Announcement

Collapse
No announcement yet.

Va hände?§

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Va hände?§

Originally posted by Lonefox View Post
    Oavsett vilket sätt kvalen utförs på kommer det ALLTID finnas folk som klagar på systemet som används.....

Själv gillar jag det äldre systemet med XX antal poäng per plats i fallande skala och sedan ett minimum av totalt insamlade poäng under säsongen.
    Känns mer ärligt på ngt sätt....men det är väl bara jag det
    Just för att det ställer mer "krav" på att de tävlande skall ge sig ut o just.....tävla. Eller tänker jag fel nu?

Oj förlåt mig....då blir ju tävlandet ett "måste" och blir helt plötsligt "jobbigt".....(förlåt för att jag spydde lite galla där)...men lyssna inte på mig som bara varit och tävlat totalt tre ggr men flummat runt och träffat folk på tävlingar sedan 90-talet.....
    Va fa.....
    Ännu en gång har vi samma åsikter, börjar bli en vana eller

Det förra systemet var mer rättvist, att åka in med en bil som har orginal ljud är inte bilstereo.
    Man ska få poäng för vad man åstakommit....punk slut!

" Man ska inte kunna ta taxi på London maraton och vinna "

Tidigare hette det " färdig bil "
    Iofs så är orginalljud otroligt färdigt!

Jag har hört förslag på säsongen 2011, kan bara säga att jag stödjer det till 100%
    Så bygg hela vinter för SpringBreak 2011........för det ska jag
    sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Som sagt kvittar det vilket kvalsystem man använder, inget system kan passa alla.
      Detta senaste har varit relativt skonsamt även för oss som (nästan) alltid kör med "ofärdiga" bilar.
      Jag personligen gillar detta system eftersom man nu har chans att ställa upp i SM.
      Det hade inte varit möjligt med det gamla kvalsystemet för min del där minimum 40 kvalpoäng behövdes.
      sigpic

-C5 2008 -SQuse-
      -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

Comment

Originally posted by Mats H View Post
        Som sagt kvittar det vilket kvalsystem man använder, inget system kan passa alla.
        Detta senaste har varit relativt skonsamt även för oss som (nästan) alltid kör med "ofärdiga" bilar.
        Jag personligen gillar detta system eftersom man nu har chans att ställa upp i SM.
        Det hade inte varit möjligt med det gamla kvalsystemet för min del där minimum 40 kvalpoäng behövdes.
        Systemet i sig föredrar jag.
        Dock kanske gränserna skall ses över och anpassas så sett för att bli lite mildare men likväl kräva att man faktiskt är ute om man vill till SM?

O andra sidan så är detta nog inte tråden för detta utan denna kanske skulle splittas eller en helt nu kanske skulle startas?
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
          Systemet i sig föredrar jag.
          Dock kanske gränserna skall ses över och anpassas så sett för att bli lite mildare men likväl kräva att man faktiskt är ute om man vill till SM?

O andra sidan så är detta nog inte tråden för detta utan denna kanske skulle splittas eller en helt nu kanske skulle startas?
          Men är det verkligen för mycket begärt att man tar sig till 3 event?

Jag tycker vi gör såhär: Låt oss ta finalen i hamn först. Och låt oss utse Svenska Mästare och ett gäng goda förlorare
          DÄREFTER så tar vi en tråd här på forumet om förslag till hur vi skall göra 2011.

Jag har en hel del tankar kring detta men just nu har vi fullt upp med att ragga domare, ragga el och räkna deltagare
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Det är lite detta jag menar....
            Direkt när det skrivs något så börjar det tjatas och gnatas en massa om saker som egentligen endast var en lite åsikt i det hela...
            Sån är TRÅKIGT och ger en negativ attityd.

Men det som jonas skrev här sist var ju extremt bra.
            Det är ju precis så det ska gå till.
            Håll stenhårt på reglerna.
            Funkar dom inte eller man inser att dom behöver ändras så samla fakta och diskutera och sen anpassa till nästa sesång och bli bättre och bättre.

Inget är ju felfritt tyvärr.
            Och en känga till många här är att prova ödmjukhet i stora portioner så ska ni se att stämningen blir mycket behagligare...
            Jag nämner inga namn för jag tror vissa tar åt sig och vissa inte...

Comment

Denna tråd verkar handla om något helt annat nu! Angående SM, Kval, deltävlingar så tycker jag på detta sätt

Deltävlingar: som ger poäng skall kunna arrangeras av vem som helst, skall inte kosta arrangören ett korvöre för att göra detta! Det ska helst vara en 15-20tävlingar/helg. Klasser i dessa tävlingar skall vara en klass endast! Så enkelt som möjligt!

Kval: Helt klart vissa tävlingar skall vara 2x och 3x som ger kval till SM. Problemet med att göra så att folk måste fara på dessa tävlingar är att man måste sprida ut dem, man kan inte lägga alla i en 50mils radie! Sverige slutar tyvärr inte vid Sundsvall, som faktiskt hade en tävling men alla andra låg minst ca 50mil härifrån, och tror säkert det är ca 65mil till av sverige upåt, eller? Så ska ni ha detta måste det till någon form av bonus system! Om man har ca 35mil enkel väg till en tävling så ska man kunna tillgodoräkna sig fler kvalpoäng än en som har det runt knuten! Tex 35mil enkel resa = 2x Deltävlingar, 70mil enkel resa = 3x Deltävlingar. Annars så kommer get bara bli en klubb för inbördes beundran! På detta sätt kan man få folk att åka en bit fast det är långt! Alternativet är att bara ha tex 4 kvaltävlingar, och man måste vara på minst 2st av dem, tex Malmö, Stockholm, Sundsvall, Umeå

SM: Endast inbjudna, någon form av blandning av poäng och hur många kval man varit på. Tex måste ha minst 50poäng och varit på 3 Kvaltävlingar
              Last edited by AndrAAx; August 11, 2010, 14:16.
              Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
              www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
              www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Originally posted by AndrAAx View Post
                Det ska helst vara en 15-20tävlingar/helg. Klasser i dessa tävlingar skall vara en klass endast! Så enkelt som möjligt!
                Funkar nog sådär på SQ.

TermLab-resultat kan man ju lägga upp/länka enkelt. Blir väl som på dB-finalerna?
                sigpic

-C5 2008 -SQuse-

Comment

Originally posted by BMTech View Post
                  Det är lite detta jag menar....
                  Direkt när det skrivs något så börjar det tjatas och gnatas en massa om saker som egentligen endast var en lite åsikt i det hela...
                  Sån är TRÅKIGT och ger en negativ attityd.

Men det som jonas skrev här sist var ju extremt bra.
                  Det är ju precis så det ska gå till.
                  Håll stenhårt på reglerna.
                  Funkar dom inte eller man inser att dom behöver ändras så samla fakta och diskutera och sen anpassa till nästa sesång och bli bättre och bättre.

Inget är ju felfritt tyvärr.
                  Och en känga till många här är att prova ödmjukhet i stora portioner så ska ni se att stämningen blir mycket behagligare...
                  Jag nämner inga namn för jag tror vissa tar åt sig och vissa inte...
                  Om man tänkt kalla sig själv för ödmjuk, delar man inte ut kängor till folk sådär bara. Läs ditt inlägg igen och försök hitta "ödmjukheten". Jag tycker det är mest gnäll faktiskt.

Om ett ämne skapar en disskussion är det för att det förmodligen finns ett visst intresse som tex i det här fallet. Att det blev rätt OT som nu är ju lite olyckligt.

Du har fått delge dina åsikter, jag mina och alla andra likaså.

Framförallt gäller det att ha högt i tak och inse att det finns andra som kan tänkas ha alternativa åsikter om samma sak. Ibland går disskussionerna i lite högre vågor och en del disskuterar mera "livligt" än andra.

Det är inte samma sak som att det är gnälligt, tråkigt eller negativ attityd.

Tyvärr finns det alltid personer som direkt blir kränkta även om det som skrivs i dom flesta fall inte är riktat åt någon speciell person.

Kan man inte ta att folk har annorlunda åsikter än en själv eller att få kritik därom, kan man sluta göra inlägg.

Om ovanstående är oödmjukt, gnäll eller otrevligt får nån annan avgöra.
                  sigpic

-C5 2008 -SQuse-

Comment

Om man tänkt kalla sig själv för ödmjuk, delar man inte ut kängor till folk sådär bara. Läs ditt inlägg igen och försök hitta "ödmjukheten". Jag tycker det är mest gnäll faktiskt.

Om ett ämne skapar en disskussion är det för att det förmodligen finns ett visst intresse som tex i det här fallet. Att det blev rätt OT som nu är ju lite olyckligt.

Du har fått delge dina åsikter, jag mina och alla andra likaså.

Framförallt gäller det att ha högt i tak och inse att det finns andra som kan tänkas ha alternativa åsikter om samma sak. Ibland går disskussionerna i lite högre vågor och en del disskuterar mera "livligt" än andra.

Det är inte samma sak som att det är gnälligt, tråkigt eller negativ attityd.

Tyvärr finns det alltid personer som direkt blir kränkta även om det som skrivs i dom flesta fall inte är riktat åt någon speciell person.

Kan man inte ta att folk har annorlunda åsikter än en själv eller att få kritik därom, kan man sluta göra inlägg.

Om ovanstående är oödmjukt, gnäll eller otrevligt får nån annan avgöra.
                    Bra skrivet, och vi skulle tro dig om det inte vore för din avatar...
                    SM-guld 2007 och 2008.
                    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by jonash View Post
                      Bra skrivet, och vi skulle tro dig om det inte vore för din avatar...
                      Det går tyvärr inte att göra mycket åt det skaparen givit oss, eller hur.
                      sigpic

-C5 2008 -SQuse-

Comment

Denna tråd verkar handla om något helt annat nu! Angående SM, Kval, deltävlingar så tycker jag på detta sätt

Kval: Helt klart vissa tävlingar skall vara 2x och 3x som ger kval till SM. Problemet med att göra så att folk måste fara på dessa tävlingar är att man måste sprida ut dem, man kan inte lägga alla i en 50mils radie! Sverige slutar tyvärr inte vid Sundsvall, som faktiskt hade en tävling men alla andra låg minst ca 50mil härifrån, och tror säkert det är ca 65mil till av sverige upåt, eller? Så ska ni ha detta måste det till någon form av bonus system! Om man har ca 35mil enkel väg till en tävling så ska man kunna tillgodoräkna sig fler kvalpoäng än en som har det runt knuten! Tex 35mil enkel resa = 2x Deltävlingar, 70mil enkel resa = 3x Deltävlingar. Annars så kommer get bara bli en klubb för inbördes beundran! På detta sätt kan man få folk att åka en bit fast det är långt! Alternativet är att bara ha tex 4 kvaltävlingar, och man måste vara på minst 2st av dem, tex Malmö, Stockholm, Sundsvall, Umeå

SM: Endast inbjudna, någon form av blandning av poäng och hur många kval man varit på. Tex måste ha minst 50poäng och varit på 3 Kvaltävlingar
                        Ganska identiskt med det upplägg som fanns 2006-2009
                        förutom "bonus" som tyvärr är omöjligt att beräkna på dett bra sätt.

Deltävlingar: som ger poäng skall kunna arrangeras av vem som helst, skall inte kosta arrangören ett korvöre för att göra detta! Det ska helst vara en 15-20tävlingar/helg. Klasser i dessa tävlingar skall vara en klass endast! Så enkelt som möjligt!
                        Detta förstår jag inte dessvärre...
                        Vem skall betala kalaset?
                        Leverantörer - Butiker - deltagare?

Sen förstår jag inte varför man skulle vilja ha 20 tävlingar/helg.
                        Hur skall det finnas deltagare till detta?
                        Det blir lite som att alla kör sina tävlingar hemma i garaget och möts för första gången på SM.
                        Förbundet gjorde ett försök med få men stora event iår, men tyvärr har deltagandet varit under all kritik, och mycket pga tjaffs om meningslösa saker från personer som enbart tjaffsar för sakens skull.

Den som lever får se vad framtiden har att visa bilstereosverige.
                        Men helt klart krävs det att några tar tag i detta och det slutas sprida en massa dynga och HOT över internet!!!
                        Roger Edvinsson
                        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                        helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Jag gillade det systemet som var senast förra året med minst 40p i kvalpoäng samt om det var 2 eller 3 "Stjärnevent" man skulle deltagit på med.

Detta som var nu i år, tja då åkte man till elmia och sen kunde man va hemma tills nu i helgen på Mantorp o sen va man inkvalad
                          (förutsatt man nu hade medlemskap o licens osv)

det tyckte ja var lite väl "lätt" men har inget annat bättre förslag så ja klagar inte för mkt, då det faktiskt blev tävlingar även om det varit tunt med deltagare.

Ha det gott o må väl så ses vi på Vallåkra o Nightbreak.
                          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Det går tyvärr inte att göra mycket åt det skaparen givit oss, eller hur.
                            Vissa har fått mer andra har fått mindre!
                            Sen att jag fick resten är en annan historia
                            sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                            Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Sorry, lite dåligt uttyckt!

Vem skall betala kalaset?
                              Leverantörer - Butiker - deltagare?
                              Det ska inte kosta arrangören något, deltagarna betalar startavgift som vanligt så det kan bli någonform av priser. Samt med bonussystemet så kanske det kan bli fler som törs åka lite längre sträckor då det kostar så grymt med flis att åka 50-100 mil enkel resa till en tävling! Då har man det klart! och slipper ränna runt på en massa events, då kan man ha roligt på dom små lokala tävlingarna istället och plocka ihop resterande poäng på dem!

Sen förstår jag inte varför man skulle vilja ha 20 tävlingar/helg.
                              Hur skall det finnas deltagare till detta?
                              Det blir lite som att alla kör sina tävlingar hemma i garaget och möts för första gången på SM.
                              Förhoppningsvis så kan man få fler tävlande då, det uppmärksammas mer, det blir närmare till tävlingar, fler tävlingar, förhoppningsvis fler som håller på, samt att det kan bli lite strategi i det hela, vilken tävling ska jag åka på! Men vill fortfarande ha någon form av större tävlingar som folk "måste" åka på, så vi slipper att alla träffas första gången på SM
                              Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
                              www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
                              www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Ursäkta mig här nu men jag får hålla med Jonas.

Avvakta med detta så drar vi igång en tråd med vad som var bra och dåligt med Säsong 2010 och försöka att DISKUTERA fram ngt efter att SM är över....
                                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Working...
                                X