Announcement

Collapse
No announcement yet.

Va hände?§

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Va hände?§

Jonas: Jag tycker att det är en fråga som är berättigad att ställa.
    Faktum kvarstår att privatpersoners möjlighet att ta sig till EM/VM aktivt har motarbetats från Bilstereoförbundets sida genom att neka dem möjlighet att samla kvalpoäng. Inget medlemskap = inga kvalpoäng.
    Och ska man hård-dra det så borde alla som någon gång tävlat i EASCA bryta mot paragraf 8, då personer som tidigare inte varit aktiva inom Sveriges Bilstereotävlingar blivit nekade medlemskap.

Sen när det gäller årets lågvattenmärke, du kanske kommer tilldela det till någon annan innan sesongen är slut...

Trucken: Smutskastning? Det var en rak fråga. Det var inte jag som började ge dryga svar.

Jalle: Du vet vad jag skrev till dig i P.M. Mer behövs nog inte sägas. Dessutom så vet både du och jag vad du försökte göra förra året.

Min fråga har fått svar och det hade inte behövts en massa pajkastande för att ge svaret, men som sagt svaret har kommit så tråden kan låsas.

Comment

Man kanske skall ställa sig frågan:

Till vilket syfte har ett inlägg?

Om alla tänkte till några sekunder innan man avfyrade tangentbordet skulle vi nog ha en bättre feeling här.

Man kan posta av olika anledningar.
      Oftast handlar det om ren information. Problemet är som vanligt på forum att där absolut inte finns någon garanti för saningshalten i de påståenden som skrivs.

Ibland handlar det om ren och skär humor/ironi. Tänk bara då på att många som hänger här på forumet inte uppnått den personliga mognaden som krävs för att urskilja ironi. Humor är oftast enklare men kan även den misstagas för personliga påhopp.

Tyvärr händer det att trådar skapas utan någon annan mening förutom att skapa oro, tvivel och ängslan. Anledningen är ofta att trådskaparen känner sig sårad eller rent av ledsen för att han eller hon inte fick vara den storhet inom bilstsreovärlden som de kanske tycker att de förtjänar.
      Det bästa är nog att ignorera vissa poster istället för att haka på i klagosången. Bättre att hålla en låg profil och låta andra trampa i klaveret än att skriva något korkat och undanröja alla tvivel på att man själv är en idiot.

Den sista anledningen att posta är dock det största mysteriet. Det kan handla om: Jag håller med. Eller något annat som inte tillför en tråd något. Eller bara ett: Tihi som mången psykologer kan vecka sinna grubblande pannor i veck över. Kanske är det en iver över att ha så många inlägg som möjligt. Vinner man något då

Jag ÄR Gandalf
      Jag ÄR Gandalf!!!

Comment

Jag vet jag vet jag vet, jag läste ditt inlägg gandalf. Men jag måste i alla fall skriva att det var det skönaste inlägget hittills.

Och sådana här saker kan man faktiskt ta på PM/tele. (Bara för att tillföra något)
        Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Originally posted by Extra Kim View Post
          Jonas: Jag tycker att det är en fråga som är berättigad att ställa.
          Faktum kvarstår att privatpersoners möjlighet att ta sig till EM/VM aktivt har motarbetats från Bilstereoförbundets sida genom att neka dem möjlighet att samla kvalpoäng. Inget medlemskap = inga kvalpoäng.
          Och ska man hård-dra det så borde alla som någon gång tävlat i EASCA bryta mot paragraf 8, då personer som tidigare inte varit aktiva inom Sveriges Bilstereotävlingar blivit nekade medlemskap.
          Alla föreningar har (eller bör ha) stadgar. Vi har våra. Vi nekar ingen att tävla.

Det är bara att läsa hur man skall göra för att kunna kvalificera sig.

/Jonas
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

KIM: så vitt JAG känner till så handlar den här straffavgiften bara om SPONSRANDE FÖRETAG. dvs företag som sponsrar easca, då en konkurerande tävlingsorganisation, krävs på 25000 om de ska sponsra bsf. sen kan du, och jag tycka vad vi vill, så är de och de har varit så sen easca kom som en käftsmäll på en tävling. Vilket i sin tur inte va de snyggaste sättet att lägga fram de på.ÅTERIGEN TYCKER JAG.
            så slutsatsen: företag som sponsrar easca får sponsra bsf, men då kostar de ju mer. vanliga tävlande, alla får tävla och alla är glada. några frågor på de?
            Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

Comment

Min fråga har fått svar och det hade inte behövts en massa pajkastande för att ge svaret, men som sagt svaret har kommit så tråden kan låsas.
              Övrigt som rör detta tas via P.M.

Comment

Övrigt som rör detta tas via P.M.
                Det är en funktion du borde använda oftare..... Diskret och ödmjuk ingår tydligen inte i din vokabulär.
                sigpic

-C5 2008 -SQuse-
                -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

Comment

Jag tycker att allt gnabb emellan organisationerna kan läggas ner.
                  Inget är väl vinstdrivande företag så varför denna konkurens....?
                  Jag vet att det finns massor av folk där ute som säkert skulle vilja testa att tävla men dom vågar inte prova för att det är helt enkelt för krångligt att prova och med allt sånt här tjabb startas ju bara förvirring.

Mitt tips är att SAMARBETA.
                  Pusha alla format och tävlingar...
                  För det är väl tävlande man vill ha...?
                  Och får man in tävlande i den ena organisationen så är det ju inget som säger att dom inte kan tävla i båda..?
                  Mer tävlingar = mer skoj om man frågar mig.

Då till min högst personliga åsikt...
                  Jag har tävlat istort sett uteslutande för easca i år..
                  Har dock testat ett ECC och gillade det precis lika mycket.
                  Det var på ljudbyggaren och var bra organicerat.
                  Men resten av tävlingsformaten inom EMMA skrämmer bara mig med allt vad det heter med medlemsavgifter och kvalpoäng och att man måste åka på ditt och datt för att kvala hit och dit...

Det blir helt enkelt inte roligt.
                  Ta detta som konstruktiv kritik nu så jag inte trampar någon på tårna.
                  För jag tillhör inte något förbund utan är en helt vanlig bilstereo dåre som verkligen tycker det är kul att bygga men oxå att få nån bedömning på att det man gör är bra...
                  Därför tävlar jag.

Jag har säkert skrivit nått korkat jag oxå nu men jag tar gärna diskutioner vad jag menar på pm eller bara ring för jag har semester. 0708468624 där är mitt nr..

Comment

Originally posted by BMTech View Post
                    Jag tycker att allt gnabb emellan organisationerna kan läggas ner.
                    Inget är väl vinstdrivande företag så varför denna konkurens....?
                    Jag vet att det finns massor av folk där ute som säkert skulle vilja testa att tävla men dom vågar inte prova för att det är helt enkelt för krångligt att prova och med allt sånt här tjabb startas ju bara förvirring.

Mitt tips är att SAMARBETA.
                    Pusha alla format och tävlingar...
                    För det är väl tävlande man vill ha...?
                    Och får man in tävlande i den ena organisationen så är det ju inget som säger att dom inte kan tävla i båda..?
                    Mer tävlingar = mer skoj om man frågar mig.

Då till min högst personliga åsikt...
                    Jag har tävlat istort sett uteslutande för easca i år..
                    Har dock testat ett ECC och gillade det precis lika mycket.
                    Det var på ljudbyggaren och var bra organicerat.
                    Men resten av tävlingsformaten inom EMMA skrämmer bara mig med allt vad det heter med medlemsavgifter och kvalpoäng och att man måste åka på ditt och datt för att kvala hit och dit...

Det blir helt enkelt inte roligt.
                    Ta detta som konstruktiv kritik nu så jag inte trampar någon på tårna.
                    För jag tillhör inte något förbund utan är en helt vanlig bilstereo dåre som verkligen tycker det är kul att bygga men oxå att få nån bedömning på att det man gör är bra...
                    Därför tävlar jag.

Jag har säkert skrivit nått korkat jag oxå nu men jag tar gärna diskutioner vad jag menar på pm eller bara ring för jag har semester. 0708468624 där är mitt nr..
                    Bra inlägg, och jag håller med i det mesta. Branschen skulle må BRA utav att det fanns ett Förbund som tog hand om allt. Om detta är genomförbart till nästa år vet jag ej, men vill vi hålla på med bilstereo om 5-10 år är det enda alternativet.

Vill bara klargöra varför vi vill att man skall skaffa kvalpoäng till SM: Det handlar dels om att föreningens medlemmar skall få träffas, det handlar dels att vi inte vill att det bara dyker upp nån som ej tävlat och "snor" åt sig SM titeln, det handlar i nån mån om ekonomi (igen, det är MEDLEMMARNAs organisation, Bilstereoförbundet är EJ vinstdrivande till annat än medlemmarna!).

Hur styrningen för detta skall se ut för nästa år lär vi få återkomma till. Du kanske har en poäng i att det är för krångligt, och om detta är den generella uppfattningen bland medlemmarna skall vi självklart ändra det!

/Jonas
                    Svenska Bilstereoförbundet
                    EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

Comment

Flikar in att jag tycker det är ett mysterium som kanske går att förenkla för oss idioter
                      RE, DD, Pioneer

Comment

Kval MÅSTE finnas!
                        Skulle aldrig fungera att dyka upp på en final och säga........här e jag

Vilka skulle spela den där fotbollsmatchen om SM-guldet ?
                        Vem skulle bestämma detta ?

Nä, regler och förordningar måste det finnas annars fungerar inte samhället!
                        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Haka inte upp er på det jag skrev om kvalpoäng...
                          Givetvis är det en bra sak.
                          Men att man måste vara med i ett antal tävlingar för att kvala till sm verkar fel enligt mig.
                          Har man högre kvalpoäng och har deltagit i en tävling än en som har deltagit i 3 så borde man ju helt klart va en värdigre SM mästare ..
                          Eller tänker jag fel nu...?
                          Annars känns det ju lite som paraolympics...

Men å andra sidan var inte mitt inlägg till för att diskutera regler utan för att förklara mina åsikter i striden mellan förbunden och skadan som uppstår utåt när det är en massa smutskastning och gnabb..

Min åsikt är att jag vill tävla och säkert många med mig.
                          Vi bryr oss inte om så mycke vilka vi leker med bara vi får vara med och leka och att det inte är svårt att vara med.
                          Det är dit jag vill komma.
                          Och lockar det ena förbundet tävlande så borde det ju faktiskt gynna även det andra förbundet då som sagt en tävlande vill ju tävla och antagligen så mycke som det går ...

Hoppas det var tydligare denna gång annars får jag förklara igen...

Comment

Haka inte upp er på det jag skrev om kvalpoäng...
                            Givetvis är det en bra sak.
                            Men att man måste vara med i ett antal tävlingar för att kvala till sm verkar fel enligt mig.
                            Har man högre kvalpoäng och har deltagit i en tävling än en som har deltagit i 3 så borde man ju helt klart va en värdigre SM mästare ..
                            Annars känns det ju lite som paraolympics...

Men å andra sidan var inte mitt inlägg till för att diskutera regler utan för att förklara mina åsikter i striden mellan förbunden och skadan som uppstår utåt när det är en massa smutskastning och gnabb..

Min åsikt är att jag vill tävla och säkert många med mig.
                            Vi bryr oss inte om så mycke vilka vi leker med bara vi får vara med och leka och att det inte är svårt att vara med.
                            Det är dit jag vill komma.
                            Och lockar det ena förbundet tävlande så borde det ju faktiskt gynna även det andra förbundet då som sagt en tävlande vill ju tävla och antagligen så mycke som det går ...

Hoppas det var tydligare denna gång annars får jag förklara igen...
                            Alltså, för det första räknar vi ju inte poäng, utan tillfällen. Som om Kenny Bräck skulle komma till avslutningen på STCC, vinna den deltävlingen och bli Svensk Mästare? Nej, det funkar ju inte.

Vi ansåg att man gott och väl kan kräva att folk tar sig på 3 av 10 (som belv 3 av 12!) tillfällen under året. Det måste vara lite prestige att vinna SM, och ja, det kostar mer att åka på 3 deltävlingar än 1, men det måste vara nån status i att visa sig ute på eventen med. Glöm inte att de som gör att vi kan hålla på vill också att vi skall synas.

Vad gäller smutskastning så pågår det säkert en del sånt bakom kulisserna. Vi har lagt det bakom oss, det som varit har varit. Vi vill blicka framåt. Det är allt jag tänker säga om den saken.

/jonas
                            SM-guld 2007 och 2008.
                            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Så om jag vinner EN tävling och får tex 25 poäng och är ensam i klassen, är det bättre än om jag blir 3:a i tre tävlingar med 17 deltagare och får tex 8 poäng per tävling?

Tänker JAG fel nu
                              sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                              Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Oavsett vilket sätt kvalen utförs på kommer det ALLTID finnas folk som klagar på systemet som används.....

Själv gillar jag det äldre systemet med XX antal poäng per plats i fallande skala och sedan ett minimum av totalt insamlade poäng under säsongen.
                                Känns mer ärligt på ngt sätt....men det är väl bara jag det
                                Just för att det ställer mer "krav" på att de tävlande skall ge sig ut o just.....tävla. Eller tänker jag fel nu?

Oj förlåt mig....då blir ju tävlandet ett "måste" och blir helt plötsligt "jobbigt".....(förlåt för att jag spydde lite galla där)...men lyssna inte på mig som bara varit och tävlat totalt tre ggr men flummat runt och träffat folk på tävlingar sedan 90-talet.....
                                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Working...
                                X