud och kolla forum igen.....I loved it!
              Jag betvivlar inte att du har ett starkt intresse. Just nu i alla fall.
              Ponera att du får jobba heltid med ditt intresse. Har du samma driv om ett år, två år, fem år, tio år? Kanske du har det? Eller kanske inte?

Hur som helst, lyssna inte allt för mycket på gamla bittra dinosaurier som mig.
              Du verkar ju övertygad om vad som är det rätta för dig.

Skriv ner dina mål och drömmar.
              Se sen till att jobba för att förverkliga allt.

Jag önskar dig lycka till
              Det skulle vara häftigt om du fixade det
              sigpic

What does not kill you, simply makes you.........stranger.

Comment

Absolut är jag övertygad. Och om det skulle skita sig om 10 år, då har man iaf haft det bra i 10 år och det är ju aldrig helt fel.

Ska göra vad jag kan för att få som jag vill.
                Det är inte lätt när det är svårt, men ingenting är omöjligt!
                Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Jag har själv tänkt tanken på att jobba med bilstereo och många gånger tyckt att det vore det roligaste i hela världen, men sen så tänker jag efter och inser att nej, det är en av mina fritidshobbys och ska så förbli! Vist kan det vara kul att jobba med men jag tror (som många andra redan sagt) att man då tappar motivation att hålla på med det på fritiden, och det vill jag verkligen inte. Då anser jag det vara bättre att ha något annat som jobb, gärna nåt som man tycker är kul men kanske inte just det som man har som fritidsintresse. Just nu fallerar jag dock totalt på den punkten...
                  Mitt projekt: Volvo V60
                  BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Enda jag kan tänka mig själv PERSONLIGEN att jobba inom billjud är att ställa upp som extrapersonal hos vissa personer OM DET VERKLIGEN SKULLE BEHÖVAS DÅ OCH DÅ!
                    Och då ENDAST för att dessa personer behöver hjälpen då.
                    Helt enkelt för att jag respekterar dem så mkt som jag gör
                    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by PhoenixG View Post
                      Tänk bara på att inte expandera för mycket i färdriktningen.
                      Socialstyrelsen har klara gränsvärden för vad som är ett hälsosamt BMI
                      Synd att bilstereo och BMI inte är samma sak.
                      Expansionen på BMI sköter sig självt
                      Skulle jag sköta expansionen av företaget på samma sätt skulle jag varit den enda vita biaffran i hela världen!
                      sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Detta är inte bilstereo men jag polerade lite bilar då och då tyckte det var skitskoj.
                        Sedan kom våren och jag gjorde betydligt mera bilar och intresset dog helt.

Nu tycker jag det inte är roligt att polera alls istället

Blir det för mycket av det goda så blir det inte lika roligt i slutändan.
                        sigpic

Ägare av DekorTeknik
                        Gå in och gilla!

Comment

Som många har skrivit innan, det är en sak att pilla med sin hobby när man själv vill det och bygga för att man måste.

Det går till en gräns när det inte är kul längre utan bara är ett måste, 2009 när jag stressade ihop Expressen inför Danmarkstävlingen är en sån period då jag mer eller mindre ville spy på allt som hade med bilstereo att göra.

Det finns flera exempel på detta, fråga t.ex Berntsson om han hela tiden har älskat att bygga på R4:an. Min gissning är att han stundtals har velat placera den i samma sjö som min gamla Fiesta ligger i

Comment

den roligaste och mest avslappnande hobby jag vet e ljud men när man läst detta vetifan om man vill fullfölja sin dröm om att starta en egen firma som riktar sig in på ljud o bil el samt lite motorer börjar försvinna helt o hållet vet ej om jag vill starta denna firma som grejar med mest ljud en fråga e det värt det ??

Comment

Working...
                            X