Announcement

Collapse
No announcement yet.

Störningsfilter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Störningsfilter

Originally posted by Optima View Post
    Tror? Vi vet.

Det finns ju även tillfällen när folk har fått täcka över batteriet med ett metallhölje för att få bort störningar.
    Haha knasboll!

Nu har jag iaf beställt det där störningsfiltret från BB, hoppas det hjälper annars får jag krupp
    Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Kan du inte montera steget på ryggstödet??
      Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
      --------------------------------------------------------------------------------
      Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
      PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

Originally posted by Softis View Post
        Haha knasboll!

Nu har jag iaf beställt det där störningsfiltret från BB, hoppas det hjälper annars får jag krupp
        Hade det inte vatt bättre o först köpa lite mer strömkabel så du kunde flytta steget?
        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by xciso View Post
          Kan du inte montera steget på ryggstödet??
          Vill inte ha stegetpå ryggstödet, fäller sätet när jag tävlar och när jag justerar monoblocket, har hänt förut att pluskabeln åkt ur steget när man fällt sätet för många gånger, vill inte riskera det igen

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
            Hade det inte vatt bättre o först köpa lite mer strömkabel så du kunde flytta steget?
            Kändes smidigare bara, plus att det var så billigt... Sen om det inte slutar iaf så har jag inte så mycket annat att välja på

Comment

Vill inte ha stegetpå ryggstödet, fäller sätet när jag tävlar och när jag justerar monoblocket, har hänt förut att pluskabeln åkt ur steget när man fällt sätet för många gånger, vill inte riskera det igen
              Spänn det ordentligt då

Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

VEM FAAAN VAR WIECHERT?

Comment

Originally posted by Stickan View Post
                Spänn det ordentligt då
                Gjorde det, nästan lite för mycket. Var rädd för att terminalen skulle lossna från kretskortet, hela skitren vred sig... Men ändå lossnade det

Comment

Tänk ryggstöd spegelvänt.. höhö det där blev snurrigt! Men vad jag menar är, sätt det på baslådan mot ryggstödet, eller varför inte uppe mellan porten och basen? Där har du ju gott om utrymme och du behöver inte förlänga kablarna

Comment

Originally posted by ToXtreme View Post
                    Tänk ryggstöd spegelvänt.. höhö det där blev snurrigt! Men vad jag menar är, sätt det på baslådan mot ryggstödet, eller varför inte uppe mellan porten och basen? Där har du ju gott om utrymme och du behöver inte förlänga kablarna
                    Där du menar sitter redan ett monoblock som tar upp hela den sidan

Vet inte om det blir så snyggt med steget uppe på lådan, men tanken har slagit mig.

Får se om filtret hjälper, får det i början på veckan hoppas jag.
                    Annars blir det att flytta steg.

Någon som vet om det är 100% säkert att filtret hjälper?

Comment

Där du menar sitter redan ett monoblock som tar upp hela den sidan

Vet inte om det blir så snyggt med steget uppe på lådan, men tanken har slagit mig.

Får se om filtret hjälper, får det i början på veckan hoppas jag.
                      Annars blir det att flytta steg.

Någon som vet om det är 100% säkert att filtret hjälper?
                      Om missljudet upphör om inte RCA-kabeln är ansluten så är svaret ja. Fysiken kan man lita på.
                      Bara störningsfiltret är av hyffsad kvalité.
                      sigpic

Comment

Jag har nog sagt det tidigare, och jag säger det igen!

Om man har en sten i skon tar man inte på en strumpa till för att inte känna den, man tar BORT stenen

Och nä, jag har inte vaknat på fel sida

Med all den tid här e lagd på att läsa och skriva kunde du Softis ändrat i bygget och mest troligt blivit av med störningen!
                        Om inte någon produkt är trasig vill säga, men med tanke på att kablarna ploppar ur så tror jag du tagit en genväg i monteringen!
                        En strömförande kabel emot chassit är inget jag rekomenderar!

Det är stört omöjligt för oss som inte kikat i din bil och säga var felet ligger!

Den där jordlopen brukar fixa störningar, men inte alltid!
                        Jag sålde en sådan till ett företag som håller på med båtar, de hade fått in en amerikansk skuta som lät för......illa!
                        Det slutade med att jag fick åka ner till hamnen och koppla om allt så det blev rätt!
                        När jag åkte hem hade jag 2 jordlopar i bagaget
                        3 veckor senare ringde båtägaren mig, nöjd är bara förnamnet och numera låter även hans bil gudomligt UTAN störningar
                        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nonne View Post
                          Jag har nog sagt det tidigare, och jag säger det igen!

Om man har en sten i skon tar man inte på en strumpa till för att inte känna den, man tar BORT stenen

Och nä, jag har inte vaknat på fel sida

Med all den tid här e lagd på att läsa och skriva kunde du Softis ändrat i bygget och mest troligt blivit av med störningen!
                          Om inte någon produkt är trasig vill säga, men med tanke på att kablarna ploppar ur så tror jag du tagit en genväg i monteringen!
                          En strömförande kabel emot chassit är inget jag rekomenderar!

Det är stört omöjligt för oss som inte kikat i din bil och säga var felet ligger!

Den där jordlopen brukar fixa störningar, men inte alltid!
                          Jag sålde en sådan till ett företag som håller på med båtar, de hade fått in en amerikansk skuta som lät för......illa!
                          Det slutade med att jag fick åka ner till hamnen och koppla om allt så det blev rätt!
                          När jag åkte hem hade jag 2 jordlopar i bagaget
                          3 veckor senare ringde båtägaren mig, nöjd är bara förnamnet och numera låter även hans bil gudomligt UTAN störningar
                          Jag har testat alla tips jag fått i tråden utom att flytta steget.

Mina plus och jordkablar är ganska stela och när man fällt sätet 40-50 ggr så kan det kanske hända att kabeln lossnar. Det går inte att dra den hårdare än vad jag redan gjort.
                          Så därför vill jag helst ha den på lådan där den får sitta ifred.

Vet precis vad du menar med att gömma problemet, men egentligen. Vad gör det att störningen finns där om den inte hörs? Hittils har inte högtalarna gått sönder eller liknande.

Men visst, jag hade hellre fått bort problemet, men med filtret så kan jag kanske vänta ett tag och göra det snyggt när det finns lite pengar till det.

Comment

Kanske ska tillägga att kabeln unte hoppade ur utan vidare utan när jag fällde sätet en av alla gånger

Comment

Tänkte faktiskt fråga om det funkade, men då tror ni väl att jag är knäpp så jag sket i att fråga
                              Värt att testa iaf! Det funkar då på mottagare och annan elektronik i radiostyrda bilar så det kan nog även ta bort störningar i en bil.

Ang. strömkabeln som lossnar, testa att lägga en klutt med lödtenn på den ytan av kabeln som skruven i terminalen ligger mot, då kan du dra rejält utan att kardelerna rör sig och du får det stumt.
                              Mitt projekt: Volvo V60
                              BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Working...
                              X