Announcement

Collapse
No announcement yet.

identifiering slutsteg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• identifiering slutsteg

hej jag har köpt ett slutsteg och hittar ingen info om detta steg. det står mds 5004 audio system. jag skulle vilja veta mera om steget jag har mailat mds 2 gånger men får inget svar från dom. så jag tänkte att nån vet kanske lite mer om det.jag har funderingar hur jag bryggar steget och vad menas med high outpot på ena sidan och low outpot.kanske nån som har nån länk eller så om steget vore kul.bifogar lite bilder påt!

Re: identifiering slutsteg

Eftersom det är 4-kanaligt så skulle jag tro att output low är utgångarna med frekvenser under inställda delningsfrekvensen och output higt är för de frekvenserna över delningsfrekvensen. Delningsfiltret verkar inte vara urkopplingsbart heller vad jag kan se så troligen är det heller ingen vits att brygga det om det ens går.
    "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Det är ett Audio System steg som MDS satt sitt namn på.

Sök efter Audio system 5004 och se om du hittar något.

Comment

Vad jag kan se så är det ett Audio system steg, Kolla med Nonne här på forumet han kan säkert hjälpa dig

//Roffe
        :

Comment

har googla på audio system men hittar inget.jag såg att det är tillverkat i italien. det är det enda jag hittar.det vore kul om det är ett bra steg..

Comment

Det var ett gammat STEG!
            För det är säkert dom som tillverkat det iom det står......made in Italy
            Jag hör mig för i Tyskland så svarar jag på ditt PM!
            sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nonne View Post
              Det var ett gammat STEG!
              För det är säkert dom som tillverkat det iom det står......made in Italy
              Jag hör mig för i Tyskland så svarar jag på ditt PM!
              nu är de du som inte har kontroll på orden de va ett GAMMAT steg

Comment

Pm Skickat!
                sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Originally posted by soundigital View Post
                  nu är de du som inte har kontroll på orden de va ett GAMMAT steg
                  Men jag skrev inte NYT iallafall
                  sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

jag öppnade steget och jag tog ett par bilder inne i steget ifall nån är intresserad...

Comment

Hej,

Monterade några sådana i slutet av 90 talet, var väl på 4 ggr (någorlunda ätliga )35 -40 watt, och med ett lite dumt delningslilter som påverkade 2 kanaler i highpass och 2 kanaler i lowpass. Det ÄR bryggbart, och lät väl hyggligt för de pengar de kostade då. Men som sagt är det mycket begränsat i hur det kan ställas in. Men som enkelt framsystem steg med sub liten bas utan högre DB ambitioner så är det ok om det var billigt. Kan tänka mig att ett framsystem och en litenfrontsub skulle kunna drivas fint.

Bästa monteringen jag kommer ihåg var i en Mini (den gamla typen) med en open air coustic 12a istället för baksäte och två Mb Quart 5 tumskit i instrument panelen drivna av det steget.

Och det lät faktiskt skoj med mycket begränsade medel.

Mvh

Fluff
                      sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
                      Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

God bless the Amp Doctor !

Comment

Originally posted by akevolvo740 View Post
                        hej jag har köpt ett slutsteg och hittar ingen info om detta steg. det står mds 5004 audio system. jag skulle vilja veta mera om steget jag har mailat mds 2 gånger men får inget svar från dom. så jag tänkte att nån vet kanske lite mer om det.jag har funderingar hur jag bryggar steget och vad menas med high outpot på ena sidan och low outpot.kanske nån som har nån länk eller så om steget vore kul.bifogar lite bilder påt!
                        http://amp-performance.de/1051-Audio...-ADS-5004.html

Comment

Hehe, man hoppas ju nästan att han inte väntat nästan 4 år på dessa svar... :P
                          Svensk Mästare 5 gånger...

Comment

Hehehe, är lite förvirrad angående årtal såhär i nyårstider : )
                            sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
                            Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

God bless the Amp Doctor !

Comment

Working...
                            X