Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konan står rakt ut!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Konan står rakt ut!

Men om det var så att spolen gått ovanför magnetgapet och antingen ställt sig på pole piece eller på topplaten så skulle den inte gå tillbaka när steget stängdes av.

Comment

antingen ser jag i syne, eller så har du kopplat remoten via lyset??? varför och åter varför kopplar man remoten till lyset?? finns ju en remote utgång på stereon av en anledning, är man rädd att överbelasta den av nån anledning så hänger man dit ett relä som remoten styr, så kan de inte bli så fel om nå skulle hända, att dra igång ett steg (speciellt ett stort/kraftfullt) utan att ha signal in i steget är inge ja skulle göra, är steget gainat högt så kan de dra åt sig alla tänkbara signaler om inte signalkällan är igång, nu är de inte sagt att det är anledningen till detta fel, men med såpass dyra grejor som du endå åker runt med så undrar jag varför du gör "nybörjar" installationer som detta verkar vara?? itne för att kritisera dig eller dina kopplingar, men som det diskuterats förr, gör om gör rätt. de blir bara dyrt att kladda.

ang att spolen skulle ställt sig uppe på magneten, ja fysiskt möjligt med långslagiga basar med för dålig spider som inte kontrollerar spolen, men det händer inte av sig själv, så det lär omöjligen vara problemet i detta fall.

frost på steget, visst att de förekommer fuktig luft i bilar, men de bör inte vara ett större problem, såvida de inte fullkommpligen runnit in vatten i steget, och då kvittar de nog om du "tinar upp" steget lr inte.

Mitt råd, lägg en liten del av pengarna du lägger på dyra grejor, på att låta nån som kan saken koppla och installera allt åt dig, om nu basen kostar ett par tusen att kona om, så hade du ju varit en bra bit på väg om du lämnat in bilen till någon för en genomgång, för en erfaren installatör tar de inte så vansinnigt lång tid att gå igenom allt. om de inte är en väldigt tungskruvad inredning. hursomhelst, lycka till med grejorna
      De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

Japp, har remoten i lyset. Det har jag haft i alla år och det går så bra så. Den vill ju bara 12v så kvittar vart det kommer ifrån. Vill kunna stänga av steget och orkade inte koppla in en knapp.

Vidare så åker konan tillbaka när jag stängde av remoten.

Konutslagen kom helt random och small till. Lite som i vissa bilar när steget startar fast mycket högre. Stängde som sagt av steget, åkte en sväng, testade igen och då smällde det inte bara till utan den stod kvar. Men åter igen så åkte den tillbaka när jag stängde av steget.

Jag vet, gör om gör rätt... Men en felkoppling av tex remoten kan inte göra sådana här saker.

Steget är gainat till hiskliga 0% så där borde inte heller felet ligga.

Kan det tänkas att det blivit kortis i lågnivån? Testade aldrig efter jag kopplade ur den.
        Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Originally posted by Extra Kim View Post
          Men om det var så att spolen gått ovanför magnetgapet och antingen ställt sig på pole piece eller på topplaten så skulle den inte gå tillbaka när steget stängdes av.
          Kan det visst göra även hur skumt det låter beoroende på hur mycket "off" den är

Comment

Men låter onekligen som den får likström.

Comment

Originally posted by Dreddan View Post
              Men låter onekligen som den får likström.
              Och då är det steget som är kass till all säkerhet?

Är det samma saker i stegen som går sönder varenda gång? Isf, hur mycket pengar kan det röra sig om att laga steget, 1000-lappar, 10.000 lappar?

Comment

Originally posted by Nonne View Post
                Ja det finns det, de flesta tävlingsbilar har problem med bla fasfel!
                Fast det har ni väl aldrig stött på där uppe i urskogen
                J:son åker inte så långt upp väl?

Softis: är steget paj så går det o laga, mitt gamla SD steg lagades efter jag haft hjärnsläpp med basinkoppling och funkade perfekt efter det, summan det kostar beror ju på vad som e paj och hur lång tid det tar att hitta felet/laga det.
                Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Låter precis som mitt PG steg gjorde, bara startade bilen och slog på stereon och sedan var det kört. Hade dock kört och lyssnat på det i 15 minuter före och det var inte kallt eller speciellt varmt. Steget visade sig skicka ut 120V på högtalarutgången när ja sen mätte

Comment

Originally posted by Softis View Post
                    Och då är det steget som är kass till all säkerhet?

Är det samma saker i stegen som går sönder varenda gång? Isf, hur mycket pengar kan det röra sig om att laga steget, 1000-lappar, 10.000 lappar?
                    Ingen aning om vad som är kass då jag inte råkat ut för detta tidigare.

Comment

Öppna upp steget och ta kort på det som har brunnit.
                      BMW E38 740
                      BMW M5 -01
                      bilradiohuset.se
                      SM-guld 2012

Comment

hoppas inte mitt sd8000 beter sig konstigt när jag väl ska testa det. Man kommer vara övernoga med all kabeldragning osv så inget får fela :P bättre att göra det helt rätt en gång billigare i slutändan med
                        http://www.garaget.org/_Sandell_

Comment

Originally posted by Sandell View Post
                          hoppas inte mitt sd8000 beter sig konstigt när jag väl ska testa det. Man kommer vara övernoga med all kabeldragning osv så inget får fela :P bättre att göra det helt rätt en gång billigare i slutändan med
                          Det har inte med någon kabel att göra. Måste vara fukt, kan inte tänka mig något annat.

Ska plocka upp steget sen och öppna det, kan lägga upp lite bilder.

Comment

Originally posted by Softis View Post
                            Det har inte med någon kabel att göra. Måste vara fukt, kan inte tänka mig något annat.

Ska plocka upp steget sen och öppna det, kan lägga upp lite bilder.
                            Nej nej det förstod jag, nämnde bara vad jag skulle göra
                            http://www.garaget.org/_Sandell_

Comment

En sak är jag ruskigt imponerad av.
                              Det är ditt tålamod Softis!
                              Jag hade gett upp för länge sedan, slängt grejorna och börjat om från början!
                              Du har spenderat hur mycket tid som helst med att felsöka OCH vara här på forumet och försöka få hjälp!
                              Om avataren stämmer kan jag förstå din frilla

Applåder!!!
                              sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                              Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Haha tack ska du ha Nonne Skam den som ger sig. Klart man ska laga grejerna och fortsätta. Det är ju kul när det funkar!

Kanske har tagit mig vatten över huvudet med att skaffa så pass dyra och effektkrävande saker fast jag är så pass novis som jag är.
                                Men nu har jag sakerna och då ska det fan funka

Här kommer bilder på insidan av steget. Ser att det är bränt på ett ställe och jag ber om ursäkt för dom stora bilderna, vet inte hur man skalar ner dom.

http://imageshack.dk/imagesfree/9xz22291.jpg

http://imageshack.dk/imagesfree/M0U22436.jpg

http://imageshack.dk/imagesfree/Jzb22506.jpg

Comment

Working...
                                X