Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konan står rakt ut!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Konan står rakt ut!

Drog igång stereon förut och konan ställer sig rakt ut utan att gå in igen, fick stänga av steget för att den skulle göra det.

Tyvärr han jag inte i tid så basen pajade (jävla skit)

Är det frosten som har gjort detta eller vad kan det vara?
    Var lite frost utanpå steget, vet inte hur det ser ut på insidan. Ska ta in det tänkte jag och tina upp det och kolla om man ser något.

Är steget trasigt eller kan det va bara för att det kanske var frost någonstans?

Hoppas inte både bas och steg är trasigt nu för då tar jag livet av mig
    Hopp, ska man göra nu då?

Re: Konan står rakt ut!

hade några skitsteg förut som va väldigt poppis bland folk, skulle lämna 3kw i 2ohm , ja hursom helst, de packade ihop och precis de du beskriver hände, de va en hel del som hade brunnit i dom, MEN det funkade när ja stängde av bilen, och nästa gång va det så, detta va sommartid, men tror inte de har med årstid /kyla att göra, de du kan göra är att ta en multimeter , ställ den på likspänning upp till 200volt och koppla på högt utgångarna på steget, å starta det å se om du får stora utslag, då är de nå redigt knas i ditt steg. så slipper du elda fler basar för att ta reda på det.

Comment

Skit steg borde det väl inte för för 20k? Jävlar om steget är trasig.... Kommer kosta 2 lök att laga basen, men steget?

Det lär va bra mycket dyrare

Comment

bara för att de e dyrt behöver de ju inte vara bra, nu säger ja inte på nå vis att det är ett dåligt steg, drog bara paralellen med de steg ja körde med förut som betedde sig på samma vis, och de va skitsteg *iallafall enligt min mening* vart säljs dessa steg då??

Comment

Originally posted by M-icke View Post
          bara för att de e dyrt behöver de ju inte vara bra, nu säger ja inte på nå vis att det är ett dåligt steg, drog bara paralellen med de steg ja körde med förut som betedde sig på samma vis, och de va skitsteg *iallafall enligt min mening* vart säljs dessa steg då??
          Ingenstans i Sverige vad jag vet. Är väl typ Brazilien och USA kanske... Får se vad Dreddan säger om saken... Men självklart ska jag torka steget och testa det innan jag kan säga att det är trasig. Bara testa på en liten koaxial eller något annat skit

Comment

Du får riva din bil, den vinner nog SM i problem
            sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nonne View Post
              Du får riva din bil, den vinner nog SM i problem
              finns de tävlingar för problem bilar???
              De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

DC på utgången. Det är inte nåt vidare nej.....

Riktigt seriösa steg har skyddskrets mot sånt.

Lite svårt att säga vad som är skadat (i steget alltså)

Men, du lär få skicka in det oavsett.

/Jonas
                SM-guld 2007 och 2008.
                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Men HU var inte ens igång när konan poppade upp.

Startade bilen, gick ur o skrapade rutorna... När jag var klar och satte mig i bilen så hörde jag att det small till i basen, vände mig och och den stod i xmax

Stängde av lyset (remoten sitter där) sen avr det inga problem. Åkte en sväng och tänkte att nu kanske det har tinat upp (I wish) startade först HU så musiken kom igång. Sen lyset så steget startade, PANG! och det var likadant. Sen började det lukta gam och nu kärvar konan...

Varken steg eller kablar var varma vilket jag tycker är konstigt..

Nonne. Jag skulle nog vinna i SM i ljudproblem. Har haft otur med precis allt den senaste månaden, trodde att det var slut på skit, men det var det tydligen inte.

Comment

Många problem och otur verka inte vara hela sanningen.

"Men HU var inte ens igång när konan poppade upp."

Men vad har det för någon betydelse?? Du skriver själv att du styr remoten men lyset???

Bara att lämna iväg steget provar du mer själv så kanske du gör mer skada än nytta.

Comment

Originally posted by Softis View Post
                      Nonne. Jag skulle nog vinna i SM i ljudproblem. Har haft otur med precis allt den senaste månaden, trodde att det var slut på skit, men det var det tydligen inte.
                      Har det väl börjat så känns det som om det aldrig vill ta slut!

Men som vi brukar säga........ I MORGON E EN ANNAN DAG
                      sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Originally posted by MrMix View Post
                        finns de tävlingar för problem bilar???
                        Ja det finns det, de flesta tävlingsbilar har problem med bla fasfel!
                        Fast det har ni väl aldrig stött på där uppe i urskogen
                        sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Originally posted by jimmy s View Post
                          Många problem och otur verka inte vara hela sanningen.

"Men HU var inte ens igång när konan poppade upp."

Men vad har det för någon betydelse?? Du skriver själv att du styr remoten men lyset???

Bara att lämna iväg steget provar du mer själv så kanske du gör mer skada än nytta.
                          Mitt fel, läste fel. Jonash skrev DC på utgången, tänkte på lågnivån då.

Kan väl inte göra så mycket om jag bara testar på en gammal skithögtalare?

Är steget trasigt så är det, blir väl inte mer trasigt för jag testar.... Eller?

Comment

99% av ggr när konan "fastnar" ute så är det pga av att spolen går ovanför magnetgapet och antingen ställer sig på pole piece eller på topplaten, detta vet jag flera som råkat ut för så tror betydligt mer på det än att slutsteget skulle lämna likström ut så att konen står ut.

Men att ha frost på ett slutsteg kan man lika gärna doppa det i vatten och vänta på kortslutning

Comment

Originally posted by Dreddan View Post
                              99% av ggr när konan "fastnar" ute så är det pga av att spolen går ovanför magnetgapet och antingen ställer sig på pole piece eller på topplaten, detta vet jag flera som råkat ut för så tror betydligt mer på det än att slutsteget skulle lämna likström ut så att konen står ut.

Men att ha frost på ett slutsteg kan man lika gärna doppa det i vatten och vänta på kortslutning
                              Ja det kan förvisso också vara felet, men då var det en jäkla konstig beskrivning utav hur det gick till...
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Working...
                              X